Οικονομία

11/7/12 9:08

τελ. ενημ.: 12/7/12 11:10

Εδώ εμπόδια...κι απέναντι άλματα!

>> ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΕ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΚΑΙ ΕΔΡΑ ΤΑ ΑΛΑΤΣΑΤΑ ΕΝΩΝΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

 
Σε πυρήνα της τουριστικής δραστηριότητας της δυτικής Τουρκίας αλλά και των νησιών του ανατολικού Αιγαίου έχει μετατραπεί και συνεχίζει να μετατρέπεται ο Τσεσμές, αποδεικνύοντας στην πράξη το χάσμα ανάπτυξης που υπάρχει ανάμεσα στις δυο χώρες, αλλά και την απογοητευτική παραλυσία των τοπικών κοινωνιών πλήρως αδύναμων να αποκτήσουν αντισώματα στην τουριστική έξαρση των γειτόνων.
Την ίδια ώρα που η τουριστική έμπνευση στη Χίο δείχνει να... εξαντλείται στο φιλοσοφικό ερώτημα του Κ. Μούνδρου: «τι θα απογίνουμε αν αποκτήσουμε περισσότερα κρεβάτια»... στα Αλάτσατα η αεροπορική εταιρία Seabird με τα υδροπλάνα που δρομολόγησε, ενώνει όλα τα τουρκικά παράλια μεταξύ τους και μαζί και την Κωνσταντινούπολη!
 
Ξύπνησε μνήμες....
Η είδηση δεν θα είχε κάποια άλλη χρησιμότητα, πέραν την απογοήτευσης που σπέρνει στο νησί για την υφιστάμενη υποβάθμιση του τουρισμού, αν δεν αναπολούσαμε την περιβόητη δέσμευση Λιάπη και τη φιέστα με τα υδροπλάνα στα Ψαρά, μια υπόθεση που κατέληξε όπως και άλλες παρόμοιες σε φιάσκο. Όλοι θυμούνται το υδροπλάνο της Air Sea Lines να δένει στην πρόχειρη προβλήτα που είχε φτιάξει το Λιμενικό Ταμείο στο ακριτικό νησί και από μέσα να ξεμυτίζουν ο Λιάπης και οι συν αυτόν, υποσχόμενοι στους κατοίκους των Ψαρών αεροπορική σύνδεση με την Αθήνα και συγκεκριμένα με το Λαύριο.
Φυσικά το υδροπλάνο ουδέποτε ξαναπέρασε από τα Ψαρά... Ο υπουργός Λιάπης πήγε σπίτι του και φυσικά η εταιρία που δεν έφταιγε σε τίποτα κατέληξε να τα βάζει για άλλη μια φορά με το γραφειοκρατικό σύστημα που εξακολουθεί να είναι αξεπέραστο για την δρομολόγηση υδροπλάνων...
Στον Τσεσμέ όμως και στην άλλοτε «ανατολίτικη» Τουρκία τέτοια κολλήματα δεν έχουν. Υδροπλάνα ονειρεύονται... υδροπλάνα έχουν... Εξάλλου, είναι πλέον λίγες οι επενδυτικές  δράσεις που δεν έχουν αναπτυχθεί στις απέναντι ακτές και τα υδροπλάνα ήταν μια από καταγεγραμμένες ελλείψεις.
 
Με 70 ευρώ Μπόντρουμ,
με 100 Κωνσταντινούπολη
Η έδρα της εταιρίας είναι στα Αλάτσατα, ούτε μισή ώρα από τον Τσεσμέ και εκτελεί δρομολόγια προς Μπόντρουμ, Κουσάντασι, Κωνσταντινούπολη και από κει με άλλες εταιρίες όπου επιθυμεί κανείς. Και τα εισιτήρια; Αλάτσατα – Μπόντρουμ 70 ευρώ και Αλάτσατα - Κωνσταντινούπολη 100 ευρώ.
Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν σενάρια. Αποτελούν τη βούληση των γειτόνων να πάνε μπροστά. Κι ίσως κάποια στιγμή θα πρέπει να αναρωτηθούμε σοβαρά τι θα απογίνουμε σε λίγα χρόνια όταν εμείς λογίζουμε τους Τούρκους για ανταγωνιστές!
Δεν μας λογαριάζουν πλέον οι γείτονες, έχουν ξεφύγει σε επενδύσεις. Αποτελούμε απλά ένα θέρετρο για τους ίδιους. Σιγά που η Ferrari του τουρισμού Τουρκία θα κάτσει να ασχοληθεί ή να ανησυχήσει για τον τρίκυκλο ελληνικό τουρισμό που για να φτιάξει 300μ. διαδρόμου χρειάζεται κουβέντα 50 χρόνια, για να πιει νερό από βρύση θα κάνει 100 και για να αποκτήσει φθηνό αεροπορικό εισιτήριο θα πρέπει να φιλήσει κατουρημένες ποδιές...