Οικονομία

2/9/16 19:04

τελ. ενημ.: 20/2/18 19:04

Να σώσουμε οτιδήποτε αν σώζεται

ΖΗΤΗΘΗΚΕ ΚΑΙ Η ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΘΑΡΡΥΝΤΙΚΑ

Στο επόμενο δεκαπενθήμερο αναμένεται να έχει ξεκαθαρίσει το τουριστικό τοπίο για το νησί, κυρίως σε ότι αφορά στις πτήσεις charters για το 2017, την ώρα που τα μηνύματα που καταφθάνουν σε ξενοδοχεία και πρακτορεία δεν είναι διόλου ενθαρρυντικά.

Το ζήτημα δεν προέκυψε βέβαια σήμερα. Έρχεται σε συνέχεια των αρκετών προβλημάτων που έχει σωρεύσει το νησί, είτε σε επίπεδο έλλειψης υποδομών και επενδύσεων στον τουριστικό τομέα, είτε σε επίπεδο μεταναστευτικού, που ήδη έχει αποτρέψει χιλιάδες επισκέπτες να επιλέξουν το βορειοανατολικό Αιγαίο για τις διακοπές τους.

Οι επιλογές που υπάρχουν για τον Δήμο και την Περιφέρεια να προκαλέσουν άμεσα εξελίξεις, καθώς αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται οι κρατήσεις για την τουριστική σεζόν του 2017, δεν είναι ανεξάντλητες. Επαφές έχουν γίνει το προηγούμενο διάστημα με αεροπορικές εταιρίες που εκτελούν πτήσεις από την Ευρώπη προς τα ελληνικά νησιά και που σε πολλές περιπτώσεις έχουν εκφράσει ήδη τις επιφυλάξεις τους δια των εκπροσώπων τους για το γεγονός ότι δεν προκύπτει ενδιαφέρον για τις τουριστικές αγορές ιδιαίτερα στη Χίο.

 

Βάζουν μπροστά το υπουργείο Τουρισμού

Αναπόφευκτα οι τοπικοί φορείς ζητούν την συνδρομή της κυβέρνησης στο θέμα. Ο αντιπεριφερειάρχης Χίου Στ. Κάρμαντζης έστειλε ήδη σχετική επιστολή στην υπουργό Τουρισμό Έλενα Κουντουρά προϊδεάζοντας την ότι χωρίς στοχευμένες ενέργειες από την πλευρά του υπουργείου, κάθε άλλη προσπάθεια κινδυνεύει να «καεί» πριν καν ξεκινήσει.

«Τις τελευταίες μέρες ο τουρισμός του νησιού δέχθηκε το καθοριστικό πλήγμα, αφού οι δύο τελευταίες εταιρίες που πραγματοποιούσαν πτήσεις charter προς τη Χίο, η  Transavia, η οποία πραγματοποιούσε μία πτήση την εβδομάδα από Άμστερνταμ και η Scandinavian Airlines (SAS), η οποία πραγματοποιούσε επίσης μία πτήση την εβδομάδα από το Όσλο, έχουν ειδοποιήσει τους συνεργάτες τους ότι πρόκειται να σταματήσουν την προσέγγιση στη Χίο από την ερχόμενη  τουριστική περίοδο. Η μεν Transavia προσέγγιζε τη Χίο συνδυαστικά με τη Μύκονο, (double touch), η δε SAS συνδυαστικά με τη Λέσβο.

Όπως είναι φυσικό, η τοπική κοινωνία βρίσκεται σε μεγάλο αναβρασμό λόγω αυτής της αρνητικής εξέλιξης. Πρακτικά η Χίος την επόμενη περίοδο δεν θα έχει πλέον καμία πτήση charter από την Ευρώπη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τουριστικές επιχειρήσεις και συνολικά για την τοπική οικονομία, με τις αλυσιδωτές αντιδράσεις που θα προκληθούν στους υπόλοιπους κλάδους.

Οι εταιρίες έλαβαν αυτή την επιχειρηματική απόφαση λόγω της πτώσης στη ζήτηση, που έφθασε κατά μέσο όρο -71%, λόγω της αρνητικής δημοσιότητας που έλαβε το νησί με το προσφυγικό», επισημαίνει μεταξύ άλλων ο κ. Κάρμαντζης.

«Πάρτε μέτρα»

Η Περιφερειακή Ενότητα Χίου προτείνει στην υπουργό Τουρισμού μία σειρά από αναγκαίες ενέργειες και συγκεκριμένα:

1. Να προχωρήσει και με δική σας παρέμβαση το έργο της κατασκευής του clearway για την επιμήκυνση του αεροδιαδρόμου του Κρατικού Αερολιμένα Χίου, ο οποίος είναι προβληματικός λόγω μήκους για αρκετούς τύπους αεροσκαφών. Εδώ και πολλά χρόνια, παρά το γεγονός ότι τα προβλήματα είναι γνωστά δεν έχει γίνει καμία επένδυση σε αυτή τη βασική για τον τουρισμό δημόσια υποδομή, με αποτέλεσμα η εικόνα των κτιρίων και η λειτουργικότητα του αεροδρομίου να μην καλύπτουν τις ανάγκες της τουριστικής ανάπτυξης του τόπου.

 

2. Να γίνει προσπάθεια προώθησης της Χίου σε συνεργασία με tour operators, με ιδιαίτερη στόχευση σε όσους ασχολούνται με εναλλακτικές τουριστικές δραστηριότητες. Για τη Χίο έχει ιδιαίτερη σημασία να δοθεί έμφαση και υποστήριξη στην επαφή με κανάλια διανομής του τουριστικού της προϊόντος, πέρα από τη δημοσιογραφική προβολή. Αξιοποιώντας τις επαφές του ΕΟΤ , σε συνεργασία με τα γραφεία εξωτερικού, μπορούν  να οργανωθούν παρουσιάσεις του τουριστικού προϊόντος του νησιού με έμφαση στις δραστηριότητες, στις αγορές ενδιαφέροντος, σε συνεργασία με την αρμόδια Δ/νση Τουρισμού της Π.Β.Α. (π.χ. Ολλανδία, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Ρωσία, Ιταλία, Πολωνία κ.λ.π), καθώς επίσης να οργανωθούν fam trips για tour operators που θα ενδιαφέρονταν να αναπτύξουν συνεργασίες.

 

3. Να υποστηριχθεί η παραγωγή ολιγόλεπτου διαφημιστικού video για τη Χίο, κατά το πρότυπο αυτών που έγιναν για τη Λέσβο.

 

 

«Να μη χαθούν οι προθεσμίες» ζητά ο Δημ. Καράλης

Από την πλευρά του Δήμου Χίου και του αντιδημάρχου Τουρισμού Δημήτρη Καράλη, τα μηνύματα για τις αρνητικές εξελίξεις που καταγράφονταν στον τοπικό τουρισμό είχαν έρθει αρκετά νωρίτερα. «Μία σειρά από παράγοντες καθιστούν μεν την αναστροφή του αρνητικού κλίματος αναγκαία ωστόσο είναι δεδομένο ότι υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν κάθε προσπάθεια που πάει να ξεκινήσει. Στη Χίο έχουν μείνει παραδοσιακά οι αγορές της Ολλανδίας και της Νορβηγίας. Στη δεύτερη περίπτωση(της Νορβηγίας) κάνουμε επαφές με την αεροπορική εταιρία που πήρε τα δικαιώματα πτήσεων από τον tour operator “Lilliput” που πρόσφατα έκλεισε, όμως  ακόμη δεν υπάρχει σαφής εικόνα. Ξέρουμε ότι στη Μυτιλήνη έχουν γίνει κάποιες πρώτες επαφές, όχι όμως και στο νησί μας που είναι εξίσου αναγκαίο. Προσπαθούμε να ανοίξουμε νέους δίαυλος επικοινωνίας. Στη Χίο υπάρχουν συγκεκριμένα προβλήματα και αν δεν ξεπεραστούν δεν θα έχουμε πολλές διεξόδους», επισημαίνει ο κ. Καράλης.

Πριν λίγες ημέρες μάλιστα είχαν και επικοινωνία με την υπουργό Τουρισμό κ. Κουντουρά στην οποία και μετέφεραν τις προτάσεις τους για την αναστροφή του κλίματος ζητώντας συνέργειες με το υπουργείο.

 

Η Transaviaκαι οι υποσχέσεις μας

Αδιαμφισβήτητα αν μία αεροπορική εταιρία έχει εξυπηρετήσει τον λιγοστό τουρισμό εξ Ευρώπης είναι η ολλανδική Transavia. Με παρουσία στη Χίο περισσότερο από 25 χρόνια έχει δημιουργήσει δεσμούς που πλέον όμως περνάνε σε άλλη φάση. «Εξηγείς ότι το clearway του αεροδρομίου είναι έτοιμο να ξεκινήσει και σου λένε ότι το ίδιο άκουγαν και πριν 20 χρόνια... Πως να χτιστεί μία εμπιστοσύνη;» αναφέρει ο Δημ. Καράλης για το θέμα.

Η εταιρία κάνει σχεδιασμό να φέρει στη γραμμή ένα μεγαλύτερο αεροσκάφος Boeing 737-800 αντί του 737-700 που χρησιμοποιούσε μέχρι σήμερα και το οποίο αποχώρησε από το στόλο. Οι σχετικές δοκιμές λογικά θα ξεκινήσουν την Άνοιξη, οπότε και από το αποτέλεσμα θα κριθεί αν υπάρχουν οι δυνατότητες να μείνει στη γραμμή.

 

Δείτε επίσης