29.11.2022 10:22

"Η τέχνη είναι παιδεία, καλύτερες συνθήκες στα μουσικά σχολεία"

Μετά από 34 χρόνια λειτουργίας τα προβλήματα στα Μουσικά Σχολεία παραμένουν άλυτα

Με κεντρικό σύνθημα «η τέχνη είναι παιδεία καλύτερες συνθήκες στα μουσικά σχολεία», οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Χίου, πραγματοποίησαν μία πρωτότυπη διαμαρτυρία, θέλοντας να αναδείξουν τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα σχολεία ακόμα και μετά από 34 χρόνια λειτουργείας.

Χωρίς βιβλία

Όπως επεσήμαναν ένα από τα σημαντικότερα θέμα είναι η απουσία βιβλίων που αφορούν στα μουσικά μαθήματα.

«Είναι αδιανόητο ότι δεν έχουν γραφτεί ακόμα βιβλία για θεωρητικά μαθήματα, όπως η Ευρωπαϊκή και η παραδοσιακή μουσική, η Αρμονία, η Ιστορία Μουσικής, η Μορφολογία, όπως και για τα ατομικά και υποχρεωτικά όργανα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αναγκάζονται οι μαθητές να αγοράζουν με δικά τους έξοδα φωτοτυπίες από σημειώσεις (βάσει του προγράμματος σπουδών) καθηγητών/τριών. Λόγω της απουσίας βιβλίων δεν υπάρχει επίσης καθορισμένη ύλη στα μουσικά μαθήματα, τα οποία εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις με αποτέλεσμα ο κάθε εκπαιδευτικός μουσικής να μην γνωρίζει ακριβώς τι πρέπει να διδάξει», ανέφερε και συμπλήρωσαν ότι τα παιδιά που επιθυμούν να εισαχθούν στα μουσικά τμήματα των Πανεπιστημίων, δεν ξέρουν ποιες γνώσεις απαιτείται να κατέχουν.

Απουσία κατεύθυνσης για μουσικές σπουδές

Επιπλέον, οι μαθητές έθιξαν και το γεγονός ότι, δεν υπάρχει στα Μουσικά Σχολεία 5η κατεύθυνση αποκλειστικά για μουσικές σπουδές (ΑΕΙ) με μαθήματα όπως η Αρμονία , η Παραδοσιακή Μουσική, η Ιστορία Μουσικής και το ατομικό Όργανο που, όπως είπαν, θα έπρεπε να διδάσκονται 6 ώρες το καθένα από αυτά, όπως σε όλες τις άλλες υπάρχουσες κατευθύνσεις

Τέλος οι μαθητές κατέθεσαν το αίτημα για πιστοποίηση των μουσικών γνώσεων με την μορφή ΚΠμ (Κρατικό Πιστοποιητικό μουσικής, όπως ΚΠγ- Κρατικό Πιστοποιητικό γλωσσομάθειας), το οποίο κατατάσσει τους υποψήφιους σε επίπεδα.

«Είναι απαράδεκτο η πιστοποίηση των μουσικών γνώσεων να διενεργείται μόνο από Ωδεία αναγκάζοντας τους μαθητές να πληρώσουν το ανάλογο κόστος. Ανισότητα στην παιδεία σημαίνει ανισότητα στο μέλλον των παιδιών και φρένο στα όνειρά τους. Ως μαθητές μουσικού σχολείου δεν ζητάμε κάτι παράλογο. Τα αίτημα μας είναι η «δημόσια» εκπαίδευση να μην κάνει διακρίσεις και να είναι συνολικά δημόσια. Μας λυπεί το γεγονός πως κάποια παιδιά απορρίπτουν τη μουσική παιδεία ή την εγκαταλείπουν, διότι οι οικογένειές τους αδυνατούν να στηρίζουν οικονομικά την αγορά βιβλίων, την φοίτηση σε ωδεία για πιστοποίηση των μουσικών γνώσεων και άλλα», ανέφεραν.

 

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ