Κοινωνία

10/7/12 10:15

τελ. ενημ.: 10/7/12 17:23

«Αυτοί είναι οι προβληματισμοί μας»

>> ΜΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΟΙ ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΒΕΡΙΤΗ ΑΝΑΛΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ... ΠΕΔΙΟ ΣΥΝΕΝΟΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟ ΡΕΜΑ ΤΗΣ ΣΚΥΛΑΣ

Για τα πολλά ερωτηματικά που προκύπτουν στο έργο του ρέματος της Σκύλας είχαμε αναφερθεί αναλυτικά σε προηγούμενο φύλλο του «π», μεταφέροντας την αγωνία και τον προβληματισμό των περιοίκων που ΝΑΙ δεν είναι τεχνικοί, έχουν όμως ΔΙΚΑΙΩΜΑ να ρωτάνε, να απαιτούν και να ζητούν διευκρινίσεις για ένα θέμα της «πόρτας τους», πόσο μάλλον όταν αυτό κοστίζει εκατομμύρια...
Οι ίδιοι, εξαιτίας της απροθυμίας να τους δοθούν εξηγήσεις εκ μέρους της Τεχνικής Υπηρεσίας είχαν προσφύγει με ασφαλιστικά μέτρα και κατάφεραν να σταματήσουν την εκτέλεση του έργου μέχρι το τέλος Ιουλίου. Τώρα με την επιστολή τους στον Πολ. Λαμπρινούδη αναλύουν τους προβληματισμούς τους και ζητούν απαντήσεις, που πρέπει να τις έχουν.
Αναλυτικά στην επιστολή τους στο δήμαρχο αναφέρουν:  
 
«Όπως και εσείς γνωρίσετε- ως Δημόσιο πρόσωπο-  η πατρίδα και ο τόπος δεν οδηγηθήκαν τυχαία στη σημερινά άσχημη οικονομική κατάσταση που δημιουργεί καθημερινά  σοβαρά προβλήματα επιβίωσης στους συνδημότες μας.
Μια από τις κυριότερες αιτίες είναι οι παραλήψεις, η αδιαφορία και ο εγωισμός των υπευθύνων να δράσουν με γνώση και ταπεινότητα, ώστε να παραχθούν έξυπνα., ωφέλιμα, τεχνικά άρτια και οικονομικά έργα, από την  Αυτοδιοίκηση και τα Υπουργεία. Συνέπεια της νοοτροπίας αυτής ήταν από τη μια η διασπάθιση των χρημάτων μας και των Ευρωπαίων ετέρων (που εμπιστεύθηκαν τις  υπηρεσίες μας) και από τη άλλη η διατήρηση και μεγέθυνση των προβλημάτων μας, που αποκρίνουν την  προσδοκώμενη  ανάπτυξη στο μέλλον.
Όπως  θυμάστε το 2002 (με το όποιο συνεπεσαν οι εκλογές της  Αυτοδιοίκησης) ήτο το έτος ορόσημο που καθόρησε νέες πρακτικές, πολιτικές και στόχους και ανέδειξε  νέες Αυτοδιοικητικές Αρχές. Αιτία η «ανακάλυψη» του υδραργύρου στα νερά της λεκάνης  Κορακάρη σε ποσοστό πολλαπλάσιο του μέγιστου επιτρεπόμενου και απαγορευτικού για τη Δημοσία υγεία.
Τόσο η κυβέρνηση όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση – τότε- θορυβήθηκαν  και ευαισθητοποιήθηκαν  με διάφορους τρόπους και μέσα, προωθώντας μελέτες που μέχρι τότε λίμναζαν, χρηματοδοτώντας οτιδήποτε  αίτημα , ακόμη και τελικά αστήρικτο. Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Χίου  με έκτακτες συνεδριάσεις του αποφάσισε: «ούτε μια σταγόνα νερού στη θάλασσα» και πολλά άλλα που έχουν σχέση με την ποιότητα και ποσότητα του νερού (ιδιαίτερα της λεκάνης Κορακάρη) , για την όποια αποφασίσθηκαν μετά, έργα εμπλουτισμού της. Με την αντιπλημμυρική μελέτη που συντάχθηκε από ιδιώτη και επιβλέφθηκε από τον Δήμο φαίνεται καθαρά ότι τα ποιο πάνω δεν γνωστοποιηθήκαν από την τότε Νομαρχία και φυσικά δεν λήφθηκαν υπόψη, με συνέπεια η ακριβή μελέτη να πάσχει στα βασικά της σημεία διότι: 
1)      Δεν αξιοποίησε τη δυνατότητα των δυο παλαιών νταμαριών στις αρχές των ρεμάτων  που υποδέχονται μεγάλους όγκους νερού να τα εγκλωβίσουν στην άνω  ζώνη με μικρούς  φθηνούς φραγμούς και να τα οδηγήσουν απευθείας στη λεκάνη Κορακάρη μέσω  εμπλουτισμένων γεωτρήσεων, αποφορτίζοντας την κάτω ζώνη (οδός Βερίτη και πάροδοι) 
2)      Δεν αξιοποίησε τη γεωμορφολογία του εδάφους και συγκείμενα την οδό Μίμη Χανδρή στα φανάρια Χριστού (μάντρα Στεφάκη) που έχει σημαντική κλίση και ικανότητα να οδηγήσει τα νερά του Πολυκλαδικού τη οδού Ι. Χανδρή και μικρού τμήματος της Βερίτη με κλίση προς τα φανάρια Χριστού στη περιμετρική τάφρο του αεροδρομίου με υπόγεια ή και ελεύθερη ροή.
3)      Δεν αξιοποίησε τη δυνατότητα του νερού αγωγού όμβριων της Ροδοκανάκη να επεκταθεί μέχρι τη Βερίτη και να υποδεχθεί τμήμα  των επιφανειακών νερών της με μεγαλύτερους σωλήνες  όπερ είχε αρχικά μελετηθεί.
4)      Δεν αξιοποίησε τους  υπάρχοντες ορθογώνιους  αγωγούς όμβριων της οδού Βερίτη και του δρόμου από Ε Δημοτικό Σχολείου μέχρι  Βερίτη, οδός Μακκά, να  παραλάβουν, αφού καθαριστούν τα υπόλοιπα νερά με νέες καλύτερες σχάρες αλλά  εισηγείται την καταστροφή και ανακατασκευή τους(!) με άλλους μικρότερους (!) ή με τις ίδιες περίπου διστάσεις αγνοώντας ότι: «Όταν ανέβουν τα νερά  του Παρθένη δεν «δουλεύει ο αγωγός της Βερίτη» σε αντίθεση με το νέο αγωγό της Ροδοκανάκη που θα  χύνεται στη θάλασσα.
 
Ο Νόμος που επικαλούμαστε και η κοινή λογική είναι σαφείς και δεν επιδέχεται αμφισβήτησης: Αν σε οποιοδήποτε στάδιο εφαρμογής μελέτης αποδειχθεί η αδυναμία της  να ανταποκριθεί στο πρόβλημα  ανασυντάσσετε, τροποποιείτε και το έργο προχωράει κανονικά.
Αρνητικό για τις υπηρεσίες σας και την προηγουμένη Δημοτική Αρχή η μη ΝΟΜΙΜΗ απευθείας ανάθεση της  επικαιροποίησης και του επανελέγχου της μελέτης σε ένα πρόσωπο αντί  σε μελετητικό σχήμα διαφόρων ειδικοτήτων με συνέπεια να επιχειρηθεί να προχωρήσει  η εφαρμογή της παρά τα προβλήματα που θα πολλαπλασιάσει εξαιτίας της  μηδενικής σχεδόν κλίσης της Βερίτη και των νέων όγκων νερού που θα υποδέχεται από το Πολυκλαδικό και την οδό Ι. Χανδρή.
Είμαστε βέβαιοι ότι αν αξιοποιήσετε δημιουργικά τις πολιτικές  εμπειρίες σας κι προκαλέσετε άμεσα διαπαραταξιακές συναντήσεις  στρογγυλής τραπέζης με υπηρεσιακούς  μελετητές, ελεγκτή μηχανικό και εμάς ως ενδιαφερόμενους, θα βρούμε την καλύτερη ταχύτερη και φθηνότερη λύση αρκεί να  συλλειτουργήσουμε ΟΛΟΙ με βάση το συμφέρον  του τόπου, αφήνοντας στην άκρη προσωπικούς εγωισμούς και προκαλύψεις.
Όπως αντιλαμβάνεστε είμαστε και εμείς υπέρ της κατασκευής έργου που θα λύσει τα προβλήματα χωρίς να δημιουργεί και αλλά πρόσθετα».