Ειδήσεις

14/8/16 17:45

τελ. ενημ.: 14/8/16 17:45

Νέοι επιχειρηματίες χαμένοι στον λαβύρινθο της κρίσης

Επιχειρηματίες από ανάγκη -αν όχι από απόγνωση- γίνονται οι Έλληνες στα χρόνια της κρίσης. Η έλλειψη ευκαιριών εργασίας εξωθεί όλο και περισσότερους ανέργους στο «μικροεπιχειρείν», υψηλού όμως ρίσκου και αβέβαιης κατάληξης, με μοναδικό σκοπό την επιβίωσή τους.

Σε αντίθεση, λίγοι είναι εκείνοι που στρέφονται στην υγιή επιχειρηματικότητα, επιλέγοντας έναν κλάδο με προοπτικές και μέλλον, υιοθετώντας καινοτόμες εφαρμογές και εξωστρεφή προσανατολισμό. «Αγαπημένοι» κλάδοι των επίδοξων επιχειρηματιών ανάγκης είναι η εστίαση για τους άντρες και οι υπηρεσίες προσωπικής ομορφιάς για τις γυναίκες, ενώ απώτερος στόχος είναι η επιχείρηση να παράγει κέρδη ανάλογα με δύο έως τρεις μισθοδοσίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο εξάμηνο από τις 3.713 νέες επιχειρηματικές προσπάθειες οι 1.283, περίπου το 35%, ήταν σε εστίαση και λιανεμπόριο, δύο κλάδους που το ίδιο διάστημα είχαν τα περισσότερα «λουκέτα» και μάλιστα το 45% του συνόλου. Όπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη, 8 στις 10 επιχειρήσεις τέτοιου είδους κλείνουν μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας τους, καθώς δεν είναι βιώσιμες.

Στον αντίποδα, εξωστρεφείς βιώσιμες επιχειρήσεις από τους τομείς παραγωγής και τυποποίησης τροφίμων με καινοτόμες μεθόδους, αγροτικών προϊόντων, πληροφορικής, logistics, εκπαίδευσης, εταιρείες συμβούλων, γραφεία ταξιδίων, μεταφορικές εταιρείες, αλλά και τουριστικές επιχειρήσεις αντέχουν στον χρόνο και στο τοξικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι συγκεκριμένοι τομείς αποτελούν τον πυρήνα της υγιούς επιχειρηματικότητας, καθώς μπορούν να εξασφαλίσουν ρευστότητα από το τραπεζικό σύστημα, πωλήσεις και υψηλή κερδοφορία και να αυξήσουν τις θέσεις εργασίας τους.

Στήνουν δουλειές με κεφάλαιο... την αποζημίωση της απόλυσης

Στην επιχειρηματικότητα ανάγκης καταφεύγουν όλο και περισσότεροι Έλληνες, που μπροστά στην ανεργία προτιμούν να εισέλθουν στον επιχειρηματικό στίβο προκειμένου να εξασφαλίσουν τα προ το ζην.

Πιεζόμενοι από την οικονομική κρίση, όλο και περισσότεροι αναζητούν διέξοδο στην επιχειρηματικότητα, για την εξασφάλιση ενός μίνιμουμ εισοδήματος.

Πρώην εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα οι οποίοι έχασαν την εργασία τους την τελευταία εξαετία επένδυσαν την αποζημίωσή τους (κεφάλαια από 8.000 έως 30.000 ευρώ) για να ανοίξουν μια επιχείρηση, με την ενοικίαση ενός χώρου ελάχιστων τετραγωνικών και με εργασία των ιδίων και συγγενικών προσώπων. Κάπως έτσι ξεπηδούν εν μια νυκτί καφετέριες, κομμωτήρια, σημεία πώλησης έτοιμου φαγητού και άλλα μαγαζιά που ανοίγουν χωρίς επιχειρηματικό πλάνο, δίχως να έχει προηγηθεί έρευνα αγοράς και -συχνά- κλείνουν εξίσου άδοξα και ξαφνικά.

Πίσω από την πραγματικότητα των μικρών επιχειρήσεων, τις οποίες δημιουργούν και λειτουργούν άνθρωποι χωρίς άλλον τρόπο βιοπορισμού, κρύβεται η ανάγκη επιβίωσης και όχι η εξωστρέφεια, η ανάπτυξη, η καινοτομία, η αναζήτηση νέων αγορών.

Δείτε επίσης