Άποψη

30/3/18 22:08

τελ. ενημ.: 30/3/18 22:16

Άμπρα κατάμπρα, εξαφανίσαμε και το ρουκετοπόλεμο…

Θέλει τέχνη, παιδιά, να το παραδεχτούμε. Η παράδοση του Βροντάδου και η ταχύτητα εξάπλωσης της εικόνας απ’ τα τεχνολογικά δίκτυα πρόσφεραν αναπάντεχα στη Χίο το ετήσιο δίλεπτο δημοσιότητας που ονειρεύεται κάθε τόπος. Δίχως μεσάζοντες και χωρίς το παραμικρό κόστος. Ποιος υποψήφιος αναδυόμενος τουριστικά προορισμός δεν θα έκανε το παν για να μεγιστοποιήσει την ευκαιρία…

Ως ιδανικοί αυτόχειρες εμείς κάναμε ό,τι περνούσε από το χέρι μας  για να θάψουμε κι αυτή την ευκαιρία. Περπατώντας μέχρι χθες στη Χώρα θα το έπαιρνε ως ερώτημα το αυτί σου: «τελικά θα γίνει φέτος ο ρουκετοπόλεμος;» Ύστερα από αυτό δεν ξέρω  γιατί θα πρέπει να μας ενοχλεί όταν κανείς εκτός Χίου δεν μπορεί μετά βεβαιότητας  να απαντήσει στο ερώτημα ή πολύ περισσότερο γιατί κανένας από τους τουριστικούς οδηγούς προσφορών δεν κάνει την παραμικρή νύξη στο έθιμο των εθίμων, πέρα, αν δεν κάνω λάθος, από μια έκδοση ημερήσιας εφημερίδας.

Αν δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει ο ρουκετοπόλεμος … ψόφησε πριν δυο χρόνια. Η ανημποριά μας να αντιστρέψουμε επικοινωνιακά το στραπάτσο της μη διοργάνωσης του την άνοιξη του 2016 έχει τώρα τις συνέπειες της. Βάλαμε τα χέρια μας και βγάλαμε τα μάτια μας μόνοι μας. Γιατί, αν αναζητήσουμε την ουσία, αυτή δεν κρύβεται στην πληρότητα των τριών ημερών του Πάσχα. Έχουμε τόσο λίγες διαθέσιμες κλίνες στο νησί, που αυτές, με ή χωρίς ρουκετοπόλεμο, θα γεμίσουν. Το έθιμο έκανε πιο χρήσιμη δουλειά. Υπενθύμιζε σε όλη τη χώρα, για να μη θεωρηθεί υπερβολή η υφήλιος, ότι υπάρχει μια κουκίδα γης με το όνομα Χίος. Αυτή είναι η ουσιαστικότερη συμβολή του και φοβάμαι ότι τη χάσαμε.

Οι αρχές τρέχουν με τη γλώσσα έξω να προφτάσουν μια βδομάδα πριν τα οργανωτικά. Ποιοι δρόμοι θα είναι ανοιχτοί, από πού θα διοχετεύεται η κυκλοφορία για το Αίπος. Όλα στο μιλητό, ανεπίσημες διαρροές, ασόβαρη προσέγγιση.

Η πιο απαράδεκτη δικαιολογία: δεν είχαμε πόρους για διαφήμιση. Και το λένε αυτό εκείνοι που μια από τις ελάχιστες προσφορές τους στον τόπο είναι που μας έπεισαν ότι για την προβολή δεν απαιτείται πια δαπάνη τεράστιων ποσών. Ένα καλοφτιαγμένο βίντεο κι η προώθηση του στα κοινωνικά δίκτυα μάλλον δεν θα υπερέβαινε τα 1.500 ευρώ. Τόσο φτηνοί γίναμε; Τόσο ζήτουλες, που να μην μας περισσεύουν σαν τόπος 1.500 ευρώ για να πούμε εδώ είμαστε κι εμείς, με την καλύτερη … φορεσιά μας.

Μας πήρε … από κάτω. Στην εποχή θραύσης της εικόνας και της πληροφορίας η Χίος εκπέμπει ακόμα στην υπόλοιπη παγκόσμια κοινότητα … σήματα καπνού. Κι ύστερα αναρωτιέται γιατί δεν σηκώνει κεφάλι…

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση