Κοινωνία

6/5/16 12:42

τελ. ενημ.: 7/5/16 13:40

«Φέσι» στην κοινωνία και από τη ΒΙ.ΑΛ.

- ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΝΕΡΟΥ, ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΔΕΥΑ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ

Στη μοίρα της, με ότι αυτό συνεπάγεται έχει αφεθεί η λειτουργία του κέντρου κράτησης της ΒΙ.ΑΛ. με το κράτος να δηλώνει επιδεικτικά απόν από τη διαχείριση μίας δομής που πλέον αποτελεί πρόβλημα, τόσο γι αυτούς που βρίσκονται μέσα σε αυτή, όσο και για την τοπική κοινωνία.

Η κατάσταση συνεχώς βαίνει προς το χειρότερο με τον Δήμο Χίου να κάνει λόγο για υγειονομική βόμβα, αφού πρόσφυγες, μετανάστες, προσωπικό Αστυνομίας, Frontex και Μ.Κ.Ο. να είναι αναγκασμένοι να ζουν και να δραστηριοποιούνται ανάμεσα σε λύματα.

«Υπάρχει πλέον κίνδυνος»

Σύμφωνα με τις καταγγελίες του Δημάρχου Χίου μετά τα τελευταία επεισόδια στη ΒΙ.ΑΛ. το δίκτυο αποχέτευσης έχει καταστραφεί με αποτέλεσμα τα λύματα από τις τουαλέτες να χύνονται είτε μέσα στο Κέντρο είτε μέσα στον δρόμο δημιουργώντας έτσι αποπνικτική ατμόσφαιρα αλλά και ανθυγιεινές συνθήκες διαμονής ή εργασίας.

«Είναι γεγονός ότι εδώ και αρκετό νερό η κατάσταση είναι αφόρητη. Την κυβέρνηση δεν την ενδιαφέρει τίποτα. Έχει επιλέξει να απέχει από τη διαχείριση του Κέντρου κι έτσι οι εκκλήσεις μας έχουν πέσει στο κενό. Υπάρχει σημαντικό πρόβλημα υγιεινής που πρέπει να επιλυθεί άμεσα», επεσήμανε ο ίδιος.

Διπλάσια κατανάλωση νερού και απλήρωτοι λογαριασμοί

Το θέμα των συνθηκών υγιεινής δεν είναι όμως το μοναδικό πρόβλημα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Δ.Ε.Υ.Α.Ν. Χίου Α. Τζιώτη το Υπουργείο δεν έχει πληρώσει ακόμα τις 65.000 ευρώ που κόστισε η τοποθέτηση των δικτύων ύδρευσης ενώ απλήρωτος παραμένει και ο λογαριασμός των 4.000 ευρώ για την κατανάλωση του νερού της ΒΙ.ΑΛ..

«Όταν κάναμε τη συμφωνία, είπαμε ότι τα τιμολόγια θα εκδοθούν στο όνομα της Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής του Υπ. Μεταναστευτικής Πολιτικής. Ενώ λοιπόν τα εκδώσαμε κανονικά ζητώντας την πληρωμή τους μας είπαν να τα ακυρώσουμε ώστε να βρεθούν πρώτα χρήματα κι έπειτα να εξοφληθούν. Όμως πλέον το κράτος δεν υπάρχει πουθενά. Δεν σηκώνει κανείς τα τηλέφωνα και κανείς δεν απαντάει στις συνεχείς επιστολές μας», εξήγησε ο κ. Τζιώτης.

Αλόγιστη σπατάλη

Ο Απ. Τζιώτης όμως έθεσε ακόμη μία παράμετρο, αυτή της αλόγιστης σπατάλης νερού, αφού όπως είπε, στον 1,5 μήνα λειτουργίας της ΒΙ.ΑΛ. έχει σπαταληθεί η διπλάσια ποσότητα νερού από αυτή που κανονικά θα έπρεπε.

«Το ρολόι έχει καταγράψει μέχρι στιγμής 5.136 κυβικά νερού, κάτι που σημαίνει ότι κάθε ημέρα δίνουμε 150 – 200 κυβικά. Το πρόβλημα προκύπτει από το γεγονός ότι τα καζανάκια έχουν χαλάσει και κανείς υπεύθυνος δεν μπαίνει στη διαδικασία να τα επισκευάσει. Έτσι χάνονται σημαντικές ποσότητες νερού για το τίποτα. Σε ένα μήνα από τώρα είναι δεδομένο ότι δεν θα μπορούμε να παρέχουμε τέτοιες ποσότητες, διότι το νερό δεν επαρκεί», κατέληξε ο κ. Τζιώτης.

Κι ενώ κανείς θα περίμενε η διοικήτρια του Κέντρου να έδινε τη λύση, χθες αναχώρησε για την Αθήνα, μιας και το Υπουργείο δικαιολογεί την εκτός έδρας παρουσία των υπαλλήλων του μόνο 20 ημέρες ανά μήνα. 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση