Οικονομία

1/5/19 16:58

τελ. ενημ.: 2/5/19 12:53

Η ΕΛΜΑ γίνεται... Snack

Με μερίδιο 7,6%, η τσίχλα ΕΛΜΑ, κόντρα στα πολυεθνικά μεγαθήρια, όχι μόνο διατήρησε τη θέση της στην αγορά αλλά και τα μεγέθη της ΜΕΝΤΙΤΕΡΡΑ να μην υποχωρήσουν κάτω από το "ψυχολογικό” φράγμα των 9 εκατ. ευρώ.

Ήταν άλλωστε μια από τις τέσσερις κατηγορίες προϊόντων που "είδε” τις πωλήσεις της να καταγράφουν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης σε μια κακή χρονιά για την εταιρεία, που έχασε το 11% του τζίρου της λόγω της μείωσης των εξαγωγών μαστίχας ως αποτέλεσμα της αλλαγής της διανομής στη Μέση Ανατολή. Απώλειες οι οποίες αντισταθμίσθηκαν εν μέρει από την πορεία των πωλήσεών της στην ελληνική αγορά. 

Στην εσωτερική αγορά κατεγράφη διψήφιο ποσοστό ανάπτυξη των πωλήσεών της του travel trade (+30%), των πωλήσεων λικέρ μαστίχας (+22%), της κάψουλας μαστίχας (+40%), των πωλήσεων τσίκλας (30%) και των πωλήσεων των καταστημάτων mastihashop (+30%). Οι πωλήσεις τσίχλας και των καταστημάτων mastihashop εισέφεραν άλλωστε το 60% στο συνολικό κύκλο εργασιών της εταιρείας.

Αποτέλεσμα οι λιανικές πωλήσεις να σημειώσουν άνοδο 4%, το μερίδιο της τσίκλας ΕΛΜΑ, διατηρήθηκε στο 7,6% της κατηγορίας τσίκλας, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξαν και τα 27 νέα προϊόντα που κυκλοφόρησε η εταιρεία. 

Ωστόσο δεν στάθηκαν ικανά να περιορίσουν τις απώλειες. Ο κύκλος εργασιών της υποχώρησε στα 9.148.410 ευρώ από 10.229.545 ευρώ που ήταν το 2017, σημειώνοντας μείωση 11%.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 492.074 ευρώ από 502.195 ευρώ, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 285.363 ευρώ από 283.863 ευρώ ενώ τα κέρδη μετά από φόρους στα 205.356 ευρώ έναντι 201.543 ευρώ που ήταν στη χρήση του 2017. 

Για την τριετία 2019-2021, η διοίκηση της εταιρείας εστιάζει στην επέκταση της μάρκας ΕΛΜΑ από την κατηγορία της τσίκλας στην κατηγορία των σνακ, στην εγκατάσταση δικτύων διανομής μαστίχας στο οργανωμένο λιανεμπόριο στην περιοχή της ΜΕΝΑ (Μέση Ανατολή –Βόρεια Αφρική) και στην ανάπτυξη της διανομής των παρά-φαρμακευτικών προϊόντων Art of Nature.

Στο πλαίσιο αυτό μέχρι το τέλος του 2020 θα υλοποιηθούν επενδύσεις που αφορούν στο Κέντρο Έρευνας Μαστίχας, στην εγκατάσταση μονάδας Λιοφιλίωσης, στην ενεργοποίηση της MASTIHA DAMLA SAKIZ, στην ανακαίνιση του καταστήματος του Συντάγματος, στην επέκταση των γραφείων του Νέου Κόσμου, στην εγκατάσταση της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας GALAXY και στην αναβάθμιση της ηλεκτρονικής / ψηφιακής ταυτότητας της εταιρείας.

Πηγή: capital.gr

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση