Πολιτισμός

25/5/16 16:26

τελ. ενημ.: 25/5/16 16:26

Οι μαθητές ανακαλύπτουν την ιστορία του Κάστρου μέσα από το κυνήγι του θησαυρού

ΑΝ. ΒΡΟΧΑΡΙΔΟΥ «ΣΤΟΧΟΣ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ»

Κάθε γωνιά του κάστρου πλημμύρισε με παιδικές φωνούλες το πρωί της Τετάρτης όπου μαθητές της Στ΄ τάξης  από πέντε σχολικές μονάδες του νησιού συμμετείχαν στο Κυνήγι του Θησαυρού που διοργάνωσε για 2η συνεχόμενη χρονιά το γραφείο σχολικών δραστηριοτήτων Α/ βθμιας εκπαίδευσης σε συνεργασία με το 1ο σύστημα προσκόπων Χίου.

Το κυνήγι του θησαυρού είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε πέρσι για πρώτη φορά σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία. « Φέτος όπως και πέρσι η συμμετοχή των παιδιών στο Κυνήγι του Θησαυρού είναι πολύ μεγάλη. Το πρόγραμμα εκπονείται εδώ και δύο μήνες, δημιουργήσαμε ιστοσελίδα με πληροφοριακό υλικό, με ενημερώσεις για τα μνημεία του Κάστρου και την ιστορία τους. Συμμετέχουν παιδιά της ΣΤ΄ τάξης δημοτικού από εννέα σχολεία της Χίου, που έχουν διδαχθεί νεότερη αλλά και βυζαντινή ιστορία. », δήλωσε στον «π» η υπεύθυνη του γραφείου σχολικών προγραμμάτων Α/ βμιας εκπαίδευσης Ανατολή Βροχαρίδου.

Τα μνημεία του Κάστρου αποκαλύπτουν τρεις χρονικές περιόδους της ιστορίας του νησιού

Ο επισκέπτης των μνημείων του Κάστρου ανακαλύπτει στοιχεία από την βυζαντινή, την γενοβέζικη και την οθωμανική εποχή κυριαρχίας στο νησί. «Έγραψα μια ιστορία με την Άννα Κομνηνή που θέλει να γνωρίσει την ιστορία του Κάστρου της Χίου από την εποχή της μέχρι σήμερα. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιεί μια χρονομηχανή που εφεύρε ένας Άραβας. Όμως η μηχανή του χρόνου χαλάει και καλούνται οι μαθητές  να μαζέψουν τα γρανάζια και να βοηθήσουν την Άννα Κομνηνή να επιστρέψει στην εποχή της», ανέφερε η Ανατολή Βροχαρίδου συμπληρώνοντας ότι το Κυνήγι του θησαυρού δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί δίχως την πολύτιμη βοήθεια του 1ου συστήματος προσκόπων που προετοίμασε όλες τις δια ζώσης δραστηριότητες. « Το γραφείο σχολικών προγραμμάτων δημιούργησε την ιστοσελίδα με το πληροφοριακό υλικό και ενημέρωσε τα συμμετέχοντα σχολεία. Τα παιδιά από το 1ο σύστημα προσκόπων υλοποίησαν όλες τις δια ζώσης δραστηριότητες».

Η διαδικασία του παιχνιδιού.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα προμηθεύονταν από την μηχανή του χρόνου από μια χρονοκάψουλα για να εντοπίσει το μνημείο.  Μόλις έφταναν στο μνημείο έπρεπε να υλοποιήσουν από μία δράση που θα τους οδηγήσει στο κλειδί του Κάστρου και θα βοηθούσε την Άννα Κομνηνή να βρει το γρανάζι της μηχανής που θα την επέστρεφε πίσω στον πατέρα της Αλέξιο Κομνηνό τον Α΄. Η ομάδα που πέρασε από όλα τα μνημεία-σταθμούς και βρήκε το κλειδί της απονεμήθηκε το Χρυσόβουλο του Αλέξιου του Α΄ ενώ όλες οι υπόλοιπες έλαβαν επαίνους συμμετοχής.

Οι πρόσκοποι «ξέρουν» από παιχνίδια

Η ιδέα της συνεργασίας του 1ου Συστήματος προσκόπων με το γραφείο σχολικών προγραμμάτων Α/βμιας εκπαίδευσης γεννήθηκε πριν από δύο χρόνια περίπου, όπως εξηγεί στον «π» ο Γιώργος Μπουμπάρης. « Μας άρεσε σαν ιδέα γιατί περιείχε παιχνίδια και εμείς χρησιμοποιούμε πολύ το παιχνίδι στις δράσεις μας και αμέσως δεχθήκαμε να συμμετέχουμε», ανέφερε. 

Δείτε επίσης