Στην ψηφιακή εποχή, γίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρο ότι οι μάρκες αποκτούν ανθρώπινα χαρακτηριστικά, κάνουν πλάκα και συμμετέχουν στον κοινωνικό διάλογο, ποντάροντας στο συναίσθημα του καταναλωτή.
Μας αρέσει να διηγούμαστε ιστορίες, προκειμένου να εξηγήσουμε πράγματα ή καταστάσεις, και να πείσουμε για τα λεγόμενα μας. Το ίδιο συμβαίνει και στην προσπάθεια της επιχείρησης να πείσει τους καταναλωτές για την αξία των προϊόντων της.
Η τεχνική της εξιστόρησης ή αλλιώς storytelling (αφήγηση), δηλαδή η μετάδοση ιστοριών στον καταναλωτή με σκοπό την δημιουργία συναισθήματος, την ενημέρωση ή την διαπαιδαγώγηση του, αποτελεί μια ολοένα και περισσότερο χρησιμοποιούμενη τεχνική στο σύγχρονο μάρκετινγκ, η οποία έχει σαν στόχο να κάνει πιο «ανθρώπινη» την επιχείρηση στα μάτια του καταναλωτή, μεταδίδοντας με παραστατικό τρόπο, ότι σχετίζεται με την ικανοποίηση των αναγκών και τον τρόπο ζωής του, και αποτελεί ένα από τους καλύτερους τρόπους διαφήμισης της επιχείρησης.
Πως μπορεί όμως μια επιχείρηση να φτιάξει τη δική της «ιστορία», να τη μοιραστεί με το κοινό της και μέσω αυτής να αναδείξει το brand της.
Τα παρακάτω βήματα μπορούν ίσως να κατευθύνουν ή να βοηθήσουν την όλη διαδικασία:
Κάθε επιχείρηση μικρή ή μεγάλη έχει να πει την δική της ιστορία στο καταναλωτικό κοινό, από μια μεγάλη επιχείρηση που οι σοκολάτες της οδηγούν τον καταναλωτή σε ιστορίες αγάπης και έρωτα, μέχρι το συνοικιακό κομμωτήριο που μέσω από καθημερινές αναρτήσεις του στο facebook διηγείται την ιστορία μιας γυναίκας, που βρίσκει πάντα χρόνο να περιποιείται τα μαλλιά της.
Η τεχνική της αφήγησης, συνιστά ένα ισχυρό και αποτελεσματικό εργαλείο, που μπορεί να δώσει προσωπικότητα και αυθεντικότητα σε μια μάρκα. Δίνει τη δυνατότητα στην εκάστοτε επιχείρηση, να εκπαιδεύσει, να ψυχαγωγήσει, να εμπνεύσει και γενικά να αλληλεπιδράσει με τους καταναλωτές οικοδομώντας βαθύτερους συναισθηματικούς δεσμούς με αυτούς. Συνεπώς το storytelling, αποτελεί ένα αποτελεσματικό μέσο προσέλκυσης πελατών για τη σύγχρονη επιχείρηση, αλλά και μέσω αύξησης των πωλήσεων της.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.