1.6.2018 15:50

Η σωστή προετοιμασία την περίοδο των εξετάσεων

 Η σχολική χρονιά μπήκε στην τελική της ευθεία και έχει ήδη ξεκινήσει η περίοδος των εξετάσεων, τόσο των ενδοσχολικών για όλους τους μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου, όσο και σύντομα οι πλέον σημαντικές πανελλαδικές εξετάσεις για τους απόφοιτους της Γ’ Λυκείου. Η προετοιμασία που έκανε ο μαθητής όλη τη χρονιά με μελέτη και επίλυση ασκήσεων αποτελεί σίγουρα τον βασικότερο παράγοντα της επιτυχίας σε αυτές τις εξετάσεις. Υπάρχει όμως και η προετοιμασία εκτός βιβλίων και μαθημάτων που γίνεται λίγο πριν αλλά και κατά την διάρκεια των εξετάσεων και μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τους εξεταζόμενους να είναι πιο συγκεντρωμένοι και έτοιμοι τη στιγμή της εξέτασης. Ας δούμε μερικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες να πετύχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση στις σχολικές εξετάσεις.

Επανάληψη με ουσία και μέτρο

Λίγες μέρες ή και ώρες πριν γράψουμε το εξεταζόμενο μάθημα είθισται να κάνουμε επανάληψη της ύλης με σκοπό να φρεσκάρουμε την μνήμη μας στα σημαντικά κεφάλαια του κάθε μαθήματος. Είναι σημαντικό να οργανώσουμε την επανάληψη μας και να κερδίσουμε ουσιαστικά από αυτήν. Το να προσπαθήσουμε να μάθουμε ολόκληρη την ύλη μια-δυο μέρες πριν την εξέταση είναι ουτοπικό και το μόνο που μας θα δημιουργήσει είναι περισσότερη σύγχυση και άγχος. Μελετάμε μόνο τα σημαντικά κομμάτια πάντα σε συνεννόηση με τον/την εκπαιδευτικό και φροντίζουμε να κάνουμε την επανάληψη σε συγκεκριμένο χρονικό όριο χωρίς υπερβολές.

Ο σωστός ύπνος και τα οφέλη του

Ένα από τα σημαντικότερα λάθη των διαγωνιζομένων κατά την διάρκεια των εξετάσεων, μάλιστα  πολλές φορές με την ευλογία των γονέων, είναι το «ξενύχτι πάνω από ένα βιβλίο». Η σωστή διάρκεια ύπνου και στις σωστές για τον οργανισμό ώρες, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για να καταφέρει ο μαθητής να μην κουραστεί σωματικά αλλά και πνευματικά και να κρατήσει τον εγκέφαλο του σε μια ξεκούραστη κατάσταση ώστε να αποδώσει τα μέγιστα. Σύμφωνα με την επιθεώρηση Sleep Health που δημοσιεύτηκε στο επίσημο περιοδικό του Αμερικάνικου Ιδρύματος για τον Ύπνο, η προτεινόμενη διάρκεια ύπνου για τους έφηβους είναι από 8 έως 10 ώρες ενώ η κατάλληλη ώρα ύπνου είναι από τις 10 έως το πολύ τις 12 το βράδυ.

Ξεκούραση και διαχείριση χρόνου

Το μυαλό χρειάζεται ξεκούραση ειδικά μετά από μια δύσκολη πνευματική εργασία όπως είναι η γραπτή εξέταση ενός μαθήματος. Αφιερώνουμε κάποιο χρόνο ανάμεσα στις διαδοχικές εξετάσεις για ουσιαστική ξεκούραση που θα αναζωογονήσει το πνεύμα αλλά και το σώμα μας και θα μας βοηθήσει να αντεπεξέλθουμε στην επόμενη εξέταση. Καλό είναι να αποφεύγονται δραστηριότητες που περιλαμβάνουν υπολογιστή και οθόνη γενικότερα και να προτιμήσουμε μια χαλαρωτική βόλτα με φίλους ή ακόμα και μια ήπια σωματική άσκηση. Προσπαθούμε να κατανείμουμε σωστά τον χρόνο μας ανάμεσα στην ξεκούραση και το διάβασμα χωρίς υπερβολές.

Καταπολέμηση του άγχους

Υπάρχουν δυστυχώς πολλές περιπτώσεις μαθητών και μαθητριών που ενώ είναι άριστα προετοιμασμένοι το άγχος κατά την διάρκεια της εξέτασης μπορεί να τους  «μπλοκάρει» και να οδηγήσει σε άσχημα αποτελέσματα. Προσπαθούμε να διώξουμε  κάθε άσχημη σκέψη από το μυαλό μας και σκεφτόμαστε πάντα θετικά και αισιόδοξα. Σημαντική είναι και η βοήθεια από το περιβάλλον του μαθητή που οφείλει να τον αποφορτίζει από το άγχος με χαλαρωτικές συζητήσεις άλλων θεμάτων αποφεύγοντας τις συμβουλές που σίγουρα ο μαθητής έχει ακούσει χιλιάδες φορές. Στηρίζουμε και βοηθάμε τον εξεταζόμενο με θετικό τρόπο και χωρίς να επιβαρύνουμε περισσότερο το -ήδη δύσκολο για έναν μαθητή-κλίμα.

Διατροφή

Οι εξετάσεις μπορεί να αποτελέσουν μια δύσκολη διαδικασία για το σώμα και το μυαλό γι’ αυτό και η σωστή και θρεπτική διατροφή είναι ακόμα σημαντικότερη σε μια τέτοια περίοδο. Τρεφόμαστε σωστά, χωρίς να υπερβάλουμε σε ποσότητα ώστε να δώσουμε στον οργανισμό μας τα κατάλληλα «καύσιμα» για να αποδώσει τα μέγιστα. Τροφές όπως τα οι ξηροί καρποί και ειδικά τα αμύγδαλα, το ψάρι, τα φρούτα και τα λαχανικά θεωρούνται πηγές βιταμινών και θρεπτικών στοιχείων και είναι κατάλληλα για  περιόδους πνευματικής καταπόνησης ενώ συνίσταται να λαμβάνουμε συχνά ελαφριά γεύματα και πολλά υγρά κατά την διάρκεια της ημέρας. Φυσικά το πρωινό παραμένει ιδιαίτερα σημαντικό, ειδικά σε μια τέτοια περίοδο.

Η διαδικασία των εξετάσεων μπορεί να είναι δύσκολη και απαιτητική για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες αλλά με τη σωστή καθοδήγηση, την ολοκληρωμένη προετοιμασία και τις κατάλληλες επιλογές μπορεί να μας οδηγήσει ένα βήμα πιο κοντά στους στόχους μας και στην επιτυχία. Το σίγουρο είναι ότι όποια και να είναι τα αποτελέσματα, γονείς και εκπαιδευτικοί βρίσκονται και θα βρίσκονται πάντα δίπλα στα παιδιά με στόχο πάντα το καλύτερο για εκείνα. Καλή επιτυχία σε όλους!

Από την εκπαιδευτική ομάδα των φροντιστηρίων ΣΚΥΤΑΛΗ

 

 

 

 

 

 

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε έντυπος Συνδρομητής. Αποστολή σε όλη την Ελλάδα.

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ