Κοινωνία

5/6/13 10:41

τελ. ενημ.: 6/6/13 9:15

Πολύτιμο έργο, σημαντικές ελλείψεις

• ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ ΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Ικανοποιητικά καλυμμένη θα είναι η Χίος για την επόμενη 20ετία στον τομέα της αποκομιδής, διαχείρισης και διάθεσης των απορριμμάτων, μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής και της εξάμηνης  εκπαίδευσης του προσωπικού, που επισφραγίστηκαν με τη  χτεσινή διοικητική παραλαβή του Χώρου Υγειονομικής  Ταφής Απορριμμάτων της 2ης Διαχειριστικής Ενότητας νομού Χίου.

Ο Περιφερειάρχης Κώστας Γανιάρης και ο πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Απορριμμάτων του δήμου Χίου Σταμάτης Σουρέλας, υπέγραψαν την παραλαβή του από την εταιρία ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε., τονίζοντας μαζί με το δήμαρχο Πολύδωρο Λαμπρινούδη και τον περιφερικό σύμβουλο Μανώλη Κράκαρη, ότι είναι μια ιστορική μέρα για το νησί μας.

X.Y.T.Υ.

Ο δήμαρχος δεν δίστασε να επισημάνει ότι μετά τις καθυστερήσεις των εργασιών και  την ακύρωση κατασκευής του ΧΥΤΑ της 1ης Διαχειριστικής Ενότητας στα Πυργιά των Καρδαμύλων, ο  ΧΥΤΑ της Βέσσας θα καλύπτει πραγματικά τις ανάγκες του νομού, μόνο αν μετατραπεί σε Χώρο Υγειονομικής Ταφής  Υπολειμμάτων με εφαρμογή της διαδικασίας κομποστοποίησης, που είναι ο επόμενος μεγάλος στόχος και το στοίχημα για την τοπική αυτοδιοίκηση.

Οι εγκαταστάσεις

Οι εγκαταστάσεις αποτελούνται από ένα  κεντρικό φρεάτιο συλλογής των στραγγισμάτων απορροής της λεκάνης, μια δεξαμενή εξισορρόπησης, τρεις αερισμού και Δευτεροβάθμιας Επεξεργασίας των Λυμάτων, μια αποθήκευσης της ιλύος (λάσπης), μια χλωρίωσης και μια ανακύκλωσης των επεξεργασμένων λυμάτων.

Όμως, το έργο που παραλήφθηκε χτες δεν μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένο,  για άλλους τέσσερις πολύ σοβαρούς λόγους

Τα προβλήματα

OI  Σ.Μ.Α.

Δεν έχουν ορισθεί ακόμη οι περιοχές και οι χώροι που θα εγκατασταθούν οι Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, με αποτέλεσμα η διαλογή και μεταφορά να εκτελούνται με πολλά προβλήματα  και ατέλειες. Το χειρότερο είναι ότι το έργο έχει βαλτώσει, οι υπεύθυνοι δεν μπορούν να  αναγγείλουν τίποτα με βεβαιότητα, η καθυστέρηση είναι φοβερή και μπορεί να δημιουργήσει ανυπέρβλητα εμπόδια στη λειτουργία, την απόδοση και το χρονοδιάγραμμα του έργου.

Ο ΔΡΟΜΟΣ

Ο δρόμος πρόσβασης είναι σε πολύ κακή κατάσταση, η προσπελασιμότητα πολύ δύσκολη, με σοβαρές επιπτώσεις στην οργανωτική  λειτουργία όλου του εγχειρήματος.

ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ

Εδώ η κατάσταση είναι τραγελαφική και απεικονίζει τον τραγικό τρόπο λειτουργίας του κράτους. Οι τέσσερις πενταμηνίτες συμβασιούχοι υπάλληλοι που εκπαιδεύτηκαν στη λειτουργία των μηχανημάτων των εγκαταστάσεων, σε λίγες μέρες θα απολυθούν και θα αντικατασταθούν με ανειδίκευτους που θα προσληφθούν από το Πρόγραμμα Καταπολέμησης της Ανεργίας! Η μονάδα θα λειτουργήσει με αυτή τη διαδικασία, το σύστημα θα υπολειτουργεί μόνιμα αφού οι υπάλληλοι θα φεύγουν όταν έχουν αποκτήσει πια την απαραίτητη εμπειρία και θα τους αντικαθιστούν  ανειδίκευτοι που με τη σειρά τους θα ακολουθούν τον ίδιο κύκλο εργασίας.

Η παθογένεια του συστήματος θα ανακυκλώνεται με ότι κακό συνεπάγεται για την κάλυψη των αναγκών του τόπου και της υπηρεσίας, αλλά και του ανθρώπινου υπαλληλικού δυναμικού.

Όμως πέραν όλων αυτών, είναι δεδομένο ότι οι τέσσερις εκάστοτε εργαζόμενοι δεν επαρκούν και αριθμητικά για να καλύψουν τις ανάγκες των εγκαταστάσεων.

Το ευτύχημα είναι ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου έδειξε κατανόηση και ενέκρινε την πρόσληψη άλλων 9 υπαλλήλων που έχει ζητήσει ο ΦΟΣΔΑ, αλλά κανείς δεν είναι σε θέση να προσδιορίσει τον χρόνο που θα γίνουν και θα αποδοθούν στο φορέα.  

ΤΑ ΑΠΟΡΙΜΜΑΤΟΦΟΡΑ

Πολλά αποριμματοφόρα έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας εξαιτίας της κακής κατάστασης του δρόμου πρόσβασης στο ΧΥΤΑ, αλλά και επειδή δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για τις αναγκαίες επισκευές. Σε οριακή κατάσταση είναι και η τροφοδοσία με καύσιμα, αφού οι πρατηριούχοι είναι απλήρωτοι αρκετούς μήνες και κλείνουν σιγά σιγά την κάνουλα, πιέζοντας όσο μπορούν για να εισπράξουν τα χρήματα τους.

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ

Η κατασκευή του έργου άρχισε το 2008,  χρηματοδοτήθηκε από τα προγράμματα ΕΣΠΑ 2007-2013 και ΕΠΠΕΡΑΑ με πιστώσεις 3.183,57 ευρώ, ανάδοχος  Κοινοπραξία ήταν η  ΚΑΛΑΜΙ Α.Ε. και κατασκευάστηκε από τη  ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε.

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση