Εκλογές 2014

23/5/14 9:33

τελ. ενημ.: 23/5/14 9:33

Προεκλογικές αντιπαραθέσεις ακόμη και για... σποτάκια

Ο Πάνος Κοκκινόπουλος έφτιαξε το σποτ, ο Σταύρος Θεοδωράκης το ενέκρινε, και το πανελλήνιο έφριξε! Τι και αν το μικρό διαφημιστικό με την «πρώτη φορά» των ψηφοφόρων βασιζόταν σε ιδέα από την προεκλογική καμπάνια του Μπαράκ Ομπάμα;

Ο υποψήφιος «ποταμίσιος» ευρωβουλευτής Περικλής Βαλιάνος στο facebook προσβλήθηκε τόσο πολύ, που απαίτησε το κόμμα του «να ζητήσει συγγνώμη από κάθε γυναίκα» για «το αίσχος αυτό», αλλιώς εκείνος σαν την πέστροφα θα κολυμπήσει αντίθετα στο «Ποτάμι».

Γιατί στην Αμερική μπορεί μόνο οι ακραίοι συντηρητικοί κάπως να δυσανασχέτησαν με το αντίστοιχο σποτ, αλλά στην Ελλάδα η οργάνωση γυναικών του ΠΑΣΟΚ φρύαξε, η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ αγανάκτησε, ο Δημήτρης Παπαδημούλης βρήκε το σποτ «χυδαίο», και η γενική γραμματεία Ισότητας για να δείξει στο «Ποτάμι» πώς πρέπει να είναι οι διαφημίσεις του, πόσταρε ως υπόδειγμα το τραγούδι «Πρώτη Φορά» της Ρένας Κουμιώτη, από το 1969.

Αλλά βέβαια, δεν ήταν η πρώτη φορά που μ’ ένα σποτ μπήκαμε ξαφνικά σε διαφημιστικό παροξυσμό λίγο πριν από τις εκλογές.

Μεταμορφώσεις

Οι παλαιότεροι θα πρέπει να θυμούνται τι συνέβη το 1993, εκείνο το βράδυ που έπεσε μαύρο στις οθόνες μας, και αμέσως μετά σε στοπ καρέ βγήκε η (νεανική, τότε) κεφαλή του Αντώνη Σαμαρά. «Σκεφτείτε!», είπε η φωνή από το βάθος, που θα τη ζήλευε και ο Νταρθ Βέιντερ. Και ξαφνικά, σαν το άλιεν ο τότε αρχηγός της Πολιτικής Ανοιξης ξεκίνησε να μεταμορφώνεται πρώτα σε Ανδρέα Παπανδρέου, μετά σε Δήμητρα Λιάνη, μετά σε Ακη Τσοχατζόπουλο...

Εκείνη τη χρονιά, τον θόρυβο που σήκωσαν οι οβιδιακές μεταμφιέσεις του νυν πρωθυπουργού, δεν μπόρεσε να τον καλύψει ούτε ο σάλος με το γκρι - σουρί σποτ του ΠΑΣΟΚ που παρουσίαζε τους υποψήφιους της Ν.Δ., σαν τα ποντίκια να τσαλαβουτούν σ’ ένα βρωμερό υπόνομο.

Και η αλήθεια είναι πως από τότε μέχρι τώρα μόνο η σουρεαλιστική μάχη του τσινκουετσέντο με το τζιπ στις διαφημιστικές πίστες του 2002 μπόρεσε να ξεπεράσει τον σάλο που ξεσήκωσε το διαφημιστικώς βρώμικο 1993.

Δηλαδή, η αλλόκοτη καμπάνια που παρουσίαζε σαν τετρακίνητο τον Γιάννη Τζαννετάκο, και σαν φιατάκι τη Φώφη Γεννηματά. Στον δρόμο για την υπερνομαρχία, το σποτ το είδε και ο Γ. Σουφλιάς, και ο Ι. Λούλης, και ο Θ. Ρουσόπουλος, αλλά όλοι τους έδωσαν σήμα το τζιπ να μαρσάρει.

Οσο αλλόκοτο κι αν ακούγεται, ο μόνος που κάπως το ξανασκέφτηκε, ήταν ο δύστυχος ο Γ. Τζαννετάκος, τον οποίο και τελικώς πάτησε το τσινκουετσέντο. Με το που είδε στο σποτ τον εαυτό του ως θηριώδες τετρακίνητο, «βρε παιδιά...», ψέλλισε. «Τι να σας πω; Εγώ δεν ξέρω ούτε καν να οδηγώ!».

Για πρώτη φορά

Αλλά όπως αποδείχθηκε τότε για πρώτη φορά, ακόμα και αν δεν οδηγείς, είναι εύκολο να πέσεις σε τοίχο. Αργότερα, θα γινόταν σαφές πως το ίδιο ισχύει ακόμη και αν πετάς. Πράγμα που έγινε ευρέως αντιληπτό το 2009, τη μέρα που ξέφυγαν τα πράσινα παπαγαλάκια από τα παράθυρα της Ρηγίλλης.

Βλέπετε, τα δαιμονισμένα πτηνά στην πολιτική διαφήμιση μπορεί να κυνηγούσαν ένα δύστυχο μεροκαματιάρη τσιρίζοντας «λουκέτο παντού!» και «θα πεινάσεις!», αλλά στον αεροδιάδρομο προς τις ευρωεκλογές έκαναν τελικά αναστροφή, και όρμησαν στη Νέα Δημοκρατία.

Το ΠΑΣΟΚ, βλέπετε, αποδείχθηκε προχωρημένο στην ορνιθολογία και άρχισε να μιλά για στρουθοκαμήλους που χώνουν την κεφαλή τους στην άμμο, την ίδια στιγμή που η Ρόζα Λούξεμπουργκ με τον «σοσιαλισμό» και τη «βαρβαρότητα» σήκωσε το δίκανο. Οπότε, οι παπαγάλοι απλώς εξαφανίστηκαν.

Οσο για το αν είχαν προλάβει να κουτσουλήσουν το εκλογικό αποτέλεσμα... Οπως λένε και οι ίματζ μέικερ, «μια διαφήμιση δεν είναι ποτέ αρκετή».

Σκεφτείτε, ας πούμε, πως καθώς η ζωή και η εκλογική μας συνείδηση κάνουν κύκλους, ο άνθρωπος που λάνσαρε εκείνο το αξέχαστο τζινγκλ «Υπάρχει καλύτερη Ελλάδα» και έδωσε τροφή στις σατιρικές εκπομπές για ένα πλήρες 15ήμερο, ήταν ο Αρης Σπηλιωτόπουλος, σε ρόλο επικοινωνιολόγου!

Οπότε, αφού μετά από αυτό ο κ. Σπηλιωτόπουλος κατάφερε (έστω για λίγο) να επανέλθει και να διεκδικήσει τη δημαρχία, μοιάζει ασφαλές να πει κανείς πως, ασχέτως του τι αισθήματα τρέφει κανείς για το «Ποτάμι» του Σταύρου Θεοδωράκη, ένα διαφημιστικό σποτ δύσκολα θα του αλλάξει τον ρουν.

Οπότε, η ερώτηση που μένει να απαντηθεί είναι αν τελικά ο διαφημιστικός παροξυσμός θα βλάψει ή θα ωφελήσει το μικρό, υγρό κόμμα. Αλλά όπως λένε οι παρουσιαστές στα κανάλια, «αυτό θα το μάθουμε μετά τις διαφημίσεις».
πηγη: καθημερινη

Δείτε επίσης