Οικονομία

6/2/18 10:36

τελ. ενημ.: 6/2/18 19:32

Τα … ξένα χέρια είναι – συνήθως – μαχαίρια

ΠΑΡΑ την πληθώρα προσφορών από Χιώτες εργολάβους ένα από τα πιο σημαντικά έργα της Χίου, η επέκταση της οδού Ιωάννου Χρήστου, κατέληξε σε εταιρία από την Αθήνα.

Νέα δεδομένα στον ήδη πληγέντα από την οικονομική κρίση κατασκευαστικό κλάδο δημιουργεί ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός της αγοράς, που ωθεί συνεχώς εταιρίες από όλη την πρωτεύουσα να δηλώνουν συμμετοχή σε διαγωνισμούς έργων που αφορούν την περιφέρεια.

Η Χίος δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, κάτι άλλωστε που επιβεβαιώθηκε με τον πλέον περίτρανο τρόπο μέσα από την αποσφράγιση των προσφορών που αφορούσαν τον ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό του Δήμου Χίου για το σημαντικό έργο της επέκτασης της οδού Ιωάννου Χρήστο στο αεροδρόμιο.

Άφησε πίσω τους Χιώτες

Μειοδότης του διαγωνισμού ανακηρύχθηκε η εταιρεία «ΟΔΕΥΣΗ Α.Ε.» με έδρα την Αθήνα, καταθέτοντας έκπτωση πολύ κοντά στο 50% επί του συνολικού προϋπολογισμού του έργου.

Συγκεκριμένα η προσφορά της έφθασε το 45,12%, αφήνοντας πίσω της όλες τις εργολήπτριες εταιρείες της Χίου που κατέθεσαν έκπτωση κοντά στο 40%.

Οι προσφορές αποσφραγίστηκαν το πρωί της Δευτέρας και όπως είχε γίνει αρχικά γνωστό έλαβαν μέρος 14 εταιρείες, εκ των οποίων οι 8 από τη Χίο.

Αναλυτικά οι προσφορές

  • ΟΔΕΥΣΗ Α.Ε. 45,12%
  • ΠΡΑΞΙΣ ΑΤΕ 44 %
  • Π. ΖΕΝΙΩΔΗΣ- Γ. ΠΙΚΟΥΝΗΣ 43,82%
  • ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΡΓΟΛΥΠΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 43,57%
  • ΠΥΛΩΝΑΣ Α.Ε. 42,34%
  • ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΖΕΝΙΩΔΗ- ΜΕΝΔΩΝΗ 41,82%
  • ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ Ι. – ΔΑΜΑΛΑΣ Ν. 40,95%
  • ΤΕΧΝΗΜΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. 39,58%
  • ΤΣΙΠΟΥΡΛΗΣ Κ. – ΣΥΝΑΠΑΛΟΣ Ι. 39%
  • ΔΟΜΗΣΗ ΑΙΓΑΙΟΥ 33,08%
  • Μ&Ι ΜΙΧΑΛΑΚΕΛΛΗΣ- Ε. ΤΣΩΚΟΣ 29,64%
  • Γ. ΚΑΚΟΥΛΑΣ- Ι ΓΕΩΡΓΑΛΑΣ 27,96%
  • P C DEVELOPMENT 25,64%
  • KANTIA TEXNIKH 25,36%

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 1,78 εκ. ευρώ, θα συμβασιοποιηθεί στο προσεχές διάστημα αφού πρώτα κατατεθούν οι ενστάσεις από τις υπόλοιπες εταιρείες, κάτι που αναμένεται να διαρκέσει για περίπου 1 μήνα.

Το έργο θα πρέπει να εκτελεστεί εντός 14 μηνών, με τον Δήμο να εκτιμά ότι, αν όλα κυλίσουν ομαλά, η επέκταση της οδού μπορεί να ολοκληρωθεί και μέσα στο 2018.

Να δείξει προσοχή ο Δήμος»

Χωρίς καμία διάθεση προσβολής της αξιοπιστίας της συγκεκριμένης εταιρείας, εκπρόσωποι εργολάβων της Χίου μιλώντας στον «π» φάνηκαν ιδιαίτερα επιφυλακτικοί ως προς τα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων, σημειώνοντας ότι αυτά θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερη προσοχή. «Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που κάποια εταιρεία εκτός Χίου ήρθε στο νησί, ανέλαβε ένα έργο με μεγάλο ποσοστό έκπτωσης και στη συνέχεια για οποιοδήποτε λόγο το εγκατέλειψε. Το είδαμε να γίνεται και στο γεφύρι του Παντουκειούς, στην εργολαβία του Μερσινιδίου ή στο Δικαστικό Μέγαρο», επεσήμαναν οι ίδιοι στον «π».

Τα νέα δεδομένα, πάντως, της συμμετοχής πληθώρας εταιρειών σε διαγωνισμούς – φιλέτα που διεξάγονται στο νησί μας σφίγγουν ακόμα περισσότερο τη θηλιά γύρω από το λαιμό του κατασκευαστικού κλάδου, ο οποίος υποχρεώνεται, για να φανεί ανταγωνιστικός, να ακολουθήσει σε πολύ υψηλές εκπτώσεις ή ακόμα και να αναλάβει τμήματα των εργασιών υπεργολαβικά, με ιδιαίτερα υποτιμημένους προϋπολογισμούς.

Η ζοφερή εικόνα φέρνει στα όρια της βιωσιμότητας ακόμα και ισχυρές εταιρείες του κλάδου και έχει εκτινάξει σε υψηλά επίπεδα την ανεργία μεταξύ των εργαζομένων στα συνεργεία.

 

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση