Οικονομία

10/4/14 11:18

τελ. ενημ.: 11/4/14 16:04

Τουριστική κατάπτωση – 22,75% το 2014

Καθημερινά τα δελτία ειδήσεων των καναλιών εθνικής εμβέλειας μας «βομβαρδίζουν» με ρεπορτάζ τα οποία αναφέρονται στην πολύ μεγάλη αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα. Καθημερινά βλέπουμε να περιγράφονται πολύ μεγάλες αυξήσεις από παραδοσιακές αγορές, όπως π.χ. η Γερμανία και η Βρετανία, ενώ δεν είναι λίγες οι αναφορές για την εκρηκτική αύξηση των πτήσεων εξωτερικού στα περισσότερα αεροδρόμια.

Πολλοί αναρωτιούνται αν αυτή η γιγαντιαία άνοδος του τουρισμού, του μοναδικού μέχρι στιγμής χειροπιαστού ευχάριστου γεγονότος για την ελληνική οικονομία, θα επηρεάσει και σε τι βαθμό το δικό μας νησί, το οποίο σε σύνολο 18 νησιωτικών αεροδρομίων παραπαίει στην 15η θέση, πίσω πλέον και από νησιά χαμηλής γενικά τουριστικής κίνησης, όπως η Λήμνος, η οποία μας ξεπέρασε κατά 420 επιβάτες το 2013 στις αφίξεις charter (ΥΠΑ, 2014).

Ρεπορτάζ του «Έθνους»,  που διερευνά την αναμενόμενη αεροπορική και επιβατική κίνηση σε 14 ελληνικά αεροδρόμια για την τουριστική περίοδο 2014, καταδεικνύει την τεράστια γύμνια του νησιού μας. Ενδεικτικός είναι ο χάρτης, ο οποίος αναδημοσιεύεται από το ρεπορτάζ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του παραπάνω χάρτη ο οποίος παρουσιάζει την αναμενόμενη κίνηση αεροσκαφών και επιβατών για την τουριστική περίοδο 2014, στο σύνολο των 14 αεροδρομίων, τα 12 αναμένεται να παρουσιάσουν μεγάλες αυξήσεις που κυμαίνονται από 12,08% (Χανιά) έως 59,72% (Σκιάθος) ενώ μέσα στα μόλις δυο αεροδρόμια που θα παρουσιάσουν πτώση, η Χίος φιγουράρει με αρνητική πρωτιά – 22,75% σε σχέση με το 2013, όπου η κίνηση έκλεισε με μόλις 8.735 αφίξεις από το εξωτερικό.

Εντύπωση επίσης προκαλεί η τεράστια απόσταση της Χίου από όλα τα υπόλοιπα αεροδρόμια στη συνολική επιβατική κίνηση που αναμένεται το 2014 με 151.318 επιβάτες, την ώρα που η Κάρπαθος, ένα νησί 6.000 κατοίκων, αναμένει με πτώση – 0,66% , 260.264 επιβάτες.

Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι η επιβατική κίνηση της Χίου (αφίξεις – αναχωρήσεις) βασίζεται στους επιβάτες εσωτερικού σε ποσοστό 90% περίπου, ενώ η αντίστοιχη κίνηση της Καρπάθου βασίζεται συντριπτικά σε ποσοστό άνω του 90% σε επιβάτες εξωτερικού, μιας και η σύνδεση του νησιού με την Αθήνα είναι άγονη. Από αυτό και μόνο το γεγονός κατανοούμε πόσο μεγαλύτερη θα ήταν η απόσταση της Χίου εάν παρουσιάζονταν η αναμενόμενη κίνηση τουριστών μόνο από το εξωτερικό.

Ένα άλλο ανησυχητικό στοιχείο το οποίο κανονικά θα έπρεπε να προβληματίσει τους «υπεύθυνους» του τουρισμού στη Χίο, είναι η απόσταση με τα υπόλοιπα νησιά, η οποία μεγαλώνει συνεχώς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Λέσβος, η οποία αναμένει μια εντυπωσιακή αύξηση 31,27%, που σημαίνει 479.298 επιβάτες από 250.000 που είχε τα προηγούμενα χρόνια, ένα άκρως θετικό αποτέλεσμα, το οποίο οφείλεται σε ενέργειες των ιδιωτικών φορέων του τουρισμού.

Στο νησί μας όχι μόνο κανένας δεν προβληματίζεται, όχι μόνο κανένας δεν σκέφτεται να αλλάξει ρότα πάνω στην ανύπαρκτη τουριστική στρατηγική πάνω στον τουρισμό, αλλά αντίθετα επιχαίρονται και βγαίνουν συνέχεια φωτογραφίες με τους Τούρκους.

Οι δε επιχειρηματίες βλέπουν τις διανυκτερεύσεις τους να κατακρημνίζονται και παρόλα αυτά δεν κάνουν τίποτα. Οι Τούρκοι της μιας βραδιάς και του table d’ hote (και εκεί βγάλαμε τα μάτια μας) στις ταβέρνες δεν είναι μια αξιόπιστη και σοβαρή λύση για να δημιουργηθεί μια ικανή μάζα τουρισμού στο νησί μας.

Η Χίος έχει ανάγκη από πραγματικούς τουρίστες, οι οποίοι θα διαμένουν και θα καταναλώνουν στο σύνολο της αγοράς για τουλάχιστον 7 ημέρες και όχι καιροσκόπους επισκέπτες… Ας αναλογιστούν επιτέλους όλοι οι υπεύθυνοι γιατί η Χίος θα είναι το μοναδικό σχεδόν νησί που σε μια χρονιά απόλυτης ανόδου, θα παρουσιάσει πτώση και μάλιστα της τάξεως του 22,75% ή 36.400 επιβατών περίπου. 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση