Οικονομία

24/9/18 13:20

τελ. ενημ.: 24/9/18 13:21

Νέες αγορές «ανοίγει» η Mediterra

Επένδυση και  είσοδος σε νέες αγορές και στην έρευνα για την ανάπτυξη της κατηγορίας παραφαρμακευτικών προϊόντων μαστίχας αποτελούν στρατηγικές προτεραιότητες της Mediterra, η οποία επιβεβαιώνει τις προσδοκίες των μετόχων της παραμένοντας κερδοφόρα παρά τις οικονομικές αβεβαιότητες στις διεθνείς αγορές που δραστηριοποιείται.

Ειδικότερα, όπως αποτυπώνεται στις οικονομικές καταστάσεις α’ εξαμήνου 2018, η εισηγμένη εταιρεία, που αναπτύσσει το δίκτυο καταστημάτων mastihashop, εμφάνισε πωλήσεις 4,3 εκατ. ευρώ, ελαφρώς μειωμένες συγκριτικά με τα 4,9 εκατ. ευρώ του α’ εξαμήνου της προηγούμενης χρήσης, ως αποτέλεσμα κυρίως της επίπτωσης που είχε στις εξαγωγές η αστάθεια στο οικονομικό περιβάλλον Μέσης Ανατολής και Τουρκίας.

Σε επίπεδο κερδοφορίας οι δείκτες κινήθηκαν σταθεροποιητικά, με καθαρά κέρδη μετά από φόρους στο 0,154 εκατ. ευρώ από 0,165 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και κέρδη προ φόρων στα 0,217 εκατ. ευρώ από 0,232 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Αν ληφθεί υπόψη ότι το β’ εξάμηνο περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη περίοδο της θερινής σεζόν αλλά και την περίοδο του Δεκεμβρίου, που παραδοσιακά αποτελούν διαστήματα αυξημένης ζήτησης, καλλιεργούνται προσδοκίες για βελτίωση επιδόσεων βραχυπρόθεσμα. Σε μακροπρόθεσμη βάση -και δεδομένου ότι η μαστίχα έχει επιβεβαιώσει τις προοπτικές της στην ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών- οι επιδόσεις θα έρθουν από τη φαρμακοβιομηχανία.

Με γνώμονα τη δημιουργία αξίας για τους βασικούς μετόχους και κυρίως τους μαστιχοπαραγωγούς της Χίου (ΕΜΧ) που ελέγχουν το 51,04% του μετοχικού κεφαλαίου της Mediterraη διοίκηση της εταιρείας προωθεί άνοιγμα νέων αγορών στοχεύοντας ειδικότερα σε νέες συνεργασίες για τη διανομή των παραφαρμακευτικών προϊόντων μαστίχας.

Ήδη έχουν ολοκληρωθεί έξι σημαντικές συμφωνίες αποκλειστικής διανομής παραφαρμακευτικών προϊόντων μαστίχας σε Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιταλία, Κροατία, Κύπρο και Κατάρ, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις που θα οδηγήσουν στην τοποθέτηση των προϊόντων της Mediterra στα ράφια φαρμακείων και καταστημάτων υγιεινής διατροφής περισσότερων αγορών.

Ας σημειωθεί ότι η εταιρεία δίνει έμφαση στον τομέα της έρευνας, προκειμένου να αναδείξει τις φαρμακευτικές ιδιότητες της μαστίχας και να αναπτύξει νέα προϊόντα. Αυτή τη στρατηγική προτεραιότητα εξυπηρετεί το Κέντρο Έρευνας Μαστίχας, με προγραμματισμένες επενδύσεις περίπου 6 εκατ. ευρώ για την τρέχουσα τριετία.

Πηγή: Naftemporiki της Σ. Εμμανουήλ

Δείτε επίσης