Μετά την αναγκαστική απαλλοτρίωση στο τμήμα που βρίσκεται βόρεια του αεροδρομίου, όπως είθισται από την εμπειρία των έργων στο νησί μας επήλθε μια στασιμότητα σε ότι αφορά και το πλέον ουσιαστικό κομμάτι του έργου που είναι η επέκταση του αεροσταθμού και φυσικά η προς βορρά επέκταση του διαδρόμου κατά 300 – 350μ.
Στις λιγοστές παρεμβάσεις των τοπικών παραγόντων, το Υπουργείο απάντησε ότι δεν μπορεί να προχωρήσει στη δημοπράτηση των αναγκαίων επεκτάσεων, με το πρόσχημα του παγώματος των έργων και των επενδύσεων από την πλευρά της ΥΠΑ έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία των παραχωρήσεων σε ιδιώτες και άλλους φορείς. Εκτός του ότι μια τέτοια απόφαση είναι απαράδεκτη (μιας και το μέλλον των ιδιωτικοποιήσεων των περισσοτέρων αεροδρομίων είναι αβέβαιο) φαίνεται ότι δεν ισχύει για όλα τα προς ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια.
Την ίδια ώρα που στη Χίο δεν δίνεται ούτε ευρώ για να βελτιωθούν οι εγκαταστάσεις με τακτοποιημένο το βραχνά των απαλλοτριώσεων, όπου δαπανήθηκαν περίπου 30 εκατ. ευρώ, στη Σκιάθο δημοπρατήθηκε συνολική επένδυση ύψους 18,5 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει, την επέκταση του δαπέδου στάθμευσης για 6 αεροσκάφη! (στη Χίο και μετά την επέκταση θα είναι το πολύ για 2 αφού δεν θα γίνει επέκταση δαπέδου), κατασκευή νέου συνδετήριου διαδρόμου 140μ, επέκταση του διαδρόμου προς βορρά κατά 110μ, οπότε θα προκύψει πλήρως αξιοποιήσιμος διάδρομος περίπου 1800μ σε αντίθεση με της Χίου που δεν θα είναι πλήρως αξιοποιήσιμος λόγω εμποδίων, καθώς και κατασκευή παράπλευρης οδού για την καλύτερη προσπελασιμότητα στο αεροδρόμιο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα, αφού βρέθηκε ανάδοχος κατασκευαστική εταιρία με έδρα τη Λάρισα (Ταχυδρόμος, 5/3/2013).
Η στασιμότητα για άλλη μια φορά στη Χίο και η γρήγορη διεκπεραίωση έργων σε άλλα μέρη της Ελλάδας όπως η Σκιάθος, επιβεβαιώνει την πραγματική αιτία που δεν προχώρησε και συνεχίζει να μην προχωράει το έργο του αεροδρομίου της Χίου, όπως και τόσα άλλα έργα. Η τοπική αυτοδιοίκηση και οι τουριστικοί επιχειρηματίες ζουν σε μια άλλη δεκαετία, τότε που και λεφτά υπήρχαν και όποιος τόπος είχε ισχυρούς και κυρίως δραστήριους πολιτικούς (που η Χίος δεν είχε σχεδόν ποτέ) απολάμβανε της κατασκευής και της ολοκλήρωσης μεγάλων έργων, ασχέτως αν τα έργα αυτά σε πολλές περιπτώσεις αποδεικνύονταν άχρηστα και ανώφελα για την τοπική κοινωνία (βλ. Αεροδρόμιο Καστοριάς από Πετσάλνικο). Οι εποχές αυτές, άλλαξαν.
Τα έργα δεν είναι μπετά και τσιμέντα στα οποία οι πολιτικοί έκοβαν κορδέλες και μετά τα άφηναν στην τύχη τους να ρημάζουν. Για να πείσεις και ιδιαίτερα την πολιτεία με αυτή τη φοβερή κρίση ότι πραγματικά θέλεις ένα έργο σημαντικό για τον τόπο σου όπως ένα αεροδρόμιο, ή ένα λιμάνι θα πρέπει να αποδείξεις ότι υπάρχει καταρχήν η εν δυνάμει μεγαλύτερη ζήτηση για μια μεγαλύτερη υποδομή. Με λίγα λόγια ότι το έργο αυτό θα έχει οικονομική απόδοση.
Προφανώς το Υπουργείο Ανάπτυξης πείστηκε από τους τοπικούς παράγοντες της Σκιάθου ότι με ένα δυναμικό πτήσεων charter που σε εβδομαδιαία βάση φέτος θα ξεπεράσει τις 70! (45 μόνο από Ιταλία, Αγγλία, Σκανδιναβία), αξίζει τον κόπο να δώσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για την καλύτερη εξυπηρέτηση ενός τόσο μεγάλο όγκου αεροσκαφών και κατ΄επέκταση επιβατών. Στη Χίο με τα 7 charter που στην πραγματικότητα είναι 3,5 , ποια θα είναι η προοπτική αν δώσει 10 εκατ; 7, 8, άντε 10 charter το πολύ και αυτό δεν είναι και πολύ σίγουρο…
Επομένως αυτό που έχει η Σκιάθος και κάθε σοβαρός τουριστικός προορισμός, είναι η διεκδίκηση με δυναμικό τρόπο κυρίως από τους τουριστικούς παράγοντες ( που στη Χίο είναι χαλαρή έως ανύπαρκτη) , σύγχρονους πολιτικούς που μπορούν να προτείνουν ακόμα και τη διαχείριση του αεροδρομίου στο ΤΑΙΠΕΔ, και κυρίως τουριστική ζήτηση που στη Χίο δεν πρόκειται να έρθει με την επέκταση του αεροδρομίου αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί και να κοιτάμε την πραγματικότητα κατάμουτρα.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.