Άποψη

21/2/18 10:49

τελ. ενημ.: 21/2/18 10:50

Μάρκετινγκ εμπειρίας. Ο καταναλωτής ως «εμπειριών συλλέκτης»

Το μάρκετινγκ τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε ένα συνεχή μετασχηματισμό. Κύριες δυνάμεις αυτής της συνεχούς μεταμόρφωσης, είναι η τεχνολογία, η δύναμη του διαδικτύου, η έκρηξη των δεδομένων και των πληροφοριών. Όλα αυτά αλλάζουν δομικά τη συμπεριφορά του καταναλωτή, αλλά και των επιχειρήσεων. Οι εταιρείες αγωνίζονται για να κερδίσουν την προσοχή μας, Το Μάρκετινγκ αλλάζει.

Ο τρόπος δημιουργίας οικονομικής αξίας από τις επιχειρήσεις προς τους καταναλωτές, έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια, και ορισμένοι μιλούν πλέον για το μάρκετινγκ της εμπειρίας. Πρόκειται λοιπόν για μια νέα μορφή οικονομικής προσφοράς που αντικατοπτρίζεται στη δημιουργία προσφορών και εμπειριών προς τους πελάτες, και η οποία σταδιακά αντικαθιστά την προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών.

Το μάρκετινγκ της εμπειρίας ( Experiential Marketing) αποτελεί ουσιαστικά το «αντίδοτο» της πλήρους ομοιογένειας και της απώλειας διαφοροποίησης μεταξύ επιχειρήσεων που παράγουν όμοια προϊόντα και υπηρεσίες, τη δημιουργία αξίας για τον καταναλωτή, που εκφράζεται με την «παραγωγή» και προσφορά εμπειριών.

Πως μπορεί όμως μια επιχείρηση να δημιουργήσει αυτές τις καταναλωτικές εμπειρίες. Οι εμπειρίες αυτές δημιουργούνται μέσα από τις διάφορες ενέργειες μάρκετινγκ της επιχείρησης, και είναι αποτέλεσμα ερεθισμάτων που δέχονται οι καταναλωτές, μέσα από τη διαφήμιση, την εξυπηρέτηση πελατών ή τις διάφορες προωθητικές ενέργειες της επιχείρησης.

Η «παλέτα» του μάρκετινγκ εμπειρίας μιας επιχείρησης περιλαμβάνει 5 διαφορετικά «χρώματα» δημιουργίας εμπειριών:

  • Εμπειρίες αισθήσεων: Οι ενέργειες μάρκετινγκ εδώ έχουν σαν κύριο άξονα τις αισθήσεις του καταναλωτή, και προκαλούν εμπειρίες που αφορούν τις πέντε αισθήσεις του . Μια επιχείρηση μπορεί να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό, προσφέροντας ένα προϊόν, με μια πολυτελή συσκευασία αλλά και τη γεύση και την οσμή του περιεχομένου ή ένα εστιατόριο με βάση το περιβάλλον ή την ποιότητα του φαγητού του.
  • Εμπειρίες συναισθημάτων: Οι ενέργειες μάρκετινγκ εδώ έχουν σαν κύριο άξονα το συναίσθημα του καταναλωτή. Η έμφαση δίνεται στα συναισθήματα που δημιουργούνται σε αυτόν κατά το χρόνο κατανάλωσης του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Για παράδειγμα το συναίσθημα της ασφαλούς οδήγησης ενός αυτοκινήτου, μπορεί να δημιουργηθεί στον οδηγό, μόνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης και όχι από τη διαφήμιση του αυτοκινήτου.
  • Εμπειρίες σκέψης: Οι ενέργειες μάρκετινγκ, έχουν ως κύριο άξονα τη σκέψη του καταναλωτή και αποσκοπούν στο να τον κάνουν να σκεφθεί με συγκεκριμένο τρόπο για το προϊόν ή την υπηρεσία της επιχείρησης. Διαφημιστικές καμπάνιες μεγάλων εταιριών έχουν στηριχθεί σε φράσεις που δημιουργούν εμπειρίες σκέψης.
  • Εμπειρίες δράσης: Οι ενέργειες μάρκετινγκ, έχουν ως κύριο άξονα τη δράση των ατόμων και αποσκοπούν στη δημιουργία εμπειριών που σχετίζονται με το ανθρώπινο σώμα, πρότυπα συμπεριφοράς ή τρόπο ζωής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το slogan του ραδιοφωνικού σταθμού «Πιάσε Μελωδία».
  • Εμπειρίες συσχέτισης: Οι ενέργειες μάρκετινγκ, έχουν ως κύριο άξονα την συσχέτιση ενός ατόμου με την κουλτούρα που αντιπροσωπεύει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία ή μια επιχείρηση. Τέτοιο παράδειγμα είναι η μάρκα Harley Davidson και η κουλτούρα που αντιπροσωπεύει η επιχείρηση και τα προϊόντα της.

 

Χρησιμοποιώντας αυτήν την «παλέτα» εμπειριών μια επιχείρηση μπορεί να επιλέξει τους κατάλληλους συνδυασμούς δημιουργίας εμπειριών, προκειμένου  να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της και να δημιουργήσει τη δική της μοναδική εικόνα για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Δοκιμάστε και εσείς να γίνεται ο Da Vinci  της επιχείρησης σας.

 

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση