Άποψη

2/4/13 16:31

τελ. ενημ.: 2/4/13 16:31

Αν ήμουν στη θέση … του Λεωνίδα Καλαγκιά

… θα ομολογούσα τη σκληρή αλήθεια και θα ζητούσα από τους μετόχους και οδηγούς του Υπεραστικού ΚΤΕΛ να μην κρύβονται άλλο πίσω από το δάχτυλο των καθυστερημένων πληρωμών των μαθητικών δρομολογίων. Να αγγίξουν την αληθινή πληγή της επιχείρησης τους. Μόνον έτσι θα βρεθεί πραγματική γιατρειά.

Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Χίου μετατράπηκε σε μια καθαρά κρατικοδίαιτη επιχείρηση. Η πληθυσμιακή αποδυνάμωση της υπαίθρου μείωσε δραματικά το μεταφορικό έργο τα τελευταία χρόνια. Η αναπλήρωση του δεν επιδιώχθηκε με γραμμές και στόλο προσανατολισμένα στις απαιτήσεις των εποχών. Καλύφθηκε αποκλειστικά από το ασφαλές μαξιλάρι των πληρωμών των μαθητικών δρομολογίων. Οι οποίες πάντα καθυστερούσαν, πλην όμως επίσης πάντα καταβάλλονταν. Πέτυχαν, μάλιστα, ανεμπόδιστα, χωρίς κανένα απολύτως έλεγχο, να ταυτίσουν απόλυτα τα μαθητικά με τα κανονικά δρομολόγια, στην ουσία υποχρεώνοντας το περιορισμένο επιβατηγό κοινό τους να ταυτίσει τον προγραμματισμό του με εκείνον της μαθητικής νεολαίας.

Όλο αυτό το σύστημα έφτασε πια στα όρια του. Όσο τα πρατήρια καυσίμων άντεχαν την πολύμηνη καθυστέρηση, το ίδιο και τα συνεργεία ή οι ασφαλιστικές εταιρείες, όλα κυλούσαν στο ρυθμό του κακοπληρωτή, σε επίπεδο χρόνου πάντα, κράτους. Τώρα η κατάσταση ζόρισε.

Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ εκμεταλλεύεται το δικαίωμα μονοπωλιακής εκμετάλλευσης των γραμμών, απειλώντας το Δήμο ή οποίον άλλο ιδιώτη επιδίωκε να αντικαταστήσει μέρος του έργου του. Την ίδια ώρα, όμως, το ίδιο παρανομεί, όταν, με αιτία την καθυστερημένη πληρωμή των μαθητικών δρομολογίων, αφήνει ανεκτέλεστα και τα κανονικά του δρομολόγια. Επικαλείται, δηλαδή, τη νομιμότητα … παρανομώντας.

Γιατί, αν αύριο το κράτος αποφασίσει ότι δεν αντέχει να πληρώνει κάθε χρόνο και αποφασίσει να εξοπλίσει το κάθε σχολικό συγκρότημα με λεωφορείο και οδηγό, σκέφτεται κανείς ποιο θα είναι το μεταφορικό έργο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ; Ανύπαρκτο! Οδηγείται στο κλείσιμο.

Αυτό το πρόβλημα οφείλουν πάνω απ’ όλα να δουν ο πρόεδρος και οι μέτοχοι του Υπεραστικού ΚΤΕΛ. Αν υπάρχει πιθανότητα να δώσουν αξία στις άδειες που κατέχουν, δημιουργώντας εκ του μηδενός μεταφορικό έργο. Να μετρήσουν αν, με τα καύσιμα στα ύψη, μπορούν να πείσουν 100 Καρδαμυλίτες κι άλλους τόσους Καλλιμασιώτες να χρησιμοποιούν για τη δουλειά τους το δρομολόγιο της γραμμής αντί του ιδιωτικού τους οχήματος. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, η πραγματικότητα, δυστυχώς, είναι πολύ σκληρή.

ο θεσιθήρας

Δείτε επίσης