4.7.2018 14:06

Ακύρωση του MASTERPLAN

Με μεγάλη ανακούφιση διάβασα στην εφημερίδα Πολίτης της Χίου οτι ακυρώνεται το MasterPlanτο οποίο προτάθηκε απο Χιακούς Φορείς το 2015 και δημοσιοποιήθηκε στο Ομήρειο στις 15 Ιανουαρίου 2017.

Η ακύρωση απ’ ότι κατάλαβα έγινε λόγω του ότι το έργο έχει εκτεθεί απο νομικής πλευράς, για το οποίο δεν θα ήθελα να εμβαθύνω στο ποιος φταίει και γιατί, μιας και εγώ δεν ειμαι νομικός αλλα είμαι μηχανικός. Εγώ λοιπόν χαίρομαι που προς το παρόν ναυάγησε για τους δυο παρακάτω λόγους.

Έχω ήδη γράψει δυο άρθρατα οποία και δημοσιεύθηκαν στον Πολίτη στις 04/05+11/05 αντίστοιχα, κατα βάση αρνητικά για το Masterplan,κυρίως γιατί δεν έχει μελετηθεί απο επαγγελματίες αφού αφήνουν εκτεθημένα τα πλοία στο Βοριά, πιστεύοντας ίσως, ότι τα μεγάλα  κρουαζιερόπλοια είναι παντός καιρού, (φυσικά οταν ταξιδεύουν ), αλλά δεν είναι παντός καιρού εαν εχουν προσδεθεί στο εκάστοτε λιμάνι . Για να σας φρεσκάρω τη μνήμη σας λιμάνι εξ’ορισμού ειναι ο ασφαλής εκείνος όρμος στον οποίο μπορούν να προσεγγίζουν τα πλοία προκειμένου να προβούν σε εμπορικές πράξεις. Εδώ όμως ο όρος λιμάνι δεν ισχύει. Στην περίπτωση που ο άνεμος φυσάει πάνω απο 5 μποφόρ και είναι αρκετά σύνηθισμένο φαινόμενο το καλοκαίρι (μελτέμια), θα υπάρχει απαγόρευση εξόδου των επιβατών ιδιαίτερα στα κρουαζιερόπλοια όπου ηλικία των επιβαινόντων είναι απο 65-85 ίσως και 90 ετών.Έτσι εάν  το πλοίο δεν ειναι σταθερό ως προς τον ντόκο πρόσδεσης, ο πλοίαρχος δε θα ρισκάρει την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών.Δίνονται μεγάλες αποζημιώσεις όταν υπάρξει ατύχημα.Η λύση λοιπόν είναι να προεκταθεί 150 μέτρα ακόμη προς την ανατολή ο βόριος λιμενοβραχίονας. Το κόστος όμως ποιος θα το καλύψει;

Το ίδιο πρόβλημα το συναντάμε και στα ferries. Λόγω κυματισμού, ο πρυμναίος καταπέλτης δεν θα ειναι σταθερός, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται τα ΙΧ και οι νταλίκες  να μπούν ή να βγουν απο το γκαράζ.

Όλα τα παραπάνω με κάνουν πολύ επιφυλακτικό για τους ντόκους που θέλετε να κατασκευαστούν αφού δεν εχω δει μελέτη κυματισμού της περιοχής με ή χωρίς πλοίο στο ντόκο.Αυτά τα προγράμματα κυματισμού  υπάρχουν απο το 1976 όταν  έκανα το masterμου στη Ναυπηγική στην Αμερική και φυσικά υπάρχουν πολύ πιο εξεληγμένα προγράμματα το 2018.

Οι παραπάνω φωτογραφίες και σχεδιαγράμματα είναι μέρος της μελέτης των λιμενικών έργων για να πιστοποιηθεί το μέγεθος του κύματος πέριξ των ντόκων και εντός του λιμένος.

Επειδή λοιπόν διαβάζω στον Πολίτη ότι η μελέτη θα μεταφερθεί απο τους ειδικούς λόγω στενότητας χρημάτων και χρόνου στην υπηρεσία τεχνικών του Δήμου, θα ήθελα να σας εφιστήσω την προσοχή ότι το έργο θα είναι ημιτελές λόγω έλλειψης γνώσεων των τεχνικών ειδικότερα στη μελέτη κυματισμού. Ατυχώς τα αποτελέσματα θα τα διαπιστώσετε στην πράξη  καθώς εμείς οι Έλληνες όλα τα βάζουμε στο ίδιο καλάθι γι αυτό τίποτα δε γίνεται σωστό.

Δεν θέλω να γράψω για την ατμοσφαιρική ρύπανση που θα μεταφερθεί τώρα στο Νότιο τμήμα του λιμανιού όπως και η αύξηση της κυκλοφορίας σε αυτή την πλευρά.

Ο δεύτερος λόγος που χάρηκα για το ναυάγιο του MasterPlanείναι το  φλέγον θέμα το οποίο με αφορά έμεσα , μιας και είμαι εμπλεκόμενος  με το  διαγωνισμό της Μαρίνας στο Καστέλο .

Η μαρίνα στο Καστέλο ήταν άμεσα συνδεδεμένη με το νότιο μέρος του λιμανιού. Με το masterplan(m.p.) αποκολλήθηκε το νότιο μέρος του λιμανιού και κόλλησε στο σύνολο των υπολοίπων κατασκευών του (m.p.). Ντόκοι, parking, κτηριακές εγκαταστάσεις κλπ.

Έτσι εμείς σαν υποψήφιοι διεκδικητές της μαρίνας έχουμε «κρυώσει» αρκετά με το Project μιας και βλέπουμε εντελώς ασύμφορη αυτή την επένδυση αφού θα δoθεί ένα αρκετά μεγάλο χρηματικό ποσό για τη διαμόρφωση του χώρου και για τις απαραίτητες  εγκαταστάσεις χωρίς να έχουμε την ανάλογη απόδοση του κεφαλαίου μας.

Ένας δρόμος υπάρχει λοιπόν. Επειδή δεν θέλουμε να μπούμε στη λίστα των μεγάλων ευεργετών της Χίου (λογοπαίγνιο για να δώσω έμφαση στην αστοχία της επένδυσης και δεν θέλουμε επ ουδενί να συγκριθούμε με τους πραγματικούς ευεργέτες του νησιού ).

Θα παρακαλούσα τους επα’ί΄οντες  δημάρχους, συμβούλους και ΤΑIΠΕΔ να αποδεσμεύσουν τη μαρίνα του νοτίου τμήματος του λιμένος και να δοθεί πακέτο με τη μαρίνα στο Καστέλο (αν φυσικά επιθυμούν να δουν τη μαρίνα στο Καστέλο κάποια μέρα τελειωμένη).

Αφήστε μας επιτέλους να επενδύσουμε στο νησί. Φτιάξτε τα σχέδια της μαρίνας όπως τα θέλετε στο λιμάνι και δώστε μας να την υλοποιήσουμε. ΞΕΚΟΛΛΗΣΤΕ απο το δημόσιο γιατί θα βλέπουμε το λιμάνι για τα επόμενα 100 χρόνια (όπως το αεροδρόμιο) να μην έχει αλλάξει καθόλου.

Επαναλάβετε το διαγωνισμό το συντομότερο, πακέτο μαρίνα στο Καστέλο και μαρίνα λιμάνι για να δείτε τη Χίο να αλλάζει.

Τα πλεονεκτήματα αυτής της ιδέας  είναι μεγάλα και για τον ιδιώτη ο οποίος θα βάλει μεν το κεφάλαιο και έτσι θα ελαφρύνει αρκετά το κόστος του νέου masterplan, θα έχει όμως τη σωστή διαχείριση ώστε να παραμένει ένα έργο καλοδιατηρημένο και με πολύπλευρες ευκαιρίες.

Ας το δουν λοιπόν υπο άλλη γωνία οι Χιακοί  παράγοντες για το συνολικό συμφέρον του νησιού.

Με φιλικούς Χαιρετισμούς,

Μάρκος Τριπολίτης,

Αρχιτέκτονας Nαυπηγός / Μηχανικός

Ιδρυτής και Πρόεδρος της PiraeusMarineServicesS.A.                 

 

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε Συνδρομητής

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ