Κοινωνία

2/8/16 13:04

τελ. ενημ.: 3/8/16 13:30

Άχρηστη και η ράμπα

- ΔΑΠΑΝΗΘΗΚΑΝ 58.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΕΙ ΟΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ… ΑΧΡΗΣΤΟ

Σε τρανό παράδειγμα της τοπικής μας ανικανότητας να σχεδιάσουμε, να υλοποιήσουμε να κατασκευάσουμε και να αποδώσουμε ένα άρτιο και λειτουργικό έργο, αποδεικνύεται η ράμπα στο λιμάνι. Μερικούς μήνες μετά την ολοκλήρωση της χαρακτηρίζεται ακατάλληλη και απαιτεί επιπλέον χρήματα για να γίνει λειτουργική.

Συγκεκριμένα, δύο μήνες μετά την ολοκλήρωση της ράμπας που κόστισε στο Λιμενικό Ταμείο 58.000 ευρώ, διαπιστώθηκε ότι τα πλοία συνέχιζαν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα κατά την πρόσδεση.

Η μελέτη και το πρόβλημα

Η μελέτη του έργου εκπονήθηκε  το 2013 από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου. Παρότι μάλιστα υπήρχε σειρά ενστάσεων και σημειώσεων ακόμα και από το Λιμενικό Ταμείο, αυτές ουδέποτε συμπεριλήφθηκαν στον φάκελο που στάλθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας με αποτέλεσμα να δοθεί έγκριση για την εκτέλεση ενός έργου που όλοι ήξεραν ότι είναι προβληματικό αλλά κανείς δεν ενήργησε πριν την κατασκευή του.

Με νέο έγγραφό τους οι ναυτιλιακές εταιρίες ζητούν να απαλειφθεί το «καρούμπαλο» αφού οι καταπέλτες των πλοίων και πάλι δεν μπορούν να προσαρμοστούν στην χερσαία ζώνη με αποτέλεσμα οι κλίσεις για οχήματα, νταλίκες και επιβάτες να συνεχίζουν να είναι μεγάλες με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφαλή έξοδό τους από τα πλοία της γραμμής.

Μάλιστα όπως σημειώνουν για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες προσέγγισης, τα πλοία δένουν «στραβά», ώστε ο καταπέλτης να εφάπτεται σε άλλο σημείο της ράμπας και να ελαχιστοποιείται κατά το δυνατόν η κλίση.

«Ράμπα για το όρος Σινά…»

Την αμέλεια του επιβλέποντα του έργου αλλά και της Τεχνικής Υπηρεσίας, επιβεβαίωσε και ο προϊστάμενός της Λ. Παπαλάνης που σε δηλώσεις του στον «π» σημείωσε ότι δεν δόθηκε προσοχή στο στάδιο της μελέτης με αποτέλεσμα το έργο για να καταστεί λειτουργικό να χρειάζεται επιπλέον εργασίες.

«Η αλήθεια είναι ότι η ράμπα είναι κατάλληλη για να ανέβεις το όρος Σινά ή την πυραμίδα του Χέοπα. Αναγνωρίζω την αμέλειά μας αλλά υποθέσαμε ότι για να παραδώσουν τη μελέτη στο Υπουργείο προηγουμένως το είχαν ψάξει. Βέβαια η Τεχνική Υπηρεσία έχει συνέχεια, δεν σημαίνει ότι επειδή ήταν κάποιος άλλος στη θέση μου δεν έχουμε εμείς ευθύνη», δήλωσε με αρκετή δόση αυτοκριτικής ο κ. Παπαλάνης.

Οι συμπληρωματικές εργασίες

Αναφερόμενος στις ενέργειες που πρέπει να γίνουν μετά την οριστική παραλαβή του έργου, ο Λ. Παπαλάνης εξήγησε ότι υπάρχουν δύο σενάρια. Το πρώτο προβλέπει ότι το επικλινές σημείο προς τη θάλασσα θα πρέπει να γεμίσει με μπετόν προκειμένου να φθάσει σε ύψος 2,40 μέτρων, που βρίσκεται η κορυφή της ράμπας. Το δεύτερο και περισσότερο εφαρμόσιμο σενάριο, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι να «κουρευτεί» το «καρούμπαλο» της ράμπας κατά 70 εκ. και παράλληλα το επικλινές προς τη θάλασσα σημείο να υψωθεί με μπετόν φθάνοντας στο νέο ύψος της κορυφής της ράμπας.

Θα πληρώσει κανείς;

Και μπορεί η αυτοκριτική από τον προϊστάμενο της Τεχνικής Υπηρεσίας να είναι ένα πρώτο βήμα, όμως δεν είναι πλέον αρκετό. Η εικόνα των «ημιτελών», στην πράξη, έργων τείνει να γίνει συνήθεια. Μία συνήθεια που μάλλον κοστίζει αρκετά στους Χιώτες Δημότες που εδώ και καιρό βλέπουν πολυδάπανα μικρά και μεγάλα έργα να αποδεικνύονται ελλιπή μετά την κατασκευή τους. Η συσσωρευμένη αγανάκτηση γίνεται πλέον απαίτηση να αποδοθούν ευθύνες σε όσους συνεχίζουν να θεωρούν ότι το δημόσιο είναι η παχιά αγελάδα που μπορεί να καλύψει οικονομικά τα λάθη και τις παραλείψεις δημοσίων υπαλλήλων που βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης. 

Δείτε επίσης