Άποψη

13/7/16 19:41

τελ. ενημ.: 13/7/16 19:41

Λιγότερα λόγια και περισσότερες πράξεις

Η Επιτροπή Τουριστικής Προβολής του Δήμου Χίου δημιουργήθηκε, ώστε να μπορούν τα μέλη της να υποβάλουν τις προτάσεις τους σε ό,τι αφορά στη χάραξη της τουριστικής πολιτικής του Δήμου.

Η λειτουργία της Επιτροπής είναι συμβουλευτική και έχει σκοπό την επεξεργασία και εισήγηση στο δηµοτικό συµβούλιο θεµάτων που σχετίζονται µε την ανάπτυξη του τουρισµού και την προβολή του Δήµου. Η Επιτροπή αυτή αποτελείται από 13 εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων, της συμπολίτευσης, της αντιπολίτευσης, και των υπηρεσιών του Δήμου.

Ο Δήμος δεν έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα αναφορικά με θέματα Τουρισμού. Για το λόγο αυτό έχουμε αναπτύξει μια καλή συνεργασία με την Περιφέρεια Β. Αιγαίου και με το Επιμελητήριο της Χίου, αλλά και με τους επαγγελματίες του κλάδου, ώστε να μην γίνονται επικαλύψεις και σπατάλη δυνάμεων και χρημάτων.

Εξάλλου, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τον τουρισμό, ότι οι ενέργειες και ο προγραμματισμός κάθε φορέα ή οργάνου που γίνονται σήμερα, αναφορικά με θέματα τουρισμού, δεν φέρνουν άμεσο αποτέλεσμα.

Λειτουργούν με μακροπρόθεσμο ορίζοντα και με γνώμονα τη χάραξη μιας συγκεκριμένης πολιτικής. Οι συνεδριάσεις της Επιτροπής που πραγματοποιήθηκαν μέχρι σήμερα, αφορούν αρχικά στον σχεδιασμό των επόμενων μηνών.  Είναι αυτονόητο ότι θα ακολουθήσουν και άλλες. Ήδη, έχουν σχεδιαστεί ενέργειες που θα συζητηθούν και θα υλοποιηθούν τους επόμενους 8 μήνες.

Είναι, εξίσου, αυτονόητο ότι το ζητούμενο δεν είναι ο αριθμός των συνεδριάσεων, των διαβουλεύσεων και τα πολλά λόγια, αλλά οι προτάσεις, η ουσία και οι λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Μέχρι τώρα, ο κ. Νύκτας, ούτε προτάσεις, ούτε λύσεις, ούτε κάποιο σχέδιο κατέθεσε για την αντιμετώπιση ζητημάτων του τουρισμού  στο νησί μας.

Συγκεκριμένα, για τα θέματα που θίγει ο κ. Νύκτας, στην δεκαετία που διανύουμε, οι σύγχρονες μέθοδοι προβολής προκρίνουν το κανάλι του διαδικτύου για την τουριστική προβολή, ως το αποτελεσματικότερο.

Το γεγονός ότι προπορευόμαστε σε ροή τουριστών από τη γείτονα, -σε σχέση με τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου- δεν είναι τυχαίο.  Το συγκριτικό αυτό πλεονέκτημα οφείλουμε να το διατηρήσουμε. 

Σε εκείνους που δεν θεωρούν τους τούρκους ως τουρίστες (!) υπενθυμίζεται ότι κάνουν διανυκτερεύσεις, τρώνε, μετακινούνται και δαπανούν χρήματα στο νησί, όπως όλοι οι άλλοι τουρίστες.

Θα ήθελα, επίσης, να υπενθυμίσω, τη συνεργασία με ακτοπλοϊκές εταιρείες, η οποία απέφερε έκπτωση της τάξης του 30% στους ναύλους, το πρόγραμμα του κοινωνικού τουρισμού, τη συνέργεια με αεροπορική εταιρία που προσέφερε στη Χίο δωρεάν διαφήμιση επί έναν μήνα, αλλά και τις στοχευμένες ενέργειες για την προσέλκυση νέων αγορών, τις οποίες δεν είχαμε.

Είναι γνωστό ότι, η παρούσα δημοτική Αρχή έχει απευθυνθεί στην κυβέρνηση και το Υπουργείο Τουρισμού, επανειλημμένα, ζητώντας αναπτυξιακά αντισταθμιστικά οφέλη για το νησί μας.

Μια πτωτική τάση που συνεχίζεται επί δέκα χρόνια δεν θα πρέπει να περιμένει κανείς ότι θα αντιστραφεί μέσα σε ένα χρόνο και μάλιστα, τώρα, που όλα τα νησιά της περιοχής μας περνάνε την δυσκολότερη περίοδο των τελευταίων δεκαετιών.

Οι προσφυγικές ροές στα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου έχουν καταφέρει μεγάλο πλήγμα στην τουριστική κίνηση, συνολικά. Ειδικότερα για τη Χίο, η υστέρηση σε τουριστικές υποδομές μάς ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια και έρχεται να προστεθεί ως μειονέκτημα.

Αναλογιζόμενοι τις δυσκολίες και τις ιδιαιτερότητες των καιρών, υλοποιούμε στοχευμένες κινήσεις τόσο στην ευρωπαϊκή όσο και την τουρκική αγορά. 

Στις κρίσιμες ώρες, όποιος θέλει να εργαστεί για το καλό του τόπου παλεύει, προτείνει και διεκδικεί.  Δεν αποστασιοποιείται, καταφεύγοντας στην στείρα και ανώφελη κριτική, ούτε σε μικροπολιτικές σκοπιμότητες, που δεν ωφελούν τον τόπο.

Αυτό που έχουμε ανάγκη είναι λιγότερα λόγια και περισσότερες πράξεις.

Δείτε επίσης