24.11.2017 15:12

ΒΙΝΤΕΟ- Δεν ενθουσίασε η χιώτικη εκδοχή της «Black Friday»

Αρκετός κόσμος στην Απλωταριά αλλά μικρά ποσοστά προσφορών

Τάση, καταναλωτικό trick ή ότι τέλος πάντων είναι αυτή η Μαύρη Παρασκευή, στην ελληνική, εδώ και δύο χρόνια έχει εμφανιστεί στην εγχώρια  αγορά και προκαλεί σάλο στους καταναλωτές.

Η «Βlack Friday»  μας ήρθε από την Αμερική, και ορίστηκε να πραγματοποιείται  την επόμενη μέρα των Ευχαριστιών. Η πρώτη μαύρη Παρασκευή σημειώθηκε στη Νέα Υόρκη το 1952. Όλα  πωλούνταν, από ηλεκτρικές συσκευές μέχρι και φαγητό, σε τιμές σχεδόν κόστους, με πτώση άνω του 50 ή 60 % της αρχικής τιμής των προϊόντων , προκειμένου να μπορούν  ακόμη και αυτοί που δεν είχαν μεγάλα εισοδήματα να ανταλλάξουν δώρα με τους δικούς τους, όπως συνηθίζουν να κάνουν οι Αμερικάνοι την Ημέρα των Ευχαριστιών.

Η Χίος δεν έμεινε αυτή τη φορά «πίσω» στην ξενόφερτη τάση και μέρες τώρα καταστήματα όλων των ειδών διαφήμιζαν με κάθε μέσο την πτώση τιμών που θα επικρατούσε αυτή τη «διαφορετική» Παρασκευή.  Στην ουσία όμως καμία τοπική επιχείρηση δεν τήρησε τον θεσμό όπως πραγματικά οφείλει να γίνεται. Το -20% ή -30% αποτελούν αναμφισβήτητα μια ανάσα στον καταναλωτή, που καιρό τώρα περιμένει να πέσει η τιμή στα παπούτσια που του «έχουν γυαλίσει», χωρίς όμως να είναι ένα σπουδαίο ποσό. Οι μεγαλοαλυσίδες εξαιρούνται, καθώς εάν η πολιτική του brand πρεσβεύει την πραγματική διάσταση της Black Friday, θέλουν δεν θέλουν θα μειώσουν τις τιμές των προϊόντων τους, ακόμη και κατά 70%.

 

Γιατί εδώ, την Παρασκευή,  δεν είδε κανείς ποτέ ουρές καταναλωτών να περιμένουν πάνω από 10 λεπτά να εξυπηρετηθούν στο ταμείο, λόγω κόσμου, τη στιγμή που σε καταστήματα της πρωτεύουσας γίνεται το «πατείς με, πατώ σε», περιμένοντας πολλοί πάνω από 1 ώρα σε ουρές ταμείων; Λόγω πληθυσμού θα πούνε κάποιοι, ενώ άλλοι θα σπεύσουν να τους διορθώσουν ότι δεν φταίει ότι είμαστε μικρή κοινωνία, συγκριτικά με την Αθήνα, αλλά είναι η τελευταία Παρασκευή του μήνα, που συνεπάγεται με μισό- άδεια τσέπη, μέχρι να μπει το επόμενο μηνιάτικο.  Ή απλούστατα, οι περισσότεροι σκέφτηκαν: «τι να το πάρω 100 ευρώ, τι 70 ευρώ. Ας περιμένω τις χριστουγεννιάτικες εκπτώσεις μήπως τα βάλουν μισή τιμή», βλέπεις είναι μεγάλη κουβέντα τη σήμερον ημέρα η «μισή τιμή». Ξανά τονίζουμε ότι οι μεγαλοαλυσίδες εξαιρούνται, μιας και γνωστή αλυσίδα ηλεκτρονικών ειδών και τηλεπικοινωνιών ξεπούλησε μέσα σε λίγες μόνο ώρες…

Ωστόσο λίγο ο καλός καιρός, πάντα ευνοεί μια ηλιόλουστη μέρα, λίγο η περιέργεια του καταναλωτή για την χιλιό-προβεβλημένη Μαύρη Παρασκευή, η Απλωταριά γέμισε κόσμο, που πήγε την βόλτα του, χάζεψε βιτρίνες και είχε στο μυαλό του το «αν κάτσει κάτι καλό, καλώς». Πάντως η αλήθεια να λέγεται… Είχε καιρό να δει η Ερμού της Χίου τόσο κόσμο μαζί!

«Είδα κόσμο στη αγορά, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο ψωνίζουν. Υπήρχαν προσφορές και μάλιστα μερικά καταστήματα έβαλαν εκπτώσεις από χθες. Ο κόσμος ψωνίζει ειδικά στις αλυσίδες», εξηγεί η Βικτωρία Αμπαζή, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου.

 

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ