Γαστρονομία / Διασκέδαση

26/6/18 15:35

τελ. ενημ.: 26/6/18 15:54

Τα Ωραία του καλοκαιριού

 

Καλοκαίρι στο νησί σημαίνει ήλιος, θάλασσα και φίλοι γύρω από ένα στρωμένο ,με όλα τα καλά της φύσης, τραπέζι. Γιατί η φύση, τώρα, βρίσκεται στα καλύτερα της. Φοράει τα πιο λαμπερά και φανταχτερά ρούχα της. Ντομάτες που καθρεπτίζουν στο φως του ήλιου, μελιτζάνες και κολοκύθια πιο νόστιμα από ποτέ , πατάτες, κρεμμύδια, βλήτα, αγγούρια και ξυλάγγουρα, όλα έτοιμα να συνοδεύσουν τα πιάτα μας. Να φτιάξουν οι νοικοκυρές τα πιο γλυκά ιμάμ, τα πιο ζουμερά γεμιστά, τις πιο πολύχρωμες σαλάτες, αλλά και να κρατήσουν σε μικρά γυάλινα βάζα τις πιο γλυκές σάλτσες για το χειμώνα.

Τα λαχανικά αυτά , καθώς βρίσκονται στο απόγειο τους , μας δίνουν επίσης απλόχερα και όλη τη θρεπτικότητα τους. Νερό, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία όλα έτοιμα να τα απορροφήσει ο οργανισμός μας.

Αρκεί μόνο να κάτσουμε να σκεπτούμε πως φτιάχνουμε τη χωριάτικη σαλάτα μας. Ντομάτες- ντοματίνια, ξυλάγγουρα, πιπεριές πράσινες, κρεμμύδια. Πόσες βιταμίνες και  αντιοξειδωτικά κρύβονται σε ένα μόνο πιάτο;
Φέρνουμε τη θάλασσα του Αιγαίου μέσα στο πιάτο μας. Βάζουμε τραγανά μικρά μπουμπούκια κάπαρης και κρίταμο , δίνοντας οξύτητα, σπιρτάδα και αλμύρα. Βάζουμε και λίγη ρίγανη ή θρούμπη , αυξάνοντας και άλλο την θρεπτική αξία αυτού του πιάτου. Στο τέλος προσθέτουμε την ελιά και το ελαιόλαδο , τον ηγέτη της Μεσογειακής μας διατροφής, που με τα καλά (μονοακορέστα λιπαρά) απογειώνει τη σαλάτα μας , αφού συμβάλει στη μέγιστη απορρόφηση των βιταμινών.

Συμπρωταγωνιστές και συνοδοιπόροι , η φέτα και το παξιμάδι . Πρώτα βάζεις το τυρί και αν θες να δώσεις και διαφορετική νότα ,βάζεις ανθότυρο ή κοπανιστή και μετάτο παξιμάδι ,που κόβεται σε μικρά κυβάκια και μας υπενθυμίζει με το καστανό του χρώμα, να ευχαριστήσουμε τη φύση για όλα τα αγαθά που μας προσφέρει απλόχερα, χωρίς ιδιαίτερο κόπο, αφού πιθανότατα όλα αυτά τα έχουμε κόψει από το κήπο μας ή έχουμε πεταχτεί στο μανάβικο της γειτονιάς μας για να τα προμηθευτούμε.

Αυτό είναι το καλοκαίρι στην Ελλάδα και πόσο μάλλον σε ένα νησί, σε ένα τόσο ευλογημένο νησί όπως είναι η Χίος μας.  Παρακάτω θα βρείτε  τη συνταγή για την πιο θρεπτική,  Χιώτικη χωριάτικη σαλάτα, που οπωσδήποτε πρέπει να φτιάξετε για τους φίλουςκαι φιλοξενούμενους σας.
Αποκλείεται να μην λατρέψουν και λησμονήσουν τη Χίο , μετά από αυτό το πιάτο. 

Συνταγή :

Υλικά

Ντοματίνια , ντομάτες και σάλτσα ντομάτας Χίου
Ξυλάγγουρα Χίου
Πιπεριά
Κρεμμύδι
Ελιές κορμάδες
Κάπαρη και κρίταμο Χίου
Γλιστρίδα
Ρίγανη ή θρούμπη
Ανθότυρο ή Κοπανιστή Χίου
Παξιμάδι κριθαρένιο ολικής άλεσης
Ελαιόλαδο
Φρέσκο θαλασσινό αλάτι

Εκτέλεση
Σε ένα μεγάλο κεραμικό μπολ κόβουμε τα ντοματίνια, τις ντομάτες, το ξυλάγγουρο, τη πιπεριά και το κρεμμύδι σε μικρά κομμάτια και αλατίζουμε. Προσθέτουμε τις ελιές, τη κάπαρη , το κρίταμο και το ανθότυρο ή κοπανιστή. Αρωματίζουμε με τη ρίγανη ή το θρούμπη. Κόβουμε σε μικρά κομμάτια το κριθαρένιο παξιμάδι και ρίχνουμε τη σάλτσα ντομάτας. Στο τέλος προσθέτουμε το ελαιόλαδο και τη γλιστρίδα.
Tips
Το λυκοπένιο, είναι κόκκινη χρωστική η οποία ανήκει στην κατηγορία των καροτενοειδών
και υπάρχει στη ντομάτα .Απορροφάτε πιο εύκολα από τον οργανισμό , όταν η ντομάτα είναι μαγειρεμένη (σε μορφή σάλτσας) και όταν καταναλώνεται μαζί με κάποιο διατροφικό λίπος , το ελαιόλαδο δηλαδή.

 

Κέλλυ Ευαγ. Μελιτζάνη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Απόφοιτη τμήματος Διατροφής -Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές και Παχυσαρκία
Κάτοχος Διπλώματος MBA, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση