Άποψη

11/1/19 15:35

τελ. ενημ.: 11/1/19 15:40

Οι ειδικοί παιδαγωγοί δίπλα στους γονείς

Ο πολλαπλός ρόλος που καλούνται να διαδραματίσουν οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής είναι  ιδιαίτερα σημαντικός καθώς λειτουργούν ως «διαμεσολαβητές» ανάμεσα στο παιδί και το σχολείο του.

«Ξεκλειδώνοντας» τα συναισθήματά του μέσα από τη διαδικασία της μάθησης καταφέρνουν να επιδρούν καταλυτικά στην ιδιαιτερότητα και τη ψυχοσύνθεση του καθενός παιδιού συμβάλλοντας στη διαμόρφωση μιας υγιούς σχέσης με το οικογενειακό του περιβάλλον. Ο εκπαιδευτικός γίνεται ο εμψυχωτής του παιδιού, που θα το εμπνεύσει, θα το στηρίξει και θα το καθοδηγήσει σωστά δημιουργώντας τις απαραίτητες συνθήκες και  ευκαιρίες για να προκαλέσει το ενδιαφέρον του, έχοντας ως στόχο τη προοδευτική του εξέλιξη ως άνθρωπος και μαθητής.

Ο ειδικός παιδαγωγός εντοπίζει και διευκρινίζει τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις του παιδιού μη τυπικής ανάπτυξης, συνεργάζεται και μιλά με τους γονείς δίνοντας έμφαση στη υπάρχουσα διάγνωση του παιδιού και στη χρήση της ως πηγή πληροφοριών, ώστε να ξεπεραστούν οι δυσκολίες του, και όχι ως διάγνωση που θα μπορούσε να τους επηρεάσει αρνητικά ψυχολογικά περιορίζοντας τη δυναμική της συντονισμένης τους δράσης.

Η στενή συνεργασία του ειδικού παιδαγωγού με τους γονείς κρίνεται απαραίτητη, όταν αναφερόμαστε σε μαθητές με μαθησιακές και αναπτυξιακές διαφορετικότητες. Η θετική συμβολή και των δυο καθορίζει τη δημιουργία της παιδικής ψυχοσύνθεσης, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους, την αίσθηση ικανότητας, αυτάρκειας και προσωπικού ελέγχου που έχουν για τη ζωή τους, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως καταλύτης της γονεϊκής εσωτερικής γαλήνης, καθώς συχνά οι οικογένειες με παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης, βιώνουν έντονο στρες και συναισθηματικές διακυμάνσεις που μπορεί να ξεκινούν από τις δυσκολίες και τη συμπεριφορά των παιδιών. Η διαμόρφωση έτσι ενός περιβάλλοντος που συντελεί στη δημιουργία της επιτυχίας, ως αποτέλεσμα κυρίως των δικών τους ικανοτήτων και προσπαθειών, οδηγεί στη θεμελίωση μιας πιο υγιούς και δυναμικής σχέσης μεταξύ γονέων και παιδιών.

Η γνώση τροφοδοτεί κατάλληλα την ισορροπημένη σχέση ειδικού παιδαγωγού και γονιού.  Η νοοτροπία πλέον του «στρουθοκαμηλισμού» ανήκει στο παρελθόν. Οι γονείς σήμερα  χρειάζονται ουσιαστική ενημέρωση, κατανόηση και υποστήριξη από τους ειδικούς παιδαγωγούς προκειμένου να τους πληροφορούν για την πρόοδο του παιδιού, προτείνοντάς τους λύσεις διαχείρισης και τεχνικές διευκόλυνσης της μάθησης στο σχολείο και στο σπίτι. Η σωστή αξιολόγηση των δυνατοτήτων των παιδιών και ο σωστός, μετέπειτα, εκπαιδευτικός σχεδιασμός προάγουν την σταδιακή ψυχοσυναισθηματική ωρίμανση και κοινωνική αλληλεπίδραση των μαθητών συμβάλλοντας κατ’ επέκταση στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους.

Δίνοντας σήμερα, ως ειδικοί παιδαγωγοί, το έναυσμα και τα κατάλληλα κίνητρα στους μαθητές μας, χτίζουμε τις δυνάμεις τους και τους βοηθάμε να ορθώσουν το παράστημά τους απέναντι στις προκλήσεις της καθημερινής ζωής. Η αρμονική συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και γονιών μπορεί να προσφέρει σημαντικά εφόδια στα παιδιά καθορίζοντας σε μεγάλο βαθμό την αυτοπεποίθησή τους, τις φιλίες τους και την προσαρμογή τους, αλλά και την συμπεριφορά τους τόσο στο σχολείο, όσο και στο σπίτι.

Οι μαθητές με μαθησιακές και αναπτυξιακές διαφορετικότητες διαθέτουν εξαιρετικούς εσωτερικούς μηχανισμούς που απορροφούν τη θετική ενέργεια και την αγάπη των ειδικών παιδαγωγών που σκύβουν πάνω τους με ευγενή κίνητρα και ειλικρινά συναισθήματα, ώστε να βοηθηθούν και να διεκδικήσουν ένα μέλλον πιο ασφαλές και δυναμικό. Παρέχοντας εξατομικευμένες, για τον κάθε μαθητή, συμβουλές και κατάλληλη καθοδήγηση οι ειδικοί παιδαγωγοί συμπορεύονται και αλληλοσυμπληρώνονται με τους γονείς μια και μοιράζονται το ίδιο όραμα και την ίδια αγάπη για τα παιδιά.

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση