2.11.2025 8:15

Θα κλείσουν τα ΕΛΤΑ της νότιας Χίου αλλά... σε 3 μήνες

Με φόντο τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε ο αρχικός σχεδιασμός της αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων, η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε τροποποιήσεις στο πλάνο της, επιχειρώντας να αμβλύνει τις εντυπώσεις και να απαντήσει στην αγανάκτηση των τοπικών κοινωνιών, κυρίως στην περιφέρεια, αλλά και στις πιέσεις βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας.

Σύμφωνα με τη νεότερη απόφαση, από τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου θα προχωρήσουν κανονικά τα προγραμματισμένα κλεισίματα καταστημάτων σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες νομών, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχουν και άλλα υποκαταστήματα στις ίδιες περιοχές.

Αντιθέτως, η διαδικασία αναστολής λειτουργίας καταστημάτων στην περιφέρεια παγώνει για χρονικό διάστημα τρών μηνών, προκειμένου να εξεταστούν εκ νέου οι τοπικές συνθήκες και να εξηγηθεί αναλυτικά ο λόγος των παρεμβάσεων, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

«Η μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία των ΕΛΤΑ»

Με ιδιαίτερα δραματικούς τόνους, η διοίκηση των ΕΛΤΑ περιγράφει τη σημερινή συγκυρία ως κρίσιμη για την επιβίωση του οργανισμού. Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση:
«Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρίσκονται αντιμέτωπα με τη μεγαλύτερη πρόκληση της ιστορίας τους. Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες καταγράφουν ζημιές, λειτουργώντας σε ένα περιβάλλον που αλλάζει ριζικά και ραγδαία. Επιπλέον, οι Ευρωπαϊκοί κανόνες δεν επιτρέπουν πλέον καμία κρατική ενίσχυση. Αν δεν ληφθούν τώρα οι απαραίτητες αποφάσεις, μέσα στους επόμενους έξι έως εννέα μήνες οι συνέπειες θα είναι μη αναστρέψιμες – απειλώντας τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ».

Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση υποστηρίζει ότι ο μετασχηματισμός που επιχειρείται δεν έχει χαρακτήρα συρρίκνωσης, αλλά «διάσωσης και αναγέννησης» της εταιρείας, ώστε να καταστεί σύγχρονη και αποδοτική.

Επανατοποθέτηση ανθρώπινου δυναμικού

Ένα από τα βασικά προβλήματα που επιδιώκεται να αντιμετωπιστούν είναι, σύμφωνα με τη διοίκηση, η κακοδιαχείριση ανθρώπινου δυναμικού. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά:
«Αντιμετωπίζονται χρόνια φαινόμενα αδράνειας, που κρατούσαν δεκάδες εργαζομένους χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο, ενώ ταυτόχρονα έλειπαν εκεί όπου υπήρχε πραγματική ανάγκη».

Το νέο πλάνο προβλέπει επανεξισορρόπηση των πόρων, δίνοντας προτεραιότητα στη διανομή και στην εξυπηρέτηση του πολίτη, σημεία που θεωρούνται καθοριστικά για την αξιοπιστία και εικόνα των ΕΛΤΑ.

Ψηφιοποίηση και υπηρεσίες κατ’ οίκον

Αναγνωρίζοντας ότι μεγάλο μέρος της αλληλογραφίας και των συναλλαγών πραγματοποιείται πλέον εκτός των φυσικών καταστημάτων, τα ΕΛΤΑ επενδύουν σε νέα εργαλεία, όπως η υπηρεσία «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον» και ο ψηφιακός ταχυδρόμος, ο οποίος διαθέτει tablet και POS, ώστε να διεκπεραιώνει πληρωμές, διανομές και υπηρεσίες στην πόρτα του πολίτη.

«Οι υπηρεσίες που κάποτε απαιτούσαν φυσική παρουσία στο κατάστημα, σήμερα παρέχονται στην πόρτα του πολίτη», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

Αλλαγές με κοινωνικό πρόσημο – υπό όρους και με διαβούλευση

Αναφερόμενη στην κοινωνική διάσταση του ζητήματος, η διοίκηση σημειώνει:
«Τίποτα από όλα αυτά δεν αναιρεί τον κοινωνικό ρόλο της εταιρείας. Αντίθετα, τον ενισχύει μέσα από νέα εργαλεία και τεχνολογία».

Γι’ αυτό και για τις περιφερειακές περιοχές, οι αλλαγές θα εξεταστούν εντός τριμήνου, δίνοντας χρόνο για εξηγήσεις, επαναξιολογήσεις και πιθανή λειτουργία πρακτορείων σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες, όπου αυτό είναι εφικτό.

Στο επίκεντρο ο όγκος συναλλαγών

Σύμφωνα με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, τα κριτήρια για το κλείσιμο καταστημάτων δεν είναι οριζόντια, αλλά βασίζονται στον όγκο των υπηρεσιών που εκτελούνται σε κάθε σημείο.
«Σε πρώτη φάση προχωράει η αναστολή λειτουργίας μόνο των καταστημάτων που βρίσκονται σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες νομών της χώρας όπου υπάρχουν και άλλα καταστήματα», διευκρινίζεται.

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.

Ειδήσεις σήμερα

Tags: ΕΛΤΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ