Κοινωνία

1/6/18 23:34

τελ. ενημ.: 6/6/18 16:13

Η θέση των περισσότερων καθηγητών του 2ου Λυκείου και η απάντηση του «π»

Την αντίδραση του συντριπτικού μέρους αλλά όχι του συνόλου των καθηγητών του 2ου Γενικού Λυκείου προκάλεσε δημοσίευμα του «π» για την αντίδραση εκπαιδευτικών του για την προτροπή του διευθυντή, Δημ. Λευκαδίτη, οι εισηγητές – καθηγητές να βρίσκονται στο Λύκειο 2 ώρες νωρίτερα από τις εξετάσεις. Ακολούθως δημοσιεύεται η απάντηση τους, καθώς και η ανταπάντηση του Ν. Γεωργούλη.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ  

Με έκπληξη και αγανάκτηση διαβάσαμε το ανυπόστατο άρθρο του Ν. Γεωργούλη στην ηλεκτρονική έκδοση www.politis.gr με τίτλο «Βάρβαρο εγερτήριο στους καθηγητές αναστατώνει το 2ο Λύκειο». Αναρωτιόμαστε ποιες είναι οι πηγές πληροφόρησης του αρθρογράφου σ’ένα ανακριβές στην ουσία του και προσβλητικό ως προς τις κρίσεις και το σχολιασμό του δημοσίευμα. Τόσο η Διεύθυνση όσο και οι υπογράφοντες το παρόν κείμενο εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ Χίου, με το προσήκον αίσθημα ευθύνης του λειτουργού της εκπαίδευσης πράττουμε ό,τι είναι αναγκαίο για την εκπλήρωση του παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού μας ρόλου, στηρίζουμε διαχρονικά το σχολείο και είμαστε κάθε στιγμή στο πλευρό των μαθητών μας, προσφέροντας με κάθε τρόπο τις υπηρεσίες μας για τη διαμόρφωση των αυριανών ενεργών πολιτών.

Ειδικότερα την παρούσα περίοδο εξετάσεων, με περισσή υπευθυνότητα εκπληρώνουμε το καθήκον μας μεριμνώντας για την απρόσκοπτη και αδιάβλητη διεξαγωγή των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων. Πάγια τακτική είναι να  προσερχόμαστε οικειοθελώς στο σχολείο στις 6:00 π.μ., ώστε στις 08:00 π.μ. να έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση θεμάτων και να ξεκινήσει η απρόσκοπτη και ομαλή διενέργεια των εξετάσεων διασφαλίζοντας έτσι την αξιοπιστία της όλης διαδικασίας καθώς και το κύρος του Δημόσιου σχολείου. Δεν δεχόμαστε συγκεκριμένα μεμονομένα πρόσωπα να αμφισβητούν το κύρος του σχολείου μας και να διαταράσσουν το εργασιακό μας περιβάλλον. Η Χιακή κοινωνία γνωρίζει και αναγνωρίζει την εργασιακή μας προσφορά και προς αυτή την κατεύθυνση είναι αναγκαία την παρούσα χρονική στιγμή η αρωγή των αρμοδίων φορέων.

Πολλά τα αναπάντητα ερωτηματικά:

«Ποιο το βάρβαρο εγερτήριο;», «Ποιοι εκπαιδευτικοί ξεσήκωσαν αντιδράσεις;», «Από πότε το 2ο ΓΕΛ Χίου κλείνει πριν την προβλεπόμενη ώρα»  τη στιγμή που σε όλους είναι γνωστό ότι λειτουργεί και πέραν του προβλεπόμενου ωραρίου;

Το δημοσίευμα είναι ανακριβές στην ουσία του, προσβλητικό ως προς τις κρίσεις και το σχολιασμό του και παραπληροφορεί τους αναγνώστες  προσβάλοντας εμάς τους εκπαιδευτικούς και το κύρος του σχολείου μας. Ζητάμε την άμεση απόσυρσή του και την αποκατάσταση της αλήθειας μέσω του αθρογράφου.

Οι υπογράφοντες

Ακρίβου Ροδόκλεια, Ανδρεάδου Μαρία, Βασιλάκης Νικόλαος, Γεωργιτζίκη Γεωργία, Κάκκαρη Άννa, Καλαφατούδη Θεοδώρα, Κάλλας Εμμανουήλ, Καραβασίλη Αικατερίνη, Καρατζάς Κων/νος, Κατσανίκος Δημοσθένης, Κουγκουλέρης Παντελής, Κουλουράκης Ιωάννης, Λαβίδας Μιχάλης, Λευκαδίτης Δημήτριος, Λυπαρή Ελευθερία, Μιχαλακοπούλου Λουΐζα, Πατελίδας Γεώργιος, Πισσίας Αλέξανδρος, Προδρόμου Ιωάννης, Πυργάρης Λεωνίδας, Σιαμαντζίουρα Ιωάννα, Σταυρινούδης Σταύρος, Τσαγγέτα Ειρήνη, Τσελίγκας Δημήτριος, Τσικαλάς Δημήτριος, Φερλέ Μαρία

………………………………………………………………………………………………………………………………….

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Μάθημα διάψευσης της πραγματικότητας δεν υπάρχει στη διδακτέα ύλη, φροντίζουν να το παραδώσουν ωστόσο οι εκπαιδευτικοί του 2ου Γενικού Λυκείου Χίου. Διαθέτουν φυσικά το απόλυτο δικαίωμα να κρίνουν το ύφος του κάθε δημοσιεύματος. Είναι απαράδεκτο όμως να στρουθοκαμηλίζουν, προσποιούμενοι ότι δεν υπήρξαν εκπαιδευτικοί της σχολικής τους μονάδας που διαμαρτυρήθηκαν για το «εγερτήριο».

Μια καταμέτρηση των υπογραφών των εκπαιδευτικών θα τους πείσει. Περιλαμβάνονται όλα τα ονόματα; Η προϊσταμένη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πήγε σε πολλά σχολεία για να ζητήσει το σεβασμό στις οδηγίες του διευθυντή για την ώρα προσέλευσης; Ας ανατρέξουν, επίσης στην Επιθεώρηση Εργασίας να πληροφορηθούν αν συνάδελφος τους κατέφυγε, καταγγέλλοντας παραβίαση του εκπαιδευτικού του ωραρίου. Που διαπιστώνουν, συνεπώς, το ανυπόστατο του δημοσιεύματος;

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, το δημοσίευμα δεν γενίκευε καταστάσεις. Μιλούσε για αντίδραση εκπαιδευτικών (γνωρίζετε ότι κατά το εκπαιδευτικό σας συμβούλιο τουλάχιστον 2 αντέδρασαν) και απορούμε που συνίσταται η έκπληξη σας. Δεν υπήρξατε αυτήκοοι μάρτυρες της αντίδρασης των συναδέλφων σας; Γιατί δεν τολμάτε να τους κατονομάσετε και οι υπόλοιποι να διαχωρίσετε τη θέση σας;

Το πλέον τραγικό είναι ότι αναρωτιέστε ποια είναι η πηγή πληροφόρησης του δημοσιεύματος, ενώ υπάρχουν σ΄ αυτό δηλώσεις συναδέλφου σας εντός εισαγωγικών.

Θυμίζω επίσης ότι στη λήγουσα παράγραφο του το δημοσίευμα επισημαίνει την παρουσία στη σχολική μονάδα του προέδρου της ΕΛΜΕ, σαν να υποδηλώνει δηλαδή ότι η εκ μέρους του συμφωνία με την προτροπή του κ. Λευκαδίτη σηματοδοτεί ότι γίνεται αποδεκτή από τον πρόεδρο του θεσμικού συνδικαλιστικού οργάνου.

Αν διαθέτετε ενδοσχολικά ανοιχτά ζητήματα, τα οποία καταλήγουν στον Τύπο και επιλέγεται ότι η καλύτερη μέθοδος επίλυσης τους είναι να διαψεύδετε την πραγματικότητα, απλούστατα πολύ σύντομα θα τα δείτε να σας χτυπούν εκ νέου την πόρτα.

Νίκος Γεωργούλης

 

 

Δείτε επίσης