3.6.2017 19:31

Στη Φινλανδία το ΕΠΑ.Λ. Βροντάδου

Kατά το χρονικό διάστημα, από 1η έως και την 8η Μαΐου 2017, ομάδα καθηγητών του 1ου ΕΠΑΛ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος ERASMUS+  KA1 του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, επισκέφθηκαν τον εκπαιδευτικό οργανισμό της ΟΜΝΙΑ (ΕΛΠΙΔΑ),  στην  Φινλανδία. Οι εγκαταστάσεις του βρίσκονται στο προάστιο ESPOO, λίγο πιο έξω από το Ελσίνκι.

Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας και ειδικότερα την Επαγγελματική Εκπαίδευση όπως παρέχεται από την ΟΜΝΙΑ (τεχνικό λύκειο και ΙΕΚ). Περιηγήθηκαν στα σύγχρονα εργαστήρια, τα οποία είναι εφάμιλλα ιδιωτικής παραγωγικής μονάδος, και όπου οι μαθητές, με την βοήθεια και την επίβλεψη των καθηγητών τους, συμμετέχουν στην παραγωγή προϊόντων ανάλογα με την ειδικότητα στην οποία εκπαιδεύονται. Τα παραγόμενα προϊόντα προωθούνται στην αγορά με κατάλληλο, για το κάθε είδος, τρόπο και πωλούνται. Τα έσοδα ενισχύουν τον προϋπολογισμό του σχολείου, για την αντιμετώπιση των λειτουργικών του εξόδων.

Οι καθηγητές του 1ου ΕΠΑΛ Βροντάδου ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα σπουδών και κατάρτισης για τους ανήλικους μαθητές, που οδηγεί στην Ανώτατη Εκπαίδευση εφόσον το επιθυμούν, την επαγγελματική κατάρτιση και δια βίου μάθηση για τους ενήλικους μαθητές και την ένταξη των μεταναστών στο σύστημα.

Κύριο χαρακτηριστικό της Φινλανδικής εκπαίδευσης, το οποίο εντυπωσίασε τους Έλληνες καθηγητές, είναι η διασύνδεση των αποφοίτων με την αγορά εργασίας της χώρας. (Δηλαδή μέσα από την ΟΜΝΙΑ χαράζουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία κατά τη διάρκεια της φοίτησης τους και ακολούθως εξασφαλίζουν επαγγελματική αποκατάσταση σε ιδιωτικές εταιρείες.)

Η τεχνική και πρακτική κατάρτισή τους χωρίς πολλά θεωρητικά μαθήματα, (τα οποία δεν αποκλείονται αν ο μαθητής θέλει να σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο), η εξατομικευμένη διδασκαλία ανάλογα με τις ανάγκες και τους στόχους του μαθητή, η νομοθετική σταθερότητα του εκπαιδευτικού συστήματος χωρίς συνεχόμενες αλλαγές και πειραματισμούς, εξασφαλίζει ένα περιβάλλον  συνεχούς ανάπτυξης και καλλιέργειας  της εκπαίδευσης.

Το κράτος είναι ο κύριος χρηματοδότης της επαγγελματικής εκπαίδευσης ως τώρα, όμως από την επόμενη σχολική χρονιά όταν θα ισχύσει η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που προγραμματίζεται, η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων θα συνδεθεί κατά ένα μέρος με την αποδοτικότητα τους.

 Η οργάνωση, ο σεβασμός του προγραμματισμού και το αίσθημα ασφάλειας για το μέλλον, η  καθαριότητα σε όλους τους χώρους, ιδιωτικούς και δημόσιους , η καλή χρήση των πόρων, η χρήση της τεχνολογίας στο έπακρο στην καθημερινότητα, ο έλεγχος και η ανατροφοδότηση του συστήματος μέσω του εντοπισμού προβλημάτων, κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν ασφαλείς και να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα της καθημερινότητας με ορθολογισμό.

"Κοινή εντύπωση όλων των συναδέλφων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είναι ότι : Υπάρχουν σημαντικές διαφορές στη φιλοσοφία του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως επίσης διαφορά νοοτροπίας και ψυχοσύνθεσης των ανθρώπων.

Μπορούμε όμως να αντιγράψουμε τα  θετικά στοιχεία για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό αύριο και να κρατήσουμε κάποια δικά μας χαρακτηριστικά που ταιριάζουν στο κλίμα της χώρας μας και την ψυχοσύνθεση των δικών μας παιδιών", αναφέρεται σε Δελτίο Τύπου. 

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ