Ειδήσεις

30/1/15 14:48

τελ. ενημ.: 31/1/15 15:01

Ψάχνοντας γεωκρύπτες

ΝΕΑ ΤΑΣΗ, ΤΟ GEOCACHING ΑΠΟΚΤΑ ΟΠΑΔΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗΣ

Μια πρόκληση ένα καινούργιο σχετικά παγκόσμιο παιχνίδι έρχεται να μας βγάλει από την ανιαρή καθημερινότητα, να μας γνωρίσει τη φύση την πόλη τους τόπους που επισκεπτόμαστε. Το geocaching, είναι ένα παγκόσμιο παιχνίδι π[ου έγινε τάση, έγινε μόδα με εκατομμύρια χρήστες που μπορεί να αποτελέσει σημαντικό μέσω για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας φτάνει κάποιοι από τους εκατοντάδες θηρευτές των βουνών μας, ή τους ιστοριοδίφες μας, να αρχίσουν στις αναζητήσεις τους να τοποθετούν... κουτιά!

Το κουτί και το παιχνίδι

Όλο το σενάριο εκτυλίσσεται γύρω από ένα κουτί. Ο καθένας που συμμετέχει στο παιχνίδι κρύβει ένα κουτί σε κάποιο σημείο της πόλης ή σε ένα σημείο στην εξοχή που του άρεσε και η διαδρομή προς αυτό αλλά και το συγκεκριμένο σημείο κι επιθυμεί να μοιραστεί και με άλλους αυτή την εμπειρία.

Έτσι λοιπόν προμηθεύονται τα κουτιά, τις «γεωκρύπτες» (geocaches),  είτε από την εταιρεία είτε κατασκευάζουν δικά τους,  τα κρύβουν σε σημεία που επιλέγουν και δημοσιεύουν τις συντεταγμένες τους στις ιστοσελίδες του παιχνιδιού. Ο οποιοσδήποτε άλλος παίκτης του παιχνιδιού, με ένα GPS ή ένα «έξυπνο» κινητό και τη βοήθεια των χαρτών της Google  και του GEOCAGHING βλέπει πόσα κουτιά υπάρχουν στην περιοχή που τον ενδιαφέρει και αρχίζει την εξερεύνηση για την ανακάλυψη του. Μόλις βρει το κουτί, ο κανόνας είναι απλός: Παίρνει κάτι από μέσα, αφήνει κάτι και γράφει στο ημερολόγιο - μπλοκάκι στο κουτί.

Σε όλο τον κόσμο υπάρχουν πολλοί fun αυτού του παιχνιδιού, που έχουν τοποθετήσει εκατομμύρια κουτιά σε διάφορα σημεία κι άλλοι που στις διακοπές τους έχουν ως πρώτο μέλημα την αναζήτηση τέτοιων κουτιών.

Στη Χίο

Στη Χίο έχουν τοποθετηθεί μόλις πέντε τέτοια κουτιά από τους πρωτεργάτες του είδους, τον Κ. Σπανολιό, τον Ν. Χούλη και τον Ν. Τελλή καθώς κι έναν ελληνοαμερικάνο έφηβο, στα Αυγώνυμα, στη Νέα Μονή, στον Αγ. Γιώργη, στο Θολοποτάμι, και στην παραλία...

«Παίρναμε από το σούπερ μάρκετ τάπερ που ήταν δύσκολο να σπάσουν, τα φτιάχναμε, βάζαμε μέσα μικροαντικείμενα και κολλούσαμε τα αυτοκόλλητα μας πανω και μετά τα τοποθετούσαμε σε μέρη που για να πας είχε και ωραία διαδρομή αλλά είχαν και ωραία θέα, έτσι ώστε ο επόμενος που θα πήγαινε να περνούσε το ίδιο καλά με μας», αναφέρει ο Ν. Χούλης.

Εργαλείο για τον τουρισμό

Πέρα από τη διασκέδαση, οι κρύπτες μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο τουριστικής ανάπτυξης. Υπάρχουν 2.500 κρύπτες στην Ελλάδα (120 προσβάσιμες σε ΑμεΑ) και κάποιες απαιτούν επίλυση πολύπλοκων γρίφων. Τουριστικά γραφεία στο εξωτερικό (Κύπρος, Τσεχία, Νότια Αφρική κ.α.) επενδύουν στην κοινότητα των geocachers για να τονώσουν την επισκεψιμότητα. Υπάρχουν κρυμμένα 2,5 εκατ. κουτιά για 6 εκατ. παίκτες παγκοσμίως ενώ πέρυσι, στην Ελλάδα συμμετείχαν 11.473 παίκτες εκ των οποίων Έλληνες ήταν μόλις 848.

Η γειτονική Λέσβος βρίσκεται ήδη πάρα πολύ μπροστά και σε αυτόν τον τομέα αφού έχουν τοποθετηθεί σε όλο το νησί 167 κρύπτες και τουριστικά γραφεία έχουν εντάξει το «κυνήγι του θησαυρού» στα πακέτα τους.

«Υπάρχει μερίδα τουριστών που ασχολείται με αυτό το θέμα. Το καλοκαίρι τα κουτιά είχαν πολύ επισκεψιμότητα για την οποία ενημερωνόμαστε ως μέλη με mail. Σε ενημερώνουν, ο χρήστης τάδε επισκέφτηκε το κουτί σου κι είναι κάτι πολύ ωραίο» αναφέρει ο Ν. Χούλης, στον «π».

«Υπήρχαν ποδηλάτες που είχαν έρθει στη Χίο για το γύρο του νησιού που μια και δεν είχαν αγωνιστικό ενδιαφέρον αναζήτησαν το κουτί κι είδαν τα Αυγώνυμα από ένα διαφορετικό σημείο, από το ύψος ενός βράχου όπου έχουμε κρύψει το κουτί» ανέφερε ο Κ. Σπανολιός.

«Υπάρχουν αντικείμενα που μπορείς να βάλεις μέσα στο κουτί, αγοράζοντας τα από τη συγκεκριμένη εταιρεία που σου δείχνουν σε ποιο μέρος του κόσμου βρίσκονται, που είναι αυτός που έφτασε στο κουτί σου και τα πήρε. Έτσι μπορεί από τα Αυγώνυμα ένα μικρό αντικείμενο να βρεθεί στην Αμερική, στην άλλη άκρη του κόσμου κι είναι πολύ ενδιαφέρον αυτό».

Περισσότερες πληροφορίες στο http://www.geocaching.com

Δείτε επίσης