Οικονομία

3/7/20 17:10

τελ. ενημ.: 4/7/20 0:15

CITIBILL: Μία fintech εταιρεία από έναν Χιώτη μηχανικό

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μία στροφή των μεγάλων εταιρειών στις ηλεκτρονικές πληρωμές με αποτέλεσμα ο κλάδος των Fintech εταιρειών να είναι από τους ταχέως αναπτυσσόμενους.

Φυσικά, από τη συγκεκριμένη τάση της αγοράς δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι ελληνικές εταιρείες, με ορισμένες να έχουν ξεχωρίσει ακόμη και σε διεθνές επίπεδο.

Ασφαλώς, κάθε φορά που θα ακούσουμε για μία Fintech εταιρεία, ευλόγως θα υποθέσουμε πως η έδρα της θα βρίσκεται στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου είθισται να αναζητούν εργασία οι περισσότεροι προγραμματιστές.

Παρόλα αυτά, με μεγάλη μας έκπληξη, ενημερωθήκαμε για μία fintech εταιρεία που εδρεύει στην Ξάνθη κι έχει δημιουργηθεί από έναν Χιώτη μηχανικό.

Πρόκειται για την CITIBILL η οποία έχει κάνει δυναμική είσοδο στην αγορά της ΑΜΘ, έχοντας ήδη παρουσία στους Νομούς Ξάνθης, Ροδόπης και Καβάλας, ενώ προσφάτως εισήλθε και στην αγορά της Χίου προσφέροντας μία δωρεάν υπηρεσία στο Επιμελητήριο.

Σε μία πρώτη τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τους ανθρώπους του CITIBILL, λάβαμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη μετάβαση των δημόσιων φορέων στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Ιδρυτής και διευθυντής της CITIBILL είναι ο κ. Βεζέρης Δημήτριος με τον οποίο αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε μία συνέντευξη μέσα από την οποία θα γνωρίζαμε την πλατφόρμα, καθώς παρέχονται υπηρεσίες και προς τους πολίτες.

Ερ. Πώς ένας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ασχολήθηκε επίσης με τον κλάδο της τεχνολογίας; Τι σας ενέπνευσε να δημιουργήσετε το CITIBILL;

Απ. Το μεράκι για την πληροφορική και τους υπολογιστές. Ξέρετε, ο λόγος που είχα ενθουσιαστεί το 1993, για τη σχολή της Ξάνθης, είναι ότι το τμήμα μετονομάστηκε εκείνη τη χρονιά σε «τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών». Νομίζω τότε πετούσα από τη χαρά μου. Το cloud, είναι η λογική που πάντα είχα στο μυαλό μου. Δε μπορούσα να αποδεχτώ το γεγονός ότι κάποιος πρέπει να επιλέξει ένα είδος υπολογιστή μη συμβατό με άλλους. Πρέσβευα πάντα ότι το λογισμικό πρέπει να χτίζεται σε μία ενιαία και σύγχρονη τεχνολογία και να είναι προσπελάσιμο από όλα τα «διαφορετικά συστήματα».

Ερ. Τι ακριβώς είναι το CITIBILL και τι προσφέρει;

Απ. Το CITIBILL είναι διαδικτυακό λογισμικό, το οποίο γεφυρώνει υπηρεσίες με πολίτες. Οποιοσδήποτε οργανισμός παρέχει υπηρεσίες κοινής ωφελείας και όχι μόνο, μπορεί να διαχειριστεί τις παροχές και τους λογαριασμούς του μέσω του CITIBILL. Ο πολίτης από την άλλη μπορεί να ενημερωθεί και να παρακολουθεί τους λογαριασμούς και τις πληρωμές του μέσω του ίδιου λογισμικού. Είναι το λογισμικό που οργανώνει τους δημόσιους φορείς και εξυπηρετεί τους πολίτες. Προσφέρει ενότητες λογισμικού για διαχείριση λογαριασμών, έργων, εγγράφων και οργανώνει γραφεία κίνησης, υιοθετώντας πρακτικές GDPR & ISO 27001.

Ερ. Σε ποια αγορά δραστηριοποιείται;

Απ. Σίγουρα στη Θράκη. Αυτή τη στιγμή έχουμε ισχυρή παρουσία στην Ξάνθη, στη Χρυσούπολη Καβάλας, στον Ίασμο Ροδόπης και παράλληλα είμαστε σε επαφή με τους υπόλοιπους δήμους. Πριν μερικές εισήλθαμε και στην αγορά της Χίου, του τόπου που γεννήθηκα και μεγάλωσα. Μέσω του Επιμελητηρίου, οι επαγγελματίες έχουν πλέον τη δυνατότητα να αιτηθούν ραντεβού ηλεκτρονικά μέσω του διαδικτυακού τόπου μας. Αναφερόμαστε πρωτίστως σε υπηρεσίες ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης και δευτερευόντως σε Δήμους και τεχνικές υπηρεσίες. Λόγω της κατάστασης όμως, θέλουμε να συμβάλλουμε κι εμείς, δίνοντας δωρεάν υπηρεσίες στους πολίτες.

Ερ. Γιατί επιλέξατε την Ξάνθη και την ΑΜΘ και όχι την Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη όπως οι περισσότερες τεχνολογικές εταιρείες;

Απ. Είμαι πολύ ευχαριστημένος που όλη η ομάδα είναι από την Ξάνθη και την Κομοτηνή και έχουμε μια εταιρεία πληροφορικής στην τεχνολογία των οικονομικών (fintech) στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Η Ελλάδα έχει καταπληκτικούς επιστήμονες και είναι αποτέλεσμα προσπάθειας και πίστης στους ανθρώπους της ΑΜΘ και του Βορείου Αιγαίου. Υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να στηρίξουν και να αναπτύξουν ισάξια και καλύτερα επιχειρηματικές δραστηριότητες όπως και οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Το γεωγραφικό όριο ανάπτυξης για εμάς δεν υπάρχει. Εδώ σπουδάσαμε, εδώ αναπτυσσόμαστε και φυσικά παρέχουμε τις υπηρεσίες μας, παντού. Τώρα όσο αφορά στην ανάπτυξη της δραστηριότητας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πιστεύω ότι ο άεργος χρόνος λόγω μετακινήσεων και πυκνότητας πληθυσμού, δεν αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, τουναντίον μάλλον.

Ερ. Πόσο δύσκολη είναι η εξυπηρέτηση των πελατών σε απομακρυσμένα μέρη όπως η Χίος;

Απ. Είναι τόσο εύκολη όσο και οι παραγγελίες από οποιοδήποτε e-shop. Το λογισμικό είναι cloud και οποιαδήποτε υποστήριξη γίνεται με απομακρυσμένη πρόσβαση στον υπολογιστή του χρήστη.

Ερ. Μία τέτοια εξυπηρέτηση απαιτεί και επαρκή στελέχωση. Πόσους προγραμματιστές διαθέτει το CITIBILL;

Απ. Είμαστε εφτά (7). Και λέω είμαστε διότι συμβάλλω προσωπικά, στο σχεδιασμό της αρχιτεκτονικής διάρθρωσης των διαδικασιών του λογισμικού και της βάσης δεδομένων. Το προσωπικό μας βέβαια στελεχώνεται επίσης από τρεις (3) ανθρώπους στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις και δύο (2) επιπλέον στην υποστήριξη πελατών τόσο στο επίπεδο χρήσης του λογισμικού όσο και στην υποστήριξη θεμάτων IT.

Ερ. Το περιβάλλον της τεχνολογίας αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς. Σε ποιο σημείο βρίσκεται το CITIBILL σήμερα και που θα βρίσκεται τους επόμενους 12-18 μήνες;

Απ. Κοιτάξτε, μέχρι σήμερα παρέχουμε λογισμικό οργάνωσης και διαχείρισης λογαριασμών, έργων, εγγράφων και κίνησης. Η προστιθέμενη αξία φαίνεται από την ψηφιοποίηση των διαδικασιών των υπηρεσιών. Συγκεκριμένα οι οργανισμοί ελέγχουν ηλεκτρονικά όλες τις εργασίες τους και τις προγραμματίζουν, μέσω του υπολογιστή τους. Όλα τα έγγραφα είναι ψηφιακά και ελέγχεται η ροή όλων των υποθέσεων των πολιτών. Αυτό σε λίγο θα είναι ορατό από τον πολίτη, λόγω ποιότητας εξυπηρέτησης. Όλες οι καταμετρήσεις γίνονται ψηφιακά. Οι πληρωμές έχουν τη δυνατότητα να γίνονται μέσω διαδικτύου με ασφάλεια. Καταχωρούνται όλες οι κινήσεις των δημοσίων οχημάτων και καταχωρούνται οι εξυπηρετήσεις σε βλάβες από τα συνεργεία. Μετά από μικρή περίοδο θα μπορεί ο οργανισμός να μετρήσει την απόδοσή του και τα έργα κοινής ωφέλειας με ποσοτικοποιημένους δείκτες.

Λόγω καινοτομιών, σύγχρονης τεχνολογίας και πιστότητας του CITIBILL, συνάπτουμε συνεργασίες με καταξιωμένες εταιρίες όπως η Alfaware, ώστε να μπορέσουν εβδομήντα (70) δήμοι αρχικά να χρησιμοποιήσουν τις τεχνολογίες μας. Ήδη πιλοτικά το εφαρμόζει ο δήμος Ιάσμου. Ο αμέσως επόμενος στόχος, που αναπτύσσουν σήμερα οι προγραμματιστές, είναι η παροχή ψηφιακής πρόσβασης στους πολίτες. H αρχή έχει γίνει ήδη με την υπηρεσία e-ραντεβού την οποία προσφέρει όπως προαναφέρθηκε και το Επιμελητήριο Χίου εδώ και λίγες ημέρες αλλά πιστεύω ότι μέσα στο επόμενο διάστημα οι πολίτες θα έχουν περισσότερα σημεία επαφής με την πλατφόρμα CITIBILL μέσα από μία εφαρμογή.

Ερ. Πολύ ενδιαφέροντα όσα μας αναλύσατε. Θα ήθελα να σταθούμε στην τελευταία σας αναφορά για τους πολίτες. Ποια οφέλη θα αποκομίσει ο πολίτης από την εφαρμογή του CITIBILL;

Απ. Αρχικά αρχείο. Θυμάμαι ότι η μητέρα μου είχε και διατηρεί ένα συρτάρι με όλους τους λογαριασμούς ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΔΕΥΑ κλπ με τις αντίστοιχες πληρωμές, μήπως κάποτε χρειαστούν. Σήμερα όλα είναι μέσα στο CITIBILL διαδικτυακά, όπου ο χρήστης θα έχει πρόσβαση σε όλο το ιστορικό των πληρωμών του και επίσης θα μπορεί να εξάγει επίσημες αναφορές για οποιαδήποτε νόμιμη χρήση. Σε δεύτερο επίπεδο, θα ελέγχει όλες τις πληρωμές του. Σε όλους τους συμβεβλημένους οργανισμούς, θα μπορεί να ελέγχονται οι λογαριασμοί σε οποιοδήποτε ακίνητο σε οποιαδήποτε ενταγμένη περιοχή της Ελλάδος. Θα μπορεί να πληρώνει έναν-έναν ή όλους τους λογαριασμούς με μία κίνηση, ένα κλικ.

Ερ. Κλείνοντας, που θα θέλατε να φτάσει το CITIBILL;

Απ. Στους μαθητές μου, στο ΔΙ.ΠΑ.Ε. Καβάλας, διδάσκω ότι ο επιχειρηματίας πρέπει να έχει ένα τέτοιο όραμα που να συνάδει με το λόγο ύπαρξης της εταιρείας. Σε εμάς λοιπόν, διότι δε μπορώ να διδάσκω χωρίς να τηρώ τα διδαχθέντα, το όραμά μας είναι να γίνει το CITIBILL η πλατφόρμα που θα γεφυρώσει τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς κοινής ωφέλειας με τον πολίτη, μέσα από ένα απλούστατο λογισμικό. Θέλουμε να εξοικονομήσουμε προσωπικό χρόνο απλοποιώντας τις διαδικασίες και δίνοντας άμεση πρόσβαση από παντού. Για αυτό στηρίζουμε τις διαδικτυακές τεχνολογίες, αυτό σπουδάσαμε και αυτό κάνουμε επ’ ωφελεία της κοινωνίας.

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση