20.1.2023 17:42

Πώς μπορούμε να προστατευτούμε από το κάταγμα;

Ένα κάταγμα μπορεί να λάβει εξαιρετικά επικίνδυνες διαστάσεις χωρίς τον σχεδιασμό της κατάλληλης αντιμετώπισης και μετατραυματικής φροντίδας. Πώς μπορούμε να προφυλαχθούμε από ένα κάταγμα; Στη συνέχεια θα ανακαλύψουμε 4 απλές συμβουλές οι οποίες λειτουργούν προστατευτικά για την την οστική μας υγεία, παρατείνοντας τη νεότητα του σκελετού μας.

Διασφαλίστε για τον οργανισμό σας το απαραίτητο ασβέστιο και βιταμίνη D

Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, όπως τα άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, τυρί, γιαούρτι) και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά ενισχύουν σημαντικά την αντοχή και την πυκνότητα των οστών μας. Άτομα με εξασθενημένο σκελετό, όπως όσοι πάσχουν από οστεοαρθρίτιδα, θα πρέπει να καταναλώνουν ακόμα περισσότερες τροφές πλούσιες σε ασβέστιο και βιταμίνη D, καθώς τα οστά τους είναι περισσότερο ευάλωτα σε σύγκριση με του γενικού πληθυσμού. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να προφυλαχθούμε από ελαφριά ή βαρύτερα κατάγματα, όπως για παράδειγμα ένα κάταγμα ισχίου, το οποίο χρειάζεται εντατική φροντίδα και ιατρική παρακολούθηση για την αποκατάστασή του. Το ίδιο ισχύει για περιοχές όπως ο καρπιαίος σωλήνας και πληθώρα τενόντων και συνδέσμων, που είναι εξαιρετικά επιρρεπείς σε ρήξεις και τραυματισμούς.

Παραμείνετε σε κίνηση

Η άθληση είναι πολύτιμη για δυο λόγους: Ενισχύει την οστική μας πυκνότητα και διαφυλάσσει την ελαστικότητά μας. Η διατήρηση της ελαστικότητας μπορεί να παρατείνει την οστική μας υγεία, καθώς και να μας προφυλάξει από τραυματισμούς, όπως η θυλακίτιδα ωλεκράνου και οι ρήξεις σε σημεία όπως οι χιαστοί σύνδεσμοι ή ο μηνίσκος. Άτομα τα οποία έχουν υποβληθεί σε επεμβάσεις για φθαρμένες αρθρώσεις όπως η αρθροπλαστική ώμου ή η αρθροπλαστική γόνατος, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα συνεπείς στην άθλησή τους εφόσον παρέλθει ο χρόνος αποκατάστασης. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί να κάνουν πάντα την κατάλληλη προθέρμανση πριν από οποιαδήποτε αθλητική δραστηριότητα. Ακόμα και λίγα λεπτά άσκησης την ημέρα είναι ωφέλιμα, καθώς διατηρούν το σώμα σε κίνηση και δεν το αφήνουν να ατροφήσει, προστατεύοντάς το από ένα πιθανό κάταγμα.

Αποφύγετε το κάπνισμα

Το κάπνισμα λειτουργεί καταστροφικά για τα οστά με αρκετούς τρόπους. Μειώνει την παροχή αίματος προς αυτά, όπως και σε αρκετούς ακόμα ιστούς. Λειτουργεί παράλληλα καταστροφικά για τους οστεοβλάστες, προλειαίνοντας το έδαφος για την εμφάνιση οστεοπόρωσης, η οποία αποδεδειγμένα αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες κατάγματος στους ηλικιωμένους και όχι μόνο. Πολυάριθμες έρευνες αποδεικνύουν ότι το κάπνισμα αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο κατάγματος σε προχωρημένη ηλικία, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα της διακοπής του.

Καταναλώστε καφέ με μέτρο

Ο καφές μπορεί να αποτελεί ένα ρόφημα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, το οποίο προάγει την καρδιακή υγεία και προφυλάσσει τον οργανισμό από μια μεγάλη σειρά παθήσεων. Η υπέρμετρη κατανάλωσή του όμως, μπορεί να παρεμποδίσει την απορρόφηση ασβεστίου και βιταμίνης D, στοιχείων πολύτιμων για την διατήρηση της οστικής πυκνότητας. Για να απολαύσετε το αγαπημένο σας ρόφημα αντλώντας μόνο τα οφέλη του χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η μακροβιότητα των οστών σας, περιορίστε την καθημερινή σας κατανάλωση σε 2 – 3 κούπες καφέ την ημέρα.

Εάν έχετε οποιοδήποτε ερώτημα όσον αφορά την οστική σας υγεία, η επιλογή ενός έμπειρου ορθοπαιδικού χειρουργού με πολυετή εμπειρία στον κλάδο είναι απαραίτητη. Βρισκόμαστε στο πλευρό σας, διαθέτοντας στη φαρέτρα μας όλες τις πιο σύγχρονες τεχνικές διάγνωσης και θεραπείας.

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ