Άποψη

24/12/18 10:05

τελ. ενημ.: 24/12/18 10:08

Ο ήλιος βγαίνει από την Ανατολή

Είναι γεγονός, ότι η οικονομία του νησιού την τελευταία δεκαετία  συρρικνώνεται  συνεχώς και παρά τις προσπάθειες όλων να μπει ένα φρένο η κατάσταση πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο

   Χρειαζόμαστε τρεις πυλώνες για να πατήσουμε σταθερά στα πόδια μας,  έχουμε τους δυο,  τη Ναυτιλία και την Μαστίχα, ψάχνουμε τον τρίτο που δεν είναι άλλος από τον Τουρισμό και τουρισμός σημαίνει επισκεψιμότητα προσπαθήσαμε μέσα από διαφημίσεις, ημερίδες, προσφορές κ.λπ., που  δεν απέδωσαν γιατί ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και οι σημερινές δυνατότητες του νησιού μας σε λιμάνι και αεροδρόμιο απλά προπολεμικές.

      Τώρα πλέον ο κόμπος έφτασε στο χτένι επιβάλλεται να κάνουμε ένα βήμα μπροστά έξω από τα συνηθισμένα να ψάξουμε να βρούμε τι  καλύτερο διαθέτουμε σαν νησί από τους ανταγωνιστές μας και πως μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε γιατί ήλιο - θάλασσα - παραλίες διαθέτουν όλοι και όλοι ισχυρίζονται ότι έχουν τις καλύτερες.

   Χρειαζόμαστε λοιπόν κάτι διαφορετικό τι είναι αυτό μα η γεωγραφική μας θέση φυσικά που δεν διαθέτει κανείς άλλος

   H Χίος είναι το μοναδικό ελληνικό νησί που απέχει μόλις 30 λεπτά από τον Τσεσμέ και σε 7 ώρες από την Αθήνα αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό και εκμεταλλεύσιμο πλεονέκτημα για δυο κυρίως λόγους 

   Πρώτον διότι ο Τσεσμές για τους Τούρκους είναι ότι η Μύκονος για την Ελλάδα με μια πληθυσμιακή έκρηξη το καλοκαίρι από την οποία ήδη επωφελούμαστε σημαντικά  και μπορούμε πολύ περισσότερα ακόμη.

   Δεύτερον  και σημαντικότερο στον Τσεσμέ καταλήγει ένας από τους κεντρικούς αυτοκινητοδρόμους της Τουρκίας Ευρωπαϊκών προδιαγραφών με 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση  που δίνει  την δυνατότητα προϊόντα από σχεδόν όλη  την Τουρκία  να φτάνουν αυθημερόν στον Τσεσμέ και αντιθέτως.

   Αν τα παραπάνω δεδομένα τα συνδυάσουμε με το γεγονός ότι οι εμπορικές συναλλαγές μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας είναι  4 δις με βασικό κέντρο διανομής   την  Αθήνα και ότι όλα αυτά τα προϊόντα διέρχονται κυρίως από δυο πύλες εισόδου ΕΒΡΟΥ και ΡΟΔΟΥ   Η  ΧΙΟΣ θα μπορούσε να γίνει  η τρίτη πύλη εισόδου  με σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των άλλων  σε χρόνο και έξοδα.. 

 Σίγουρα μπορεί να αποσπάσει ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της πίτας.

   Αυτό σημαίνει   κυρίως επισκεψιμότητα και δουλειές  έμποροι /αντιπρόσωποι /μεταφορείς /εκτελωνιστές /αποθηκευτικοί χώροι /ξενοδόχοι και πολλές άλλες παράπλευρες ειδικότητες.

   Επί πλέον η δραστηριότητα αυτή δεν χρειάζεται σοβαρές επενδύσεις παρά μόνο το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό και πολιτική βούληση

   Αν κάνουμε την αρχή με μικρά δοκιμαστικά βήματα βελτιώνοντας  ελαφρά τις υπάρχουσες υποδομές και με μη ευπαθή προϊόντα η πορεία σύντομα θα δείξει τί προοπτικές υπάρχουν και πια πρέπει να είναι η οριστική θέση π.χ. στο Θόλος ή αλλού.  Αυτή θα την προτείνουν οι εμπλεκόμενοι και μονό αυτοί.

   Οι Ευρωπαίοι  που περιμένουμε θα αργήσουν πολύ να έρθουν αφού οι βασικές πύλες εισόδου (λιμάνι αεροδρόμιο) είναι σήμερα σχεδόν κλειστές και  μην ξεχνάμε ότι αν ακόμη και  αύριο ξεκινούσαμε να τις βελτιώσουμε όπως έχουν δείξει τα άλλα μεγάλα έργα  στο νησί μας (Κόρης Γεφύρι περιφερειακός Μαρίνα Καστέλου) θα ολοκληρωθούν σε 20-30 χρόνια και όσοι είμαστε πάνω από 60 θα δούμε τα εγκαίνια από ψηλά.

   Είναι γεγονός ότι οι σχέσεις μας με την Τουρκια είναι διαχρονικά κυμαινόμενες-εχθρικές-καχύποπτες-ουδέτερες και ίσως σε κάποιους δικαιολογημένα ξυπνούν και δυσάρεστες αναμνήσεις και τους καταλαβαίνω θα τους απαντήσω όμως με ένα ερώτημα:

 Αν το παιδί σου είχε ένα κακό γείτονα τι θα το συμβούλευες να κάνει?

 Να κλείσει τα παράθυρα και να μην ξανακοιτάξει απέναντι?

Να αρχίσει τον καυγά και όποιος κερδίσει?

Ή να τα βρουν να βάλουν και οι δυο νερό στο κρασί τους και να ζήσουν ειρηνικά – η απάντηση δική σας.

   Να εστιάσουμε όμως με καθαρό μυαλό σε δυο πράγματα

   Πρώτον τα τελευταία χρόνια στην περιοχή μας τα διεθνή προβλήματα όταν έρθει η ώρα τους τα λύνουν άλλοι και όχι οι εμπλεκόμενοι.

Οι εκατέρωθεν απειλές που εκτοξεύονται έχουν στόχο την εσωτερική κατανάλωση, γι΄αυτό αμφότερες οι πλευρές συχνά πυκνά επικαλούνται το διεθνές δίκαιο.

   Δεύτερον ότι η Τουρκιά είναι μια μεγάλη οικονομική δύναμη 90 εκ. ανήκει στην πρώτη δεκάδα των G20 και έχουμε πολλά να επωφεληθούμε αφού βρισκόμαστε τόσο κοντά.

   Σήμερα παρά το τεταμένο κλίμα και χωρίς ιδιαίτερες προσπάθειες είναι ο σημαντικότερος τουριστικός μας αιμοδότης τόσο σε αριθμό όσο και σε δαπάνες.

   Οι Τούρκοι ξοδεύουν 95 € ανά διανυκτέρευση & άτομο με δεύτερους τους Αμερικανούς με 85 € αντίστοιχα και ακλουθούν σε απόσταση οι Ευρωπαίοι που ψάχνουμε.

   Τέλος με αφορμή την πρόσφατη Σ.Α.Σ. κάτι σημαντικό με επίκεντρο τη Ν. Χίο και αναφέρομαι στην πρόταση του  Μάρκου Τριπολίτη που δημοσιεύτηκε το καλοκαίρι για την άμεση αξιοποίηση του λιμένα των Μεστών από την κρουαζιέρα με επίκεντρο αποκλειστικά τα 3 Μεσαιωνικά χωριά Μεστά, , Ολύμποι,  Πυργί έως και το Μουσείο  Μαστίχας και μέχρι εκεί.

 Είναι η πλέον ολοκληρωμένη και άμεσα υλοποιήσιμη πρόταση αξιοποίησης  του Λιμανιού των Μεστών που διάβασα έως σήμερα. Τον συγχαίρω γιατί χωρίς να τον γνωρίζω και από έναν άνθρωπο που ζει την κρουαζιέρα από μέσα για δυο δεκαετίες και μπορεί να βοηθήσει σημαντικά.

   Όλες οι άλλες προτάσεις που έχουν ακουστεί είναι κενές περιεχομένου εφόσον δεν πάει ο προαστιακός σιδηρόδρομος στο Λαύριο και Εθνική οδό η ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Μεστά θα είναι αποτρεπτική.

   Κλείνω με την ελπίδα ότι οι δυο αυτές προτάσεις δηλαδή:

Α.  Η δημιουργία Πύλης εισόδου μεταξύ Χίου Τσεσμέ.

Β. Ένταξη του λιμανιού των Μεστών στην κρουαζιέρα σύμφωνα με την πρόταση του  Μ. Τριπολίτη είναι σήμερα και άμεσα  το μοναδικό φιλί ζωής του νησιού μας.

  Διότι δεν χρειάζεται σοβαρές επενδύσεις παρά μόνο ανθρώπινο δυναμικό και έχουν μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας. Χρειάζονται μόνο δική μας επιμονή και πολιτική βούληση που μπορούμε να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ.                                                         

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση