Κοινωνία

11/3/16 14:49

τελ. ενημ.: 20/2/18 19:22

Οι αντιπροσωπείες Καλαργυρού σύστησαν το «Κτήμα Παυλίδη» στους επαγγελματίες της εστίασης

- ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ Η ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΚΡΑΣΙΩΝ ΚΑΙ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΕΟΝ ΣΎΓΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ

650 στρέμματα αμπέλια μέσα σε μπουκάλια. Τόσα και τέτοια που να φθάνουν σε επιλεγμένα σημεία και να καταναλώνονται από ένα κοινό που αντιλαμβάνεται τη μαγεία του κρασιού.

Ελάχιστοι ή μάλλον μετρημένοι σε κάποιες εκατοντάδες οι βαθιά γνώστες του οίνου, της ποιότητας, των ποικιλιών, των χρωμάτων και των αρωμάτων που αναδύονται από μια φιάλη ή μέσα σε ένα ποτήρι.

Κι αν οι περισσότεροι από εμάς αρκούμαστε στο να καταναλώνουμε κρασί πολλές φορές προσποιούμενοι ότι αντιλαμβανόμαστε την ποικιλία και τις γεμάτες ή ελαφριές γεύσεις του, υπάρχουν και εκείνοι που οφείλουν –πρώτα λόγο δουλειάς- να σας ξεκλειδώσουν τα μυστικά του πιο δημοφιλούς, αρχέγονου και εκλεκτικού αλκοολούχου ποτού.

Ένα τέτοιο «ξεκλείδωμα μυστικών» έγινε το απόγευμα της Πέμπτης στις μοντέρνες εγκαταστάσεις του εμπορικού αντιπροσώπου Στ. Καλαργυρού στο Κοντάρι, όπου ιδιοκτήτες μπαρ και εστιατορίων της Χίου μυήθηκαν από τους εκπροσώπους της Οινοποιίας «Κτήμα – Παυλίδη», σε μια εκδήλωση – παρουσίαση όπου όλοι έφυγαν κατά κάτι σοφότεροι αναφορικά πάντα με το κρασί.

Η οινοποιία Παυλίδη δεν κουβαλά στις πλάτες της όνομα βαρύ σαν ιστορία, αντίστοιχο άλλων οινοποιών.

Αυτό δεν είναι κατά βάση αρνητικό. Αντίθετα, με την ορμή από την αγάπη του για το κρασί και το αμπέλι, ο Χριστόφορος Παυλίδης, βρήκε στη Δράμα τον δικό του παράδεισο επί γης, ξεκινώντας το 1998 την καλλιέργεια αμπελώνων που σήμερα προσφέρουν εξαιρετικές επιλογές μέσα από μια αυστηρή γκάμα 7 ετικετών κρασιού, που μάλλον δεν πρόκειται, όπως τονίστηκε στην εκδήλωση, να αυξηθούν καθώς η φιλοσοφία του Κτήματος είναι διατήρηση της ποιότητας και ουδόλως η αύξηση της ποσότητας.

Αυτή ακριβώς τη λογική, ουκ εν τω πολλώ το ευ, μετέφεραν και στους Χιώτες επαγγελματίες της εστίασης οι δύο εκπρόσωποι του Κτήματος Παυλίδη, ο Γιάννης Σφακιανάκης και ο Σπύρος Σπυρόπουλος, που στις εγκαταστάσεις του Στ. Καλαργυρού μίλησαν για το κρασί ακούραστα απαντώντας σε δεκάδες ερωτήσεις και παρατηρήσεις των επαγγελματιών.

Κι αν αναρωτιέστε γιατί τα κρασιά Παυλίδη έχουν όλα την ετικέτα «THEMA», την απάντηση την έδωσε εύστοχα ο Γ. Σφακιανάκης. «Ο Χριστόφορος Παυλίδης είχε θέμα με το κρασί. Αυτό ακριβώς το «θέμα» μετουσίωσε σε πράξη ξεκινώντας τους αμπελώνες στα Κοκκινόγια της Δράμας, στο δρόμο για το Νευροκόπι. Αρχικά με 200 περίπου στρέμματα που πλέον είναι 650 και με στόχο την παραγωγή κρασιών, ο Παυλίδης έδωσε έμφαση στο αμπέλι, στην ποιότητα της πρώτης ύλης και στο εκλεκτό αποτέλεσμα» ανέφερε ο κ. Σφακιανάκης, Υπεύθυνος Ανάπτυξης του Κτήματος.

Το παιχνίδι με τα χαρμάνια

Πρωταρχικός στόχος ήταν ένα παιχνίδι με τις ποικιλίες, με τα χαρμάνια, με το ανακάτεμα ή το πάντρεμα διαφορετικών ποικιλιών κρασιού. Οι ποικιλίες που σήμερα καλλιεργούνται στους αμπελώνες είναι: Sauvignon, Ασύρτικο, Chardonnay και στο κομμάτι των κόκκινων κρασιών: Αγιωργίτικο, Syrah και Tempranillo.

Το πρώτο πάντρεμα ποικιλιών έγινε από την κοινή χρήση του Ασύρτικου και του Chardonnay, με το αποτέλεσμα να έχει κάνει γνωστή τη Βόρεια Ελλάδα σχεδόν παντού για το προϊόν που εμφιαλώθηκε. 

Το Κτήμα όμως δεν έμεινε μόνο στα χαρμάνια και στις ιδιαιτερότητες του κρασιού της Δράμας. Προχώρησε σε νυκτερινό τρύγο. Αποφασίζοντας ότι το σταφύλι είναι πιο «ξεκούραστο» τις βραδινές ώρες σε πλήρη αντίθεση με τον καύσωνα του μεσημεριού, ο αμπελώνας τρυγήθηκε και συνεχίζεται και σήμερα νύκτα με φώτα, πετυχαίνοντας έτσι ακόμη καλύτερα αποτελέσματα για τα κρασιά Παυλίδη.

Μέσα από αρκετές καινοτομίες στην καλλιέργεια και με την δεδομένη σύγχρονη υποστήριξη του Οινοποιείου που διαθέτει τελευταίας τεχνολογίας μονάδες και υποδομές, το κρασί του Κτήματος Παυλίδη έφθασε το 2002 στα καταστήματα και στους χώρους εστίασης με δύο ομάδες προϊόντων. Από τη μια τα κρασιά «THEMA» που ουσιαστικά αποτελούν τα «χαρμάνια» και από την άλλη η σειρά «EMPHASIS» με τα κρασιά που δίνουν έμφαση, όπως ακριβώς το τονίζει και η λέξη, στις ιδιαιτερότητες των ποικιλιών που υποστηρίζονται.

Η επίδειξη

Μπροστά σε κάθε καλεσμένο που παραβρέθηκε στην επίδειξη βρίσκονταν 2 ποτήρια, ένα μεγάλο και ένα μικρότερο. Τα λευκά κρασιά του Κτήματος αλλά και το Ροζέ σερβιρίστηκαν στο μικρότερο ποτήρι, τα κόκκινα με τις πιο έντονες γεύσεις στο μεγαλύτερο. Κι όσο κι αν φαίνεται ότι μπορεί κάποιος να μην ξεχωρίσει τις γεύσεις, η απλή δοκιμή απέδειξε ότι η διαφορά, ακόμη και σε συγγενείς ποικιλίες είναι ιδιαίτερα εμφανής.

Κατά τη διάρκεια της δίωρης παρουσίασης οι εκπρόσωποι του Κτήματος Παυλίδη έδωσαν συμβουλές στους επαγγελματίες της χιώτικης εστίασης αναφορικά με το πόσες περίπου ετικέτες θα πρέπει να διαθέτουν στα εστιατόρια ή τα μπαρ, ποια είναι η σωστή αναλογία στον κατάλογο ανάμεσα στα λευκά και στα κόκκινα, πως πρέπει να διατηρούνται οι φιάλες και πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η υγροποιημένη κατάσταση του φελλού στο μπουκάλι.

Λόγος όμως έγινε και για τις τιμές του κρασιού στα καταστήματα με τους εκπροσώπους του κτήματος να διευκρινίζουν ότι ένα καλό ποτήρι κρασί δεν μπορεί να είναι πιο ακριβό από ένα κοκτέιλ, ούτε και πιο φθηνό όμως από την πρώτη σειρά διαδεδομένων αλκοολούχων, ας συνυπολογιστεί ολόκληρη η διαδικασία παραγωγής και η ποιότητα του προϊόντος.

 

ΤΙ ΑΚΟΥΣΑΜΕ

 - Ο φελλός που χρησιμοποιεί το Κτήμα Παυλίδη είναι πορτογαλικής προέλευσης, απόλυτα φυσικός και όχι συνθετικός. Το ίδιο συμβαίνει και με τα βαρέλια στα οποία το κρασί αποθηκεύεται.

 - Η φιάλη πρέπει να διατηρείται πάντα σε πλάγια θέση καθώς σε διαφορετική περίπτωση ο φελλός στεγνώνει και η γεύση αλλοιώνεται.

 - Το μεγάλο «στοίχημα» των σύγχρονων οινοποιείων είναι η ελαχιστοποίηση χρήσης στα θειώδη (sulfites), τα απαραίτητα δηλαδή χημικά συστατικά για την προστασία του κρασιού από τους μύκητες. Σε κάποιες περιπτώσεις ο πονοκέφαλος από το κρασί μπορεί να οφείλεται στα θειώδη, ωστόσο όλοι προσπαθούν την μικρότερη δυνατή προσθήκη τους.

 - Τα ελληνικά κρασιά μπορούν να «σταθούν» επάξια και πολλές φορές σε καλύτερη θέση δίπλα στα ξένα κρασιά. Κυρίως η ποικιλία του Ασύρτικου θεωρείται αξεπέραστη.

 - Ο κλάδος των Ελλήνων Οινοποιών μαστίζεται από μια ιδιότυπη εσωστρέφεια που οδηγεί πολλές φορές και σε λάθος ανταγωνισμό.

 - Το “brand” ελληνικό κρασί δεν έχει καταφέρει να βρει τη θέση του στην παγκόσμια κατάταξη, αν και διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για να ανταγωνιστεί οποιοδήποτε αντίστοιχο άλλης χώρας. 

 - Στο Κτήμα Παυλίδη λειτουργεί ιδιωτικός Μετεωρολογικός Σταθμός από όπου παρακολουθούν την πρόγνωση για να γνωρίζουν τι ακριβώς και πότε, θα συμβεί στους αμπελώνες.

 

Η φιλοξενία

Η πρωτοβουλία του Στέλιου Καλαργυρού να συστήσει το Κτήμα Παυλίδη στους επαγγελματίες του νησιού αποτελεί και την ένδειξη ότι υπάρχει αρκετός χώρος να καλυφθεί το όποιο πιθανό κενό ενημέρωσης υπάρχει στην αγορά. Ο ενημερωμένος επαγγελματίας θα προσφέρει με σιγουριά καλύτερες συμβουλές και εξυπηρέτηση στους πελάτες του, πόσο μάλλον όταν ο ίδιος γνωρίζει από πρώτο χέρι τι ακριβώς τους δίνει να καταναλώσουν. Από αυτή την άποψη, η επίδειξη του Κτήματος Παυλίδη σίγουρα άφησε κάτι στο σύντομο περασμά της.

Στο νέο χώρο της αντιπροσωπείας στο Κοντάρι έχει δημιουργηθεί ένα τμήμα επιδείξεων για τις ανάγκες της επιχείρησης του Στέλιου Καλαργυρού που αποτελεί ιδανικό σημείο για την πραγματοποίηση τέτοιων ενημερώσεων. Η αλήθεια είναι ότι περιμένουμε με ενδιαφέρον το επόμενο.... 

Δείτε επίσης