Κοινωνία

10/8/16 11:14

τελ. ενημ.: 20/2/18 19:04

Καλώς Ορίσατε στη... Βομβάη!

Ο ΤΟΠΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΥΟΠΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΡΟΥΔΕΣ ΕΛΠΙΔΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΥΝ ΒΑΝΑΥΣΑ ΤΟ ΝΗΣΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ... ΤΗΣ ΙΝΔΙΑΣ

Όταν σκεφτόμαστε την Ινδία, στο μυαλό μας δεν έρχεται μόνο μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη οικονομία. Έρχονται και εικόνες από τρένα που πάνω τους κρέμονται σαν τα τσαμπιά οι άνθρωποι, καθώς στην ανάγκη τους να μετακινηθούν αψηφούν μαζικά τους κινδύνους και τις εντυπώσεις που το θέαμα προκαλεί.

30 χρόνια τώρα στο λιμάνι της Χίου επαναλαμβάνονται οι ίδιες ακριβώς εικόνες. Κρατικό προσωπικό αδύναμο να παρέμβει ουσιαστικά στην ρύθμιση μιας χαοτικής κατάστασης την ώρα άφιξης και αναχώρησης του πλοίου, αχταρμάς περίεργων συμπεριφορών που δοκιμάζει νεύρα και αντοχές, αταξία, ανομία, ανοργανωσιά, τριτοκοσμικές συνθήκες.

Όλα αυτά τα ανέχτηκε επί μακρόν η τοπική κοινωνία. Κάπου τα θεώρησε μάλιστα και κανονικότητα....

Στην εποχή του ανταγωνισμού και των προκλήσεων που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε για να επιβιώσουμε, δεν σηκώνει άλλα λάθη, παραλείψεις και λογικές αναβολής των σημαντικών και δεδομένων αποφάσεων που πρέπει άμεσα να ληφθούν. Η κατάσταση στο λιμάνι δεν πάει άλλο, προσβάλει όλους μας σαν ευνομούμενους και με δικαιώματα πολίτες και απαιτεί από το πολιτικό και κρατικό προσωπικό του νησιού (Δήμο, Λιμεναρχείο, Λιμενικό Ταμείο) εδώ και τώρα λύσεις. 

 

Διπλοπαρκαρισμένα ή και τριπλαπαρκαρισμένα οχήματα, επιβάτες στοιβαγμένοι όπως – όπως, νταλίκες να περνούν σε απόσταση αναπνοής από πεζούς, ουρές από οχήματα που προσπαθούν να διέλθουν ανάμεσα σε κόσμο και άλλα παράνομα σταθμευμένα Ι.Χ., ταξί που παρκάρουν σε σημεία εκτός πιάτσας και άλλα πολλά συνθέτουν το μοτίβο μίας καθημερινότητας που εκθέτει το νησί στα μάτια των επισκεπτών επί δεκαετίες ολόκληρες.

Και αν κάποιος δεν πείθεται από τα παραπάνω, σίγουρα μία βόλτα στο λιμάνι μεταξύ 22:00 και 23:00 κάθε βράδυ θα τον πείσει για του λόγου το προφανές.

Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα όταν στο λιμάνι συμπέσουν δύο πλοία. Τότε ακόμα και η χερσαία ζώνη μετατρέπεται σε κόλαση, με νταλίκες, οχήματα και επιβάτες να γίνονται ένα με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλειά τους.

Προτάσεις αλλά στα προφορικά

Δεκαετίες ολόκληρες δημοτικές αρχές, διοικήσεις λιμενικών ταμείων και λιμενάρχες πασχίζουν να βρουν μία λύση. Η έλλειψη χερσαίων χώρων αλλά και η έλλειψη επαρκούς προσωπικού του Λιμεναρχείου αποτελούν τις μόνιμες επωδούς αυτών που βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης με αποτέλεσμα το πρόβλημα όχι μόνο να μετατοπίζεται χρονικά στο μέλλον αλλά και να διογκώνεται. Είναι όμως έτσι; Μπορούν αυτές οι δύο δικαιολογίες να μετατρέπουν τη διέλευση από το λιμάνι τις βραδινές ώρες σε μία πραγματική κόλαση;

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Μ. Μπελέγρη, λύσεις υπάρχουν αρκεί η συζήτηση που θα προηγηθεί της λήψης οποιασδήποτε απόφασης να βασιστεί σε έναν ειλικρινή διάλογο με μοναδικό στόχο την αναδιάταξη του συγκεκριμένου τμήματος της προκυμαίας.

«Εδώ και πάρα πολύ καιρό, έστω και προφορικά έχω αποταθεί στην επιτροπή κυκλοφορίας για το συγκεκριμένο ζήτημα. Είναι προφανές ότι αντιμετωπίζουμε σοβαρότατο πρόβλημα. Η λύση θα δοθεί από το master plan. Όμως αυτή η λύση θα έρθει μετά από 3 ή 4 χρόνια. Μέχρι τότε δεν μπορούμε να καθόμαστε με σταυρωμένα χέρια», ανέφερε ο κ. Μπελέγρης.

Η πρόταση που δεν προχωρά

Σύμφωνα με την πρόταση που καταθέτει ο ίδιος μέσω του «π» προβλέπεται η μονοδρόμηση της οδού Νεωρίων με κατεύθυνση από την πόλη προς το Λιμεναρχείο. Η κίνηση των οχημάτων θα γίνεται στο ένα μόνο ρεύμα κυκλοφορία καθώς το άλλο θα κλειστεί με κιγκλιδώματα και θα παραδοθεί στους επιβάτες. Παράλληλα τα οχήματα και οι νταλίκες που θα εξέρχονται από τα πλοία θα οδηγούνται μέσω των οδών Μηνιώτη και Τσιτσεκλή στην οδό Θεοτοκά που είναι παράλληλος εσωτερικός δρόμος της οδού Νεωρίων και που συνδέεται με την οδό Λάδης.

«Αυτό προϋποθέτει ότι θα συνεργαστεί και η Επιτροπή Κυκλοφορίας και το Λιμεναρχείο και άλλες υπηρεσίες όπως η Αρχαιολογία, ώστε οι δρόμοι να καθαριστούν και να απομακρυνθούν εγκαταλελειμμένα οχήματα που υπάρχουν στους δρόμους του φρουρίου», κατέληξε ο κ. Μπελέγρης.

Δεν επαρκεί το προσωπικό

Και αν η έλλειψη γενικότερου σχεδιασμού είναι ο ένας παράγοντας των όσων καταγράφονται καθημερινά στο λιμάνι, ο άλλος είναι η ελλιπής παρουσία στελεχών του Λιμεναρχείου. Άλλωστε τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα και η στάθμευση Ι.Χ. και δικύκλων σε σημεία που απαγορεύεται μαρτυρά του λόγου το αληθές.

Σύμφωνα με στελέχη του Λιμεναρχείου Χίου τα άτομα δεν επαρκούν για τις βάρδιες με αποτέλεσμα πολλές φορές να καλείται μόλις ένας Λιμενικός να διευθετήσει το κυκλοφοριακό χάος. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με τους ίδιους, διατίθενται περισσότερα άτομα εντός της χερσαίας ζώνης προκειμένου να αποτρέπουν την είσοδο προσφύγων και μεταναστών που επιχειρούν να ταξιδέψουν παράνομα.

«Μακάρι να είχαμε περισσότερα άτομα να διαθέσουμε. Όμως πολλές φορές Λιμενικοί αναγκάζονται να κάνουν βάρδιες χάνοντας ημέρες αδειών και ρεπό», ανέφεραν οι ίδιοι, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν θα έπρεπε να έχουν διεκδικήσει από την μεριά τους λύσεις μόνιμες για το ζήτημα.  

Δείτε επίσης