10.6.2025 20:36

"Δεν αρνηθήκαμε ποτέ να παραδώσουμε νόμιμα τα απαλλωτριωμένα μας ακίνητα"

Με ανοιχτή επιστολή απαντούν έξι ιδιοκτήτες στις αιχμές περί καθυστερήσεων και μη παράδοσης ακινήτων για τη δημιουργία χώρου στάθμευσης αυτοκινήητων

Έντονη αντίδραση προκάλεσαν οι δηλώσεις του Βουλευτή Χίου Σταύρου Μιχαηλίδη σχετικά με την πρόοδο των εργασιών επέκτασης του Αεροδρομίου Χίου, και ειδικότερα για την καθυστέρηση παράδοσης ιδιωτικών απαλλοτριωμένων ακινήτων. Σε ανοιχτή επιστολή που υπογράφεται από τους Γεώργιο Κώττη, Απόστολο Ζαννίκο, Δημήτριο Φραγκακή, Σωτήριο Σαραντή και Μαρία Σαραντή, και η οποία κοινοποιήθηκε στον Διοικητή της ΥΠΑ Γεώργιο Σαουνάτσο και στον τοπικό τύπο, οι πολίτες διαψεύδουν κατηγορηματικά τις αιχμές του Βουλευτή, ζητώντας αποκατάσταση της αλήθειας.

«Δεν φέρουμε καμία ευθύνη για τις καθυστερήσεις»

Σύμφωνα με την επιστολή, οι δηλώσεις του κ. Μιχαηλίδη μετά τη συνάντησή του με τον Διοικητή της ΥΠΑ στις 5 Ιουνίου 2025 «προσβάλλουν βάναυσα την προσωπικότητά μας», όπως σημειώνουν οι συντάκτες της επιστολής, καθώς θεωρούν ότι εσκεμμένα παρουσιάζονται ως υπαίτιοι για την καθυστέρηση των εργασιών, διαμορφώνοντας αρνητικό κλίμα εις βάρος τους στην τοπική κοινωνία.

Τονίζεται ότι η απαλλοτρίωση, η οποία κηρύχθηκε το 2004, δεν έχει ολοκληρωθεί νόμιμα, καθώς δεν έχουν καταβληθεί πλήρως οι αποζημιώσεις, ούτε οι δικηγορικές αμοιβές. Παρά τις επανειλημμένες δικαστικές διαδικασίες και εξώδικες ενέργειες, το Δημόσιο – όπως σημειώνουν – δεν έχει τηρήσει πλήρως τις υποχρεώσεις του.

Ζητούν μίσθωση και όχι παράδοση

Παρά την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της απαλλοτρίωσης, οι πολίτες υποστηρίζουν πως προχώρησαν σε πρόταση προς την ΥΠΑ, ζητώντας να μισθώσουν τα ακίνητά τους στο Δημόσιο, ώστε να συνεχιστεί το έργο χωρίς να δημιουργούνται προστριβές και χωρίς να επηρεαστούν οι μισθωτές που λειτουργούν επιχειρήσεις στους εν λόγω χώρους. Όπως αναφέρουν, οι επιχειρήσεις αυτές απασχολούν πάνω από 40 εργαζόμενους, και η απομάκρυνσή τους θα είχε κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις.

«Δεν προβλεπόταν χώρος στάθμευσης στη μελέτη του 2004»

Εξαιρετικής σημασίας είναι και η νομική επιχειρηματολογία που παρουσιάζεται στην επιστολή, σύμφωνα με την οποία ο αρχικός λόγος απαλλοτρίωσης δεν περιελάμβανε τη δημιουργία χώρου στάθμευσης (PARKING). Οι συντάκτες σημειώνουν ότι η ανάγκη για PARKING ιδιωτικών οχημάτων δεν συνιστά λόγο δημόσιας ωφέλειας, και επομένως η μεταγενέστερη αλλαγή του σχεδιασμού – ώστε να αξιοποιηθούν τα ακίνητα για στάθμευση – δεν νομιμοποιεί την παράδοσή τους στο Δημόσιο.

Μάλιστα, υπενθυμίζουν ότι από το 2020 είχε εκπονηθεί μελέτη για δημιουργία υπαίθριου χώρου στάθμευσης στην ανατολική πλευρά του αεροδρομίου, κοντά στον βιολογικό καθαρισμό, με κόστος 100.000 ευρώ, η οποία δεν υλοποιήθηκε για άγνωστους λόγους.

«Δεν μπορούμε να φέρουμε ευθύνη για την αποτυχία πολεοδομικής εφαρμογής λύσεων από άλλους φορείς», τονίζουν χαρακτηριστικά.

Είκοσι χρόνια δέσμευσης, οικονομική ζημιά και αβεβαιότητα

Επισημαίνεται επίσης το προσωπικό και οικονομικό κόστος για τους ιδιοκτήτες, καθώς τα ακίνητά τους παρέμειναν δεσμευμένα επί 20 χρόνια, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τα εκμεταλλευτούν – ούτε να τα πωλήσουν, ούτε να τα μισθώσουν με όρους αγοράς. Η δέσμευση, αναφέρουν, τους οδήγησε σε χαμηλά μισθώματα, τραπεζικά δάνεια και φορολογικές επιβαρύνσεις, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης της περιουσίας τους.

Ζητούν σεβασμό και διάλογο, όχι δημόσια στοχοποίηση

Με την επιστολή τους, οι πολίτες ζητούν σεβασμό στα δικαιώματά τους και στις συνταγματικά κατοχυρωμένες ελευθερίες τους, δηλώνοντας ανοιχτοί σε διάλογο και νόμιμες διαδικασίες, αλλά όχι σε δημόσιες στοχοποιήσεις που αλλοιώνουν την αλήθεια και υποκινούν κοινωνική ένταση.

Κλείνοντας, υπογραμμίζουν την ανάγκη να ενημερωθεί πλήρως και αντικειμενικά η κοινή γνώμη, ώστε να μη συγχέεται η νόμιμη στάση των πολιτών με προσκόμματα στην πρόοδο των έργων.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ