Άποψη

7/3/18 9:34

τελ. ενημ.: 8/3/18 10:35

Το συναίσθημα στην υπηρεσία του μάρκετινγκ

Στην ψηφιακή εποχή, γίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρο ότι οι μάρκες αποκτούν ανθρώπινα χαρακτηριστικά, κάνουν πλάκα και συμμετέχουν στον κοινωνικό διάλογο, ποντάροντας στο συναίσθημα του καταναλωτή.

Μας αρέσει να διηγούμαστε ιστορίες, προκειμένου να εξηγήσουμε πράγματα ή καταστάσεις, και να πείσουμε για τα λεγόμενα μας. Το ίδιο συμβαίνει και στην προσπάθεια της επιχείρησης να πείσει τους καταναλωτές για την αξία των προϊόντων της.

Η τεχνική της εξιστόρησης ή αλλιώς storytelling (αφήγηση), δηλαδή η μετάδοση ιστοριών στον καταναλωτή με σκοπό την δημιουργία συναισθήματος, την ενημέρωση ή την διαπαιδαγώγηση του, αποτελεί μια ολοένα και περισσότερο χρησιμοποιούμενη τεχνική στο σύγχρονο μάρκετινγκ, η οποία έχει σαν στόχο να κάνει πιο «ανθρώπινη» την επιχείρηση στα μάτια του καταναλωτή, μεταδίδοντας με παραστατικό τρόπο, ότι σχετίζεται με την ικανοποίηση των αναγκών και τον τρόπο ζωής του, και αποτελεί ένα από τους καλύτερους τρόπους διαφήμισης της επιχείρησης.

Πως μπορεί όμως μια επιχείρηση να φτιάξει τη δική της «ιστορία», να τη μοιραστεί με το κοινό της και μέσω αυτής να αναδείξει το brand της.

Τα παρακάτω βήματα μπορούν ίσως να κατευθύνουν ή να βοηθήσουν την όλη διαδικασία:

  • Η επιχείρηση θα πρέπει να βρει μια ιστορία: Ο επιχειρηματίας θα πρέπει κατ αρχήν να αναζητήσει το «σημείο σταθμό» για την επιχείρηση του και να το εξιστορήσει. Ποιά ήταν η αφορμή που τον οδήγησε να δημιουργήσει την δική του επιχείρηση. Αυτός θα το κρίνει.
  • Η επιχείρηση θα πρέπει να καθορίσει τον στόχο της ιστορίας της: Η επιχείρηση θα πρέπει να καθορίσει τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα της καμπάνιας της. Δεν αρκεί να δημιουργήσει απλά το συναισθηματικό δέσιμο που επιθυμεί με το κοινό της, αλλά να παρουσιάσει εκείνα τα στοιχεία που προσθέτουν αξία στο προϊόν της και την ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό.
  • Η επιχείρηση θα πρέπει να επιλέξει τα μέσα με τα οποία θα μεταφέρει το αφήγημα της στον καταναλωτή: Εδώ η επιχείρηση καλείται να επιλέξει τα μέσα για να μεταδώσει την «ιστορία» της στο κοινό της. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω των social media, της ιστοσελίδας της επιχείρησης του blog ή του newsletter της, ή επιλέγοντας ένα ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σπότ.
  • Η επιχείρηση θα πρέπει να επιλέξει τους τρόπους που θα προωθήσει το μήνυμα της: Ο πιο διαδεδομένος τρόπος αφήγησης ιστοριών μιας επιχείρησης, είναι η χρήση του βίντεο, λόγω του ότι ενεργοποιεί περισσότερο της αισθήσεις του καταναλωτή. Η φωτογραφία και τα info graphics προσφέρονται επίσης για την αφήγηση μας.

Κάθε επιχείρηση μικρή ή μεγάλη έχει να πει την δική της ιστορία στο καταναλωτικό κοινό, από μια μεγάλη επιχείρηση που οι σοκολάτες της οδηγούν τον καταναλωτή σε ιστορίες αγάπης και έρωτα, μέχρι το συνοικιακό κομμωτήριο που μέσω από καθημερινές αναρτήσεις του στο facebook διηγείται την ιστορία μιας γυναίκας, που βρίσκει πάντα χρόνο να περιποιείται τα μαλλιά της.

Η τεχνική της αφήγησης, συνιστά ένα ισχυρό και αποτελεσματικό εργαλείο, που μπορεί να δώσει προσωπικότητα και αυθεντικότητα σε μια μάρκα. Δίνει τη δυνατότητα στην εκάστοτε επιχείρηση, να εκπαιδεύσει, να ψυχαγωγήσει, να εμπνεύσει και γενικά να αλληλεπιδράσει με τους καταναλωτές οικοδομώντας βαθύτερους συναισθηματικούς δεσμούς με αυτούς. Συνεπώς το storytelling, αποτελεί ένα αποτελεσματικό μέσο προσέλκυσης πελατών για τη σύγχρονη επιχείρηση, αλλά και μέσω αύξησης των πωλήσεων της.

 

 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση