Άποψη

18/11/13 14:09

τελ. ενημ.: 18/11/13 14:09

Η λύση στο ακτοπλοϊκό είναι μια πύλη εισόδου

Σίγουρα συμφωνούμε ότι υπήρχαν ιδιαίτεροι λόγοι που η πόλη μας κτίστηκε και ήκμασε στα Ανατολικά του Νησιού μας (ιστορικά αποδεδειγμένο).
Σίγουρο είναι επίσης ότι ένας από τους βασικούς λόγους που δεν κατέρρευσε η οικονομία του νησιού μας την εποχή του μνημονίου είναι οι εξ Ανατολών επισκέπτες (αυταπόδεικτο).
Πρέπει επίσης να δεχθούμε ότι η καλύτερη πολιτική απόφαση – επένδυση για τον τόπο μας τα τελευταία χρόνια ήταν το άνοιγμα των συνόρων στους απέναντι, κάτι τόσο απλό αλλά που για χρόνια η στενοκεφαλιά μας αρνείτο να αντιγράψει αυτό που επωφελούντο τόσο απλά και για χρόνια μόνο οι Τούρκοι στο όνομα της Εθνικής μας ασφάλειας ( φουρτούνα στα μπατζάκια μας) .(σ.σ. για τους γκρινιάρηδες , έκανε και κάτι καλό το Γιωργάκι , δεν ξέρω αν το κατάλαβε. )
Σήμερα όμως, η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή. Η ανεργία στους νέους ξεπέρασε το κόκκινο και οι προοπτικές ανύπαρκτες. Το ακτοπλοϊκό είναι η κορυφή του παγόβουνο και η συνέπεια της οικονομικής άπνοιας που κάλυψε σιγά σιγά το νησί μας.
Έχουμε μοναδικές επιλογές αλλά στην κατάψυξη. Επιβάλλεται να τις ξεπαγώσουμε και να ξεκινήσουμε από την αρχή.
Α. Να ξαναδούμε την Ναυτιλία που για χρόνια στήριξε ολόκληρο το νησί μας και τελευταία μας ξίνισε να κάνουμε ένα νέο ξεκίνημα και να σώσουμε ότι έχει απομείνει.
Β. Η μαστίχα, παραδοσιακό και διαχρονικό στήριγμα της Νότιας Χίου, τελευταία δείχνει σημάδια κορεσμού που επιδεινώνονται από τις αναταράξεις του μουσουλμανικού κόσμου και για αυτό πρέπει να βρούμε νέους τρόπους και τόπους προώθησης.
Γ. Επιπλέον κάτι ακόμη κατά την γνώμη μου αξιόλογο, η Χίος πρέπει να γίνει «Πύλη – Εισόδου», κάτι αντίστοιχο με αυτή του Έβρου. Συγκεντρώνουμε όλα τα πλεονεκτήματα για αυτή την επιλογή :
1. Βρισκόμαστε μόλις 30’ από τον Τσεσμέ, αξιόλογο τουριστικό και εμπορικό σημείο με λιμάνι και μαρίνα διεθνών προδιαγραφών.
2. Βρισκόμαστε πιο κοντά στη Σμύρνη από κάθε άλλο νησί, μια πόλη τεσσάρων εκατομμυρίων κατοίκων και σημαντικότατο εμπορικό, οικονομικό και εξαγωγικό κέντρο της Τουρκίας.
Αν αναλογιστούμε ότι το εμπορικό ισοζύγιο Ελλάδας – Τουρκίας αυξάνεται κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, η Χίος με τα πλεονεκτήματα που διαθέτει μπορεί να παίξει σημαντικότατο ρόλο ακόμη και για τις εξαγωγές της κεντρικής Τουρκίας μέσω Πάτρας. Άλλωστε, σα νησί είναι κάτι που στο παρελθόν δείξαμε ότι μπορούμε να το κάνουμε πολύ καλά.
Το ξέρω ότι χρειάζονται υποδομές, ας ξεκινήσουμε όμως σταδιακά με αυτές που έχουμε για χερσαίες εγκαταστάσεις, ας αξιοποιήσουμε το κτίριο του REX, της Διακοσμητικής και βλέπουμε (ο  πολιτισμός ας περιμένει). Όσο για τις λιμενικές εγκαταστάσεις, το λιμάνι μας 22 ώρες το 24ωρο είναι άδειο, ας το αξιοποιήσουμε πλήρως και βλέπουμε.
Αν ενεργοποιηθούμε όλοι για τον σκοπό αυτό  μπορεί να αλλάξουν πολλά στο Νησί μας. Η κινητικότητα που θα αναπτυχθεί από και προς την Τουρκία με πλοία, αυτοκίνητα και επισκέπτες, θα ανοίξει καινούργιους δρόμους  και ευκαιρίες στο Νησί μας που όλοι μπορούμε να φανταστούμε. Όσο για το ακτοπλοϊκό θα λυθεί από μόνο του και χωρίς επιδοτήσεις.
Ας το απαιτήσουμε δυναμικά, το δικαιούμαστε και μας ταιριάζει.

 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση