Οικονομία

2/4/18 12:22

τελ. ενημ.: 13/4/18 18:18

3 αναγκαία βήματα για τη συνάντηση με την τουριστική μας ενεργοποίηση

Όλοι αποδέχονται πια ως απαραίτητη τη στροφή της οικονομίας μας στον τουρισμό. Ελάχιστοι όμως μιλούν για τις εξίσου αναγκαίες προϋποθέσεις.

Η … εν κρυπτώ παρουσία στη Χίο του προέδρου του Φορέα Τουρισμού Μολύβου, η επί διήμερο ανίχνευση του νησιού μας από 16 εκπροσώπους ταξιδιωτικών γραφείων της Βορείου Ελλάδας και τέλος η κλαδική συνάντηση του Επιμελητηρίου, υποχρέωσαν τη δημόσια συζήτηση τις προηγούμενες μέρες να επικεντρωθεί στην αναγκαία στροφή της οικονομίας στον τουρισμό. Από τη συζήτηση απουσιάζουν 3 βασικοί άξονες, χωρίς τη συμβολή των οποίων ανακυκλώνεται μια αδιέξοδη συζήτηση, χωρίς το παραμικρό αποτέλεσμα.

ΒΗΜΑ 1ο: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΠΟΥ;

Σχεδόν καθολική είναι η συμφωνία ότι η φορά της Χίου στον άξονα μαζικού – εναλλακτικού τουρισμού θα πρέπει να κινηθεί προς τη δεύτερη κατεύθυνση. Τα προικιά της Χίου στον εναλλακτικό τουρισμό βρίσκονται ακροβολισμένα στις άκρες του νησιού, βορά και νότο. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η πληθυσμιακή κατάρρευση της υπαίθρου φέρνει ολοένα και πιο κοντά την εγκατάλειψη της. Χωριά χωρίς ζωή παύουν να είναι ελκυστικά στους επισκέπτες. Δομές αναγκαίες για τον εναλλακτικό τουρισμό δεν μπορούν να κρατηθούν. Η στρατηγική, επομένως, μιας εναλλακτικής τουριστικής Χίου, δεν μπορεί να υπηρετηθεί από το σημερινό σχεδιασμό της Αυτοδιοίκησης, προσανατολισμένο αποκλειστικά στη ζώνη του κέντρου.

ΒΗΜΑ 2ο: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ;

Οι λιγοστοί πρεσβευτές του τουρισμού μας έχουν αποθαρρυνθεί από την καθοδική πορεία και τα φθίνοντα οικονομικά αποτελέσματα των τελευταίων χρόνων. Τουρισμός χωρίς κατάλληλη ψυχολογία δεν γίνεται.

Η μάζα τους μέχρι σήμερα αποδείχθηκε μικρή. Ευθύνη των τοπικών, οικονομικών και τουριστικών αρχών είναι να πείσουν μια νέα γενιά Χιωτών ότι η ενασχόληση με όλο το φάσμα του τουριστικού προϊόντος, από την παροχή κλινών, ως την εστίαση και τις κάθε λογής υπηρεσίες, είναι κλάδος σε ανάπτυξη, με σημαντικές προοπτικές για το μέλλον τους. Με απλά λόγια να δημιουργηθεί μια νέα γενιά τουριστικών επιχειρηματιών, αν απαιτηθεί ακόμα και με … μεταγραφή.

ΒΗΜΑ 3ο: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΠΩΣ;

 Η ταυτότητα του τουρισμού μας γράφει σήμερα … εμπειρικός ή ακόμα χειρότερα … συναισθηματικός. Ο τουρισμός ωστόσο συνιστά οικονομική λειτουργία κι είναι εξίσου αναγκαίο με το συναίσθημα να συνοδεύεται από την εξελισσόμενη γνώση.

Η απόφαση διεξαγωγής στο νησί μας του Σχολείου Τουρισμού από τα μέσα Μαΐου έρχεται να καλύψει το κενό στην εκπαίδευση πιο άμεσα από τις λύσεις που μπορεί να δώσει το πανεπιστημιακό Τμήμα Τουρισμού. Είναι όμως αναγκαίο να πεισθούν πολλοί Χιώτες να παρακολουθήσουν τα μαθήματα του από επαγγελματίες του είδους στην υπόλοιπη Ελλάδα και να μην υλοποιηθεί μεταξύ γνωστών και φίλων. 

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης