7.7.2014 17:15

Η αποτύπωση μιας σκληρής πραγματικότητας

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΥΘΕΥΜΑ Η ΑΝΟΔΙΚΗ ΤΡΟΧΙΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΕΚΤΟΣ ΧΙΟΥ

Φώτο Slideshow: Κώστας Κουργιάς

Έχουμε φτάσει στο σημείο να αναρωτιόμαστε αν όσα ακούμε έχουν δόση αλήθειας ή εμπίπτουν στην κυβερνητική προπαγάνδα «έφθασε η ανάπτυξη με βαγόνι τον τουρισμό». Διαβάζουμε κι ακούμε ότι η τουριστική απόδοση της χώρας σπάει κάθε κοντέρ, κοιτάζουμε τον κόσμο στις παραλίες μας, στις πλατείες, στους τουριστικούς προορισμούς του νησιού και είμαστε βέβαιοι ότι μας δουλεύουν ψιλό γαζί. Είναι δυνατόν να είμαστε η εξαίρεση στον κανόνα;

Είμαστε και η απόδειξη βρίσκεται στη γειτονιά μας. Αν κάνουμε το λάθος να συγκρίνουμε τη Χίο με την Κέρκυρα, τη Ρόδο ή τη Σαντορίνη απλά επιβεβαιώνουμε την ασχετοσύνη μας με τον τουρισμό. Το ισχνό τουριστικά Βόρειο Αιγαίο, όμως, είναι μια ασφαλής τάξη μεγέθους για να έχουμε εικόνα και για τη δική μας κατάσταση. Σαφώς πιο ανεπτυγμένοι οι γείτονες, ασυζητητί, εκεί όμως η σεζόν μας είναι ένας μήνας τους κι όχι μια μέρα τους, όπως στους αρχικά προαναφερθέντες προορισμούς.

Ταβάνι δεκαετίας

Η ασφαλής γλώσσα των αριθμών, στην καταμέτρηση αφίξεων τουριστών μέσω πτήσεων charter, για τη γειτονική Λέσβο επιβεβαιώνει πλήρως τις προβλέψεις ότι το 2014 είναι η χρυσή χρονιά του ελληνικού τουρισμού. Οι αφίξεις για το μήνα Ιούνιο κινούνται στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το «εμπρός», φέτος τον Ιούνιο καταγράφηκαν 14.215 αφίξεις, όταν 14.378 είχαν καταγραφεί το 2008. Θεαματική είναι η βελτίωση των αφίξεων σε σχέση με τον Ιούνιο του 2013, όταν είχαν φτάσει στη Λέσβο 10.636 τουρίστες με τσάρτερ από την Ευρώπη (σε ποσοστά η αύξηση ανέρχεται στο 33,65%).

Η θλιβερή σύγκριση

Για να έχουμε πάντα ένα μέτρο σύγκρισης, αν στη Χίο πιάσουμε σε σύνολο αφίξεων για όλη τη σεζόν το συγκεκριμένο αριθμό θα στήσουμε γλέντι τρικούβερτο.
Η Λέσβος εκμεταλλεύτηκε την τάση αύξησης της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας, έχοντας ως βασικές χώρες προέλευσης Ολλανδία, Αγγλία, Γερμανία και Δανία, ενώ αξιόλογες είναι κι οι αφίξεις από Σουηδία και Αυστρία.

Φυσικά οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου της Μυτιλήνης είναι ικανοποιημένοι, με έμπειρους τουριστικούς παράγοντες να αποδίδουν την αύξηση  στον τρόπο που πούλησαν τα τουριστικά πακέτα της Λέσβου οι tour-operators του εξωτερικού, καθώς εξήγησαν στους πελάτες τους ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του νησιού.

Το μαύρο πρόβατο

Μ’ αυτά και μ’ αυτά πρέπει να το χωνέψουμε. Στο τέλος της περιόδου, όταν θα περιγράφονται οι επιδόσεις κορυφής του ελληνικού τουρισμού, η Χίος θα έχει περίοπτη θέση στα ρεπορτάζ. Θα είναι το μαύρο πρόβατο, η παραφωνία στην καμπύλη ανόδου. Το γιατί είναι πολυσύνθετο. Πτυχές της απάντησης δώσαμε κατά καιρούς. Τη λύση όμως θα τη δώσει μια συντονισμένη τουριστική στρατηγική, που θα έχει ως κύρια μέριμνα τις υποδομές όλων των ειδών και θα αφήνει για το τέλος την προβολή μας.

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε έντυπος Συνδρομητής. Αποστολή σε όλη την Ελλάδα.

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ