Το μάρκετινγκ τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε ένα συνεχή μετασχηματισμό. Κύριες δυνάμεις αυτής της συνεχούς μεταμόρφωσης, είναι η τεχνολογία, η δύναμη του διαδικτύου, η έκρηξη των δεδομένων και των πληροφοριών. Όλα αυτά αλλάζουν δομικά τη συμπεριφορά του καταναλωτή, αλλά και των επιχειρήσεων. Οι εταιρείες αγωνίζονται για να κερδίσουν την προσοχή μας, Το Μάρκετινγκ αλλάζει.
Ο τρόπος δημιουργίας οικονομικής αξίας από τις επιχειρήσεις προς τους καταναλωτές, έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια, και ορισμένοι μιλούν πλέον για το μάρκετινγκ της εμπειρίας. Πρόκειται λοιπόν για μια νέα μορφή οικονομικής προσφοράς που αντικατοπτρίζεται στη δημιουργία προσφορών και εμπειριών προς τους πελάτες, και η οποία σταδιακά αντικαθιστά την προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών.
Το μάρκετινγκ της εμπειρίας ( Experiential Marketing) αποτελεί ουσιαστικά το «αντίδοτο» της πλήρους ομοιογένειας και της απώλειας διαφοροποίησης μεταξύ επιχειρήσεων που παράγουν όμοια προϊόντα και υπηρεσίες, τη δημιουργία αξίας για τον καταναλωτή, που εκφράζεται με την «παραγωγή» και προσφορά εμπειριών.
Πως μπορεί όμως μια επιχείρηση να δημιουργήσει αυτές τις καταναλωτικές εμπειρίες. Οι εμπειρίες αυτές δημιουργούνται μέσα από τις διάφορες ενέργειες μάρκετινγκ της επιχείρησης, και είναι αποτέλεσμα ερεθισμάτων που δέχονται οι καταναλωτές, μέσα από τη διαφήμιση, την εξυπηρέτηση πελατών ή τις διάφορες προωθητικές ενέργειες της επιχείρησης.
Η «παλέτα» του μάρκετινγκ εμπειρίας μιας επιχείρησης περιλαμβάνει 5 διαφορετικά «χρώματα» δημιουργίας εμπειριών:
Χρησιμοποιώντας αυτήν την «παλέτα» εμπειριών μια επιχείρηση μπορεί να επιλέξει τους κατάλληλους συνδυασμούς δημιουργίας εμπειριών, προκειμένου να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της και να δημιουργήσει τη δική της μοναδική εικόνα για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Δοκιμάστε και εσείς να γίνεται ο Da Vinci της επιχείρησης σας.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.