Ειδήσεις

28/2/12 9:40

τελ. ενημ.: 28/2/12 19:30

Το colpo grosso ξεσήκωσε τους Ροδίτες

-Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΣΗΚΩΝΕΙ ΘΥΕΛΛΑ ΑΔΙΚΩΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΩΝ ΣΤΑ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

Αυτό το παιχνίδι το έχουμε κάπου ξαναδεί. Την περίοδο που η Χίος διεκδικούσε το Τμήμα Τουρισμού για το Πανεπιστήμιο της οι Ροδίτες είχαν κινήσει γη και ουρανό να την αναστείλουν, με το επιχείρημα ότι ο τουρισμός είναι οικονομική δραστηριότητα με αποκλειστικά δικαιώματα στο νησί τους. Κάπως έτσι συμπεριφέρονται και τώρα, πληροφορούμενοι τη μεταφορά ποσού 16,2 εκ. ευρώ από τα αποθεματικά του λογαριασμού «Τέλους Εκσυγχρονισμού Αεροδρομίων» της Ρόδου και Κω, σε λογαριασμό του αερολιμένα Χίου, προκειμένου να προχωρήσουν τα προγραμματισμένα έργα επέκτασης στο νησί μας.
Με δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για ληστεία (!) εις βάρος της Ρόδου και της Κω, που προκάλεσαν ερωτήσεις στο Κοινοβούλιο για το θέμα από βουλευτές, όπως ο κ. Νίκος Ζωίδης, οι δωδεκανήσιοι επιχειρούν την τελευταία στιγμή να ανατρέψουν την κατάσταση, επικαλούμενοι ανάλογες ανάγκες επεμβάσεων στα αεροδρόμια των δυο νησιών, τα οποία δέχονται πτήσεις αεροσκαφών από όλο τον κόσμο.
Τι ξεχνάνε
Με το επιχείρημα ότι οι πιστώσεις 11.300.000€ και 5.900.000€ από τους λογαριασμούς τέλους εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων της Ρόδου και Κω αντίστοιχα «παράγονται» από την κίνηση στα νησιά τους, οι εκπρόσωποι της Δωδεκανήσου επιτιμούν την απόφαση του κ. Βορίδη.
Λησμονούν φυσικά ότι ανάλογες μεταφορές από τον αντίστοιχο λογαριασμό της Χίου, με άγνωστη κατάληξη, έχει γίνει επανειλημμένες φορές κατά το παρελθόν, για τις ανάγκες εκσυγχρονισμού άλλων αεροδρομίων, με αποτέλεσμα στον αερολιμένα Χίου να απαιτηθούν δυο χρόνια ως και για την εγκατάσταση πινακίδας με την ονομασία «Όμηρος»! Θα ήταν δε τραγικό αν επιχειρούνταν συγκριτική ανάλυση των επενδύσεων που έγιναν τα τελευταία χρόνια στα αεροδρόμια της Ρόδου ή της Κω με αυτό της Χίου, με φυσική συνέπεια ο αερολιμένας «Όμηρος» να έχει εικόνα τριτοκοσμικής πύλης εισόδου και να έχει συντελέσει κατά πολύ στην καθήλωση του τουριστικού ρεύματος στο νησί μας, την ώρα που οι «παραγόμενοι» από αυτόν πόροι από το «σπατόσημο» κατέληγαν στις ανακαινίσεις, επεκτάσεις ή κατασκευές των μονίμως οφελούμενων αεροδρομίων των τουριστικών νησιών.
Η σημασία και το ΦΕΚ
Η αντίδραση που ξέσπασε από τη Ρόδο καταδεικνύει τη σημαντική παρέμβαση για το θέμα της Ελ. Τσουρή και του Κ. Μουσουρούλη, αφού στα αντίστοιχα δημοσιεύματα στον ροδιακό Τύπο γίνεται αναφορά για «βαθιά … νιρβάνα» των αντίστοιχων κοινοβουλευτικών τους εκπροσώπων.
Ωστόσο όλη αυτή η προσπάθεια που έχει καταβληθεί ως σήμερα θα μείνει άκαρπη, αν μέχρι σήμερα το μεσημέρι δε δημοσιευτεί στο Φύλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως η απόφαση, γεγονός που θα επικυρώσει κατά τρόπο μη αναστρέψιμο τις αίσιες εξελίξεις.
Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΖΩΙΔΗ
Στην ερώτηση του προς τον υπουργό Μεταφορών, Μ. Βορίδη, ο βουλευτής Δωδεκανήσων, Ν. Ζωίδης, μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Τα χρήματα αυτά «παράγονται» σε Ρόδο και Κω, όπου τα αεροδρόμια δεν αποτελούν μόνο έργα υποδομής αλλά κατεξοχήν αναπτυξιακές εγκαταστάσεις και «βιτρίνα» του μοναδικού πόρου που έχουν τα νησιά Ρόδος και Κως
Ερωτάστε κ. υπουργέ,
* Βάσει ποιας εισήγησης της υπηρεσίας και ποιας μελέτης αποφασίσατε τη μεταφορά και διάθεση των πόρων των δύο αεροδρομίων της Δωδεκανήσου για την κάλυψη των αναγκών του αεροδρομίου Χίου;
* Θεωρείτε δίκαιη τη μεταφορά των πόρων της Ρόδου και της Κω για την κάλυψη αναγκών της ΥΠΑ αλλού;
* Πως προτίθεστε να αντιμετωπίσετε τις πιεστικές ανάγκες που έχουν τα αεροδρόμια των δύο νησιών της Δωδεκανήσου;»
 
Τους αδειάζει κι ο Βορίδης...
44ΕΚ. ΕΥΡΩ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΓΙΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΡΟΔΟΥ ΚΑΙ ΚΩ!
Εκτεθειμένοι από την ίδια τους την βιασύνη σε Ρόδο και Κω, πριν καλά προλάβουν να φωνάξουν για τις πιστώσεις που διατίθενται για απαλλοτριώσεις στο αεροδρόμιο «Όμηρος» της Χίου, έρχετε το ίδιο το υπουργείο Μεταφορών να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, καθώς αποδεικνύεται ότι και αεροδρόμια των δύο νησιών έχουν λάβει πιστώσεις για αναβάθμιση 44εκ. ευρώ!
Στην απάντησή του το υπουργείο βάζει φρένο στην... βιασύνη των ευνοημένων  Ροδιτών και συνιστά τι άλλο; «Κρείττον το διγάν»... 

Αναλυτικά το υπουργείο για το θέμα αναφέρει ότι:

«Τα έσοδα του τέλους εκσυγχρονισμού  και ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ) που κατατίθενται στους λογαριασμούς οι οποίοι τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος ανά αεροδρόμιο (σαράντα λογαριασμοί), διατίθενται  για την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό του αερολιμένα στον οποίο αφορούν ή και κάθε άλλο υφιστάμενο αερολιμένα ή και για τη μελέτη, κατασκευή ανάπτυξη και λειτουργία κάθε νέου αερολιμένα, εφόσον αυτός υπόκειται στη διαχείριση του ίδιου φορέα σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2963/01.
Σε ό,τι αφορά τον Κρατικό Αερολιμένα Κω «Ιπποκράτης» εντός του Μαρτίου δημοπρατείται το έργο της επέκτασής του, προϋπολογισμού 3.000.000 ευρώ ενώ εντός του Απριλίου αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο κατασκευής νέου αεροσταθμού προϋπολογισμού 30.000.000 ευρώ.
Παράλληλα και για τον Κρατικό Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας» συνεχίζεται το έργο αναβάθμισης του Πυροσβεστικού Σταθμού προϋπολογισμού  1.400.000 ευρώ, ενώ η εγκατάσταση των 2 ανελκυστήρων και της ηλεκτρικής κλίμακας  προϋπολογισμού 200.000 ευρώ αναμένεται  να ολοκληρωθεί μέσα στον Απρίλιο. Στον ίδιο Αερολιμένα  πραγματοποιούνται έργα βελτίωσης του παλαιού αεροσταθμού μαζί με έργα στεγανοποίησης τα οποία ολοκληρώνονται μέσα στον Μάρτιο. Τέλος, το έργο της αναβάθμισης του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, προϋπολογισμού 10.000.000 ευρώ, υπολογίζεται να δημοπρατηθεί  τον Ιούλιο 2012.
Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, για τα αεροδρόμια Ρόδου και Κω βρίσκονται σε εξέλιξη έργα συνολικού προϋπολογισμού 44.600.000 ευρώ.
Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι η χρηματοδότηση της απαλλοτρίωσης για την επέκταση του διαδρόμου του Κρατικού Αερολιμένα Χίου, ουδόλως στερεί από οποιονδήποτε άλλο Αερολιμένα τη δυνατότητα χρηματοδότησης εκτέλεσης έργων σε αυτόν, τα  οποία   χρηματοδοτούνται από τα έσοδα του λογαριασμού ΤΕΑΑ άλλων αεροδρομίων».