Ιστορίες

12/4/17 11:24

τελ. ενημ.: 20/2/18 19:35

Τα προβλήματα δημιουργήθηκαν από τότε που άρχισαν οι υπερβολές

ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΡΟΥΚΕΤΩΝ ΒΛΕΠΕΙ ΩΣ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΥΚΕΤΟΠΟΛΕΜΟ Ο ΒΡΟΝΤΑΔΟΥΣΗΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ ΜΑΡΚΟΣ ΤΣΑΜΠΛΑΚΟΣ

 Ο ρουκετοπόλεμος πρέπει να συνεχιστεί ως έθιμο και οι αντιτιθέμενοι πρέπει να βρουν τη χρυσή τομή που θα καλύπτει και τις δύο πλευρές, ρουκετατζήδες και κάτοικους.

Δικαιούται να καταθέσει τη γνώμη του, αφού κατάγεται από τον Άγιο Μάρκο και οι οικογένειες του πατέρα και του θείου του είναι από τις πρώτες «φουρνιές» που ασχολήθηκαν με το έθιμο. Δηλώνει ευθαρσώς ότι πρέπει να μειωθεί η ποσότητα των ρουκετών που ρίχνουν τα συνεργεία και να επανέλθει στα παλιότερα επίπεδα.

«Τα προβλήματα δημιουργήθηκαν από τότε που άρχισαν οι υπερβολές, να κατασκευάζονται όλο και περισσότερες ρουκέτες. Αυτή είναι η αιτία του προβλήματος, οι ιδιοκτησίες πρέπει να προστατεύονται αποτελεσματικά και οι φθορές να επισκευάζονται έγκαιρα και σωστά», προσθέτει με ψύχραιμη οπτική.

 

Αγιογραφία

Τον γνωρίζουμε ως αγιογράφο, δεν είναι απόφοιτος σχολής, αλλά είχε ερεθίσματα από το σόι του, το παπαδόσογο των Βασιλάκηδων από το οποίο κατάγεται και ο σημερινός Μητροπολίτης Μάρκος Βασιλάκης.

Του άρεσε το αντικείμενο, διάβασε βιβλία και εξελίχθηκε. Στο εργαστήρι του στην Απλωταριά, πίσω από το βιβλιοπωλείο «πυξίδα», καταθέτει την ψυχή και την καλλιτεχνική ταυτότητα του.

Αγ. Γεώργιος Πραστειών

Αγιογράφος αλλά και ερευνητής μας «αποκαλύπτει» το μονόχωρο ναό του Αγ. Γεωργίου στα  Πραστιά ανάμεσα στη Σιδηρούντα και τη Βολισσό.

«Σύμφωνα με την κτητορική επιγραφή ο ναός ιδρύθηκε από τους δωρητές Μπατίστα Ιουστινιάνι ντε Κάμπι και τη σύζυγό του Μπιγκότα το 1415.
Στο εσωτερικό του  είναι κατάγραφος, μεγάλο μέρος όμως των τοιχογραφιών είναι σκεπασμένες με καπνιά και  είναι δύσκολο να αναγνωριστούν όλες οι σκηνές. Στην κόγχη του ιερού εικονίζεται η Δέηση, κάτω από αυτή, έως την Αγία Τράπεζα, είναι ζωγραφισμένοι τέσσερις ιεράρχες και στο κέντρο εικονίζεται η παράσταση του Μελισμού. Στον κυρίως ναό, στην κάτω ζώνη, εικονίζονται ολόσωμοι στρατιωτικοί Άγιοι».

Κλασσική

Ο ζωγραφικός διάκοσμος του Αγίου Γεωργίου  έχει δημιουργηθεί  στο πνεύμα της κλασσικής παράδοσης που αναβίωνε στην εποχή των Παλαιολόγων. Η Χίος ήταν επηρεασμένη και τον 15ο αιώνα από τη  σύγχρονή ζωγραφική των μεγαλύτερων κέντρων. 
«Η αφιέρωση ενός ορθόδοξου ναού σε μια αγροτική περιοχή από ένα Γενοβέζο κάτω από τα ιστορικά γεγονότα της εποχής μπορεί να ερμηνευτεί ως επιμέρους πολιτική πράξη για την προσέγγιση του ντόπιου πληθυσμού μπροστά στο τουρκικό κίνδυνο με παράλληλη χροιά σεβασμού και σεμνότητας προς τη ντόπια κοσμοθεωρία».

Δείτε επίσης