Χίος Πόλη

14/1/19 9:36

τελ. ενημ.: 14/1/19 9:38

Βαφτίζουν τον περιφερειακό δρόμο «λειτουργικό» για να μη βρεθούν έκθετοι στην Ευρώπη

• Χωρίς φανάρια και ταμπέλες και χωρίς να έχουν συνδεθεί τα τμήματα με τον κύριο οδικό άξονα ο Δήμος Χίου επιχειρεί να πείσει την Ευρώπη ότι ο δρόμος ολοκληρώθηκε και χρησιμοποιείται από τους πολίτες χωρίς κανένα πρόβλημα.

Κενές περιεχομένου αποδείχθηκαν οι διαβεβαιώσεις της δημοτικής αρχής ότι τόσο το 1ο όσο και το 4ο τμήμα του περιφερειακού δρόμου της πόλης θα ολοκληρώνονταν το αργότερο μέχρι 31/12/2018, ώστε να μην υπάρξει ζήτημα με την Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία χρηματοδότησε το έργο και είχε ζητήσει την παράδοση του έργου στους πολίτες το αργότερο μέχρι το τέλος του 2018.

Το βαφτίζουν λειτουργικό

Με δεδομένο ότι αν η Ευρώπη αντιληφθεί ότι το έργο δεν έχει παραδοθεί εγκαίρως και δεν είναι λειτουργικό για τους πολίτες τότε η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Βορείου Αιγαίου θα χάσει τα χρηματικά μπόνους από την έγκαιρη παράδοσή του, η δημοτική αρχή πασχίζει εσχάτως να το βαπτίσει πλήρως λειτουργικό.

Είναι όμως έτσι; Μία απλή αυτοψία στα δύο επίμαχα τμήματα του πολύπαθου έργου αρκούν για να διαπιστώσει κανείς ότι το έργο όχι μόνο δεν είναι λειτουργικό αλλά κι επικίνδυνο, αν η Τεχνική Υπηρεσία επιχειρήσει να το παραδώσει στους πολίτες χωρίς τα απαραίτητα συνοδευτικά έργα.

Χωρίς φανάρια στο Δ’ τμήμα

Η αρχή γίνεται από το Δ’ τμήμα του περιφερειακού, δηλαδή αυτό που ενώνει το Λατόμι με την παραλιακή του Βροντάδου. Το έργο μέχρι και το πρωί της Πέμπτης (10/1) δεν είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία, όπως κανονικά θα έπρεπε, αλλά υπήρχαν πινακίδες απαγόρευσης κυκλοφορίας με την ένδειξη «οδός κλειστή».

Επιπλέον στο σημείο της ένωσης του Δ’ τμήματος με την παραλιακή του Βροντάδου υπάρχουν ακόμα τα απαγορευτικά  αντικείμενα που δεν επιτρέπουν την είσοδο οχημάτων, ενώ η σύνδεση των δρόμων γίνεται με απλές ταμπέλες κυκλοφορίας σε κόμβο σχήματος «Τ», με μηδενική μάλιστα ορατότητα για όποιους εξέρχονται στην παραλιακή του Βροντάδου.

Από την πλευρά της η Τεχνική Υπηρεσία διαβεβαιώνει ότι οι φωτεινοί σηματοδότες έχουν ήδη παραγγελθεί, χωρίς κανείς να είναι σε θέση να πει πότε θα τοποθετηθούν στο σημείο.

Ακόμα να ολοκληρωθεί το Α’ τμήμα

Το πιο δύσκολο πάντως κομμάτι του έργου είναι αυτό που ενώνει το Βαρβάσι με το γεφύρι του Παρθένη. Κι αυτό γιατί μέχρι στιγμής το έργο όχι μόνο δεν ολοκληρώνεται αλλά αντιμετωπίζει σειρά σημαντικών προβλημάτων, που, όπως όλα δείχνουν, θα απαιτηθεί χρόνος για την ολοκλήρωσή του.

Επισήμως η δημοτική αρχή αποδίδει την παράλογη καθυστέρηση στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, από την οποία περιμένει να δώσει το πράσινο φως για τη δημιουργία τοιχίου αντιστήριξης. «Η καθυστέρηση από την πλευρά της Αρχαιολογίας είναι σημαντική. Το έργο έχει πάρει την έγκριση του Τοπικού Συμβουλίου και πλέον περιμένουμε την οριστική έγκριση για την κατασκευή του τοιχίου αντιστήριξης», δήλωσε στον «π» στέλεχος της δημοτικής αρχής.

Ασύνδετος ο δρόμος

Επιπλέον σημαντικό ζήτημα αποτελεί και το έργο σύνδεσης του Α’ Τμήματος με το γεφύρι του Παρθένη, αφού παρουσιάζεται σημαντική υψομετρική διαφορά μεταξύ των δύο σημείων. «Πρέπει άμεσα να προχωρήσει το έργο για να έρθει ο δρόμος στο ίδιο επίπεδο με το γεφύρι. Είναι κάτι που πιστεύουμε ότι μέσα στον Φλεβάρη θα έχει ολοκληρωθεί», ανέφερε το ίδιο στέλεχος στον «π».

Διαβεβαιώσεις ζητά η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή

Από την πλευρά της πάντως η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή ετοιμάζεται να αποστείλει επιστολή στον Δήμο Χίου με την οποία θα ζητά διαβεβαιώσεις ότι ο δρόμος έχει καταστεί λειτουργικός.

«Ήδη ετοιμάζουμε σχετική επιστολή προς τον Δήμο Χίου. Αν το έργο δεν είναι λειτουργικό, τότε οι διαδικασίες που ακολουθούνται δεν είναι εύκολες. Οι συνέπειες είναι περισσότερες για εμάς παρά για τον Δήμο, αφού, αν το έργο δεν είναι ολοκληρωμένο, δεν θα πάρουμε το χρηματικό μπόνους για την έγκαιρη παράδοσή του στους πολίτες. Αυτό σημαίνει απώλεια πόρων», εξήγησε στον «π» ο προϊστάμενος της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής, Γιώργος Πλακωτάρης.

Δείτε επίσης