5.8.2014 12:31

«Δεμένοι» με τον Πειραιά

Η έλλειψη σύνδεσης της Χίου με άλλα νησιά ενισχύει τη ζημιογόνο τουριστική περίοδο που διανύουμε

Κάθε προσπάθεια για την αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών προσκρούει, όποτε τίθεται ως ανάγκη, στα μεγάλα προβλήματα που περνάει ο κλάδος στη χώρα μας.

Το βόρειο Αιγαίο, η Χίος, η Λέσβος και η Σάμος παραμένουν αποκλειστικά δεμένες στο «άρμα» της σύνδεσης με τον Πειραιά, χωρίς να προκύπτει από πουθενά έστω και μια μικρή ακτίδα φωτός για την βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τακτικά δρομολόγια, τόσο με τις Κυκλάδες όσο και με τα Δωδεκάνησα ή τη βόρειο Ελλάδα. Ο απομονωτισμός μας ενισχύεται ραγδαία από δεκάδες παράγοντες που απειλούν την οικονομική μας υπόσταση ως νησιά, ως τοπικές οικονομίες και ως... παραρτήματα μιας Ελλάδας στην οποία συμβάλλουμε τα μέγιστα, αλλά μας επιστρέφεται η αδιαφορία και η απάθεια.

Στο ακτοπλοϊκό περιβάλλον, θα πουν οι έμπειροι, κανείς δεν ξέρει τι του ξημερώνει. Δεκτό ως άποψη... Σε νησιά όμως με τα πληθυσμιακά δεδομένα της Χίου, της Λέσβου και της Σάμου δεν μπορούν να υπάρξουν άλλες δικαιολογίες. Η πολιτική που διαχρονικά ακολουθείτε από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, προσκρούει συνεχώς σε αδιέξοδα που μόνο θύμα έχουν την ανάπτυξη των νησιών.

Την τρέχουσα τουριστική περίοδο δεν υπάρχει κανείς που να νιώθει ότι τα πράγματα έχουν γίνει καλύτερα. Μεταξύ των δεκάδων παραγόντων που παίζουν ρόλο στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, προστίθεται με ιδιαίτερη σημασία και η ανύπαρκτη ενδονησιωτική συγκοινωνία.

Η Χίος (και το Βόρειο Αιγαίο) δεν συνδέεται με τις Κυκλάδες, δεν συνδέεται με τα Δωδεκάνησα, δεν συνδέεται σταθερά ούτε με τη Σάμο ακόμη, καθώς το δρομολόγιο εκτελείται ανάλογα με την οικονομική δυνατότητας της ΝΕΛ, ή την κατάσταση των πλοίων της που έχουν αναλάβει να πραγματοποιούν τα δρομολόγια. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο λοιπόν είναι παντελώς αστείο να αναφερόμαστε στις όποιες δυνατότητες έχουμε τουριστικά.

Πως θα αλλάξει;

Υπαίτιοι δεν είναι ακτοπλόοι επειδή δεν συνδέουν τον νησί μας με άλλα νησιά. Υπεύθυνη είναι η μονόπλευρη πολιτική που ασκείται από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, που πράττει ότι είναι δυνατόν για να ενισχύεται με πλοία και κίνητρα όλος ο νησιωτικός χάρτης, εκτός του Βορείου Αιγαίου. Τα Ψαρά έμειναν χωρίς κάλυψη με το Λαύριο, η σύνδεση με τη Σάμο περιγράφηκε παραπάνω, η σύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα διαρκεί όσο το ταξίδι με αεροπλάνο για τη Νέα Υόρκη και τίποτα, μα τίποτα ενθαρρυντικό δεν υπάρχει ότι η εικόνα του απομονωτισμού μπορεί να μεταβληθεί τα επόμενα χρόνια, εάν δεν ληφθούν γενναίες πρωτοβουλίες που μπορούν να προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις στο ντόπιο πληθυσμό αλλά και τους μελλοντικούς επισκέπτες. Για να γίνει αυτό απαιτείται σχέδιο και όραμα, στοιχεία που λείπουν από το πολιτικό προσωπικό, άλλα και ιδιαίτερα αυξημένη πίεση για να στραφεί η προσοχή του κράτους πάνω και στις δικές μας ανάγκες.

Το ακτοπλοϊκό ζήτημα παραμένει ο πλέον σοβαρός παράγοντας ανάπτυξης του νησιού, όχι μόνο με το κέντρο αλλά και με τα άλλα νησιά. Και υπό αυτό το πρίσμα, περιμένουμε να αναληφθούν πρωτοβουλίες. Για να μην υπάρξει άλλο καλοκαίρι σαν και αυτό που διανύουμε... 

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ