Οικονομία

26/3/19 9:20

τελ. ενημ.: 26/3/19 9:23

Μονόδρομος η σύνδεση της Χίου με την Ευρώπη μέσω Αθήνας… μέχρι την ολοκλήρωση της επέκτασης

Μένουμε μόνο με τους Σλοβένους φέτος εξαιτίας του μεγάλου κόστους απευθείας πτήσεων

Στο ίδιο έργο –των τελευταίων 15 ετών- θα είναι θεατής και φέτος η πολύπαθη τοπική αγορά της Χίου, που εξαιτίας της έλλειψης έργων υποδομής θα δει τη Λέσβο και τη Σάμο να απογειώνονται τουριστικά μέσω Ευρώπης αλλά τη Χίο να παραμένει στάσιμη.

Χάνουμε την πτήση από την Πολωνία

Η φετινή τουριστική περίοδος θα μας βρει με μία πτήση τσάρτερ από τη Σλοβενία αλλά όχι και την Πολωνία αφού οι Πολωνοί επέλεξαν φέτος να μην έρθουν Χίο λόγω κόστους, αφού η οικονομική προσφορά που κατέθεσε για την μεταφορά τους με αεροσκάφος Avro η AstraAirlines, κρίθηκε ως ασύμφορη.

«Την περσινή πτήση της Πολωνίας τη στήριξε και ο Δήμος και η Περιφέρεια, αλλά δεν αρκούσε μόνο αυτό. Έτσι τη φετινή τουριστική περίοδο θα έχουμε μία πτήση, που επίσης τη στηρίζουμε από την πλευρά μας, δηλαδή έχουμε έρθει σε συνεννόηση με το Υπουργείο Τουρισμού για να τρέξει πρόγραμμα συνδιαφήμισης με το υπουργείο και τον ΕΟΤ.

Υπό κανονικές συνθήκες και χωρίς τη στήριξη που λαμβάνουμε σαν νησί, πιθανά φέτος να μην είχαμε καμία πτήση. Γιατί το μέγεθος του αεροδρομίου, είναι τόσο μικρό που δημιουργεί κόστος. Ένα αεροπλάνο δεν μπορεί με όλους του τους επιβάτες (περίπου 150)  και όλα τα καύσιμα να απογειωθεί από τη Χίο. Αυτό σημαίνει ότι ή πρέπει να πετάει πάντα το αεροπλάνο με 30 επιβάτες λιγότερους, που μεταφράζεται με 5.000 ευρώ – περίπου- χαμένα σε κάθε πτήση ή να σταματάει αλλού (doubletouch), σε άλλο αεροδρόμιο για να γεμίζει καύσιμα, όπως πέρσι που άφηνε τους επιβάτες στη Χίο και στη συνέχεια πήγαινε στη Λέσβο για εφοδιασμό. Έτσι, συνολικά σε όλη την τουριστική περίοδο οι αεροπορικές που έρχονται έχουν ένα επιπλέον κόστος 50.000 – 60.000 ευρώ», εξήγησε στον «π» ο εντεταλμένος για θέματα Τουρισμού Δημήτρης Καράλης.

Υπάρχει σωτηρία μέσω Αθήνας;


Με δεδομένη πάντως την μέχρι σήμερα σταδιακή πτώση της κίνησης από την Ευρώπη η σύνδεση μέσω Αθήνας φαντάζει ως η μόνη εφικτή λύση προκειμένου η Χίος να μην εξαφανιστεί οριστικά από τον τουριστικό χάρτη.

Με την Aegean Airlines να πετά σε πάνω από 120 προορισμούς σε Ευρώπη και Ασία η δυνατότητα που δίνεται σε tour operators να «πουλήσουν» τον προορισμό «Χίος», είναι σημαντικά αυξημένη αν και συνεπάγεται αυξημένο κόστος αλλά και χρόνο.

Ένα πρώτο θετικό στοιχείο προς αυτή την κατεύθυνση είναι το ενδιαφέρον γνωστού touroperator που ενδιαφέρεται να στείλει τουρίστες στη Χίο από Βέλγιο και Ολλανδία μέσω Αθήνας.

«Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι τουρίστες θα μεταφέρονται αεροπορικώς στην Αθήνα κι από εκεί θα μεταφέρονται στη Χίο με πτήσεις της γραμμής», ανέφερε ο κ. Καράλης.

«Όταν σταμάτησε η Transavia, είχαμε 4 πτήσεις τσάρτερ, τις οποίες «κατάπιε» το προσφυγικό. Όταν λυθεί το πρόβλημα του αεροδρομίου, τότε θα λυθεί εν μέρη και το πρόβλημα του τουρισμού, γιατί μετά θα περάσουμε σε άλλου είδους προβλήματα όπως αυτό των καταλυμάτων. Όμως αυτομάτως με τη λύση του ζητήματος αεροδρόμιο θα έχουμε μία κίνηση 10.000 επιβατών, έτσι απλά χωρίς να κάνουμε τίποτα», εκτίμησε ο εντεταλμένος Σύμβουλος για θέματα τουρισμού.

Δείτε επίσης