31.5.2018 18:42

Δηλώνουν ευθέως αδυναμία να ωριμάσουν τις μελέτες του αεροδρομίου!

ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΩΣ ΤΙΣ 31/12/2023 ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΠΟΣΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ

Γαϊτανάκι κρατικής ανευθυνότητας, με πρωταίτια την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Σχεδόν τρία χρόνια η Υ.Π.Α. «μηρυκάζει» την προμελέτη επέκτασης του αεροδρομίου, για να προκύψει ότι το παραδοτέο δεν ήταν αρκετά ώριμο, ούτε έχει τη δυνατότητα να το ωριμάσει. Αποτέλεσμα, το Υπουργείο Υποδομών να αναθέσει την ολοκλήρωση των μελετών στη Διεύθυνση Υποδομών Αεροδιαδρόμων. Επειδή όμως ούτε σε αυτήν έχει εμπιστοσύνη, ευχαρίστως αποδέχεται την υποστήριξη από τεχνικό σύμβουλο (!), πρόταση η οποία έχει κατατεθεί, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών από το Δήμο Χίου και την Περιφέρεια.

Τσοντάρουν ενδιαφερόμενοι επενδυτές;

Σύμφωνα με πληροφορίες του «π» ενδιαφέρον να ενισχύσουν την ολοκλήρωση των μελετών, ακόμα κι αν χρειαστεί να βάλουν το χέρι στην τσέπη, έχουν δείξει ενδιαφερόμενοι επενδυτές στο χώρο του τουρισμού, που διαπιστώνουν ότι, αν δεν σπρώξουν κι εκείνοι την υπόθεση, είναι πολύ πιθανόν οι ρυθμοί του Ελληνικού Δημοσίου να κάνουν τις «δεσμευμένες» πιστώσεις για την επέκταση του αεροδιαδρόμου του αεροδρομίου της Χίου να πετάξουν για άλλες πολιτείες.

Να έχει πληρωθεί ως το τέλος του 2023

Όπως προέκυψε από τη διαδικασία της επίκαιρης ερώτησης του Νότη Μηταράκη σήμερα στη Βουλή, η δέσμευση των 15 εκ. ευρώ για το έργο της επέκτασης συνεχίζει να υφίσταται, ωστόσο δεν θα περιμένει για πολύ, αν οι μελέτες πάρουν το χρόνο τους ή καλύτερα τα χρόνια τους. Οι ανάγκες απορροφητικότητας θα υποχρεώσουν το κράτος να στείλει αλλού την πίστωση, καθώς ως τις 31/12/2023 το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και ως προς το φυσικό και ως προς το οικονομικό αντικείμενο. Να έχει δηλαδή υλοποιηθεί και συνάμα αποπληρωθεί.

 

Έκανε ότι δεν άκουσε

Στην πιεστική ερώτηση του Ν. Μηταράκη πότε κατά προσέγγιση η πολιτική ηγεσία προβλέπει την ολοκλήρωση των μελετών για να δημοπρατηθούν τα έργα, ο υφυπουργός Υποδομών απέφυγε να απαντήσει. Επέλεξε να ευχηθεί οι φορείς αυτοδιοίκησης να καταφέρουν να συμβάλουν στην παροχή του τεχνικού συμβούλου, από την επάρκεια του οποίου θα κριθεί η ταχύτητα εκπόνησης των μελετών. Ουσιαστικά δηλαδή το κράτος περιμένει να του παραδώσει η Χίος τη μελέτη…

Χάθηκαν 3,5 χρόνια

Στην τοποθέτησή του ο κ. Μηταράκης υπογράμμισε ότι η σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών, παρά το καλό κλίμα, επιβεβαίωσε ότι δυστυχώς έχουν χαθεί τριάμισι χρόνια. Τόνισε ότι υπάρχει κίνδυνος να χαθούν τα 15 εκ. € από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ και ζήτησε αφενός συγκεκριμένη απάντηση για το εάν πρόκειται να ξεκινήσει οποιοδήποτε έργο μέσα στον επόμενο χρόνο, αφετέρου διαβεβαίωση για το ότι δεν θα χαθούν τα κονδύλια. «Η Περιφέρεια ήδη από το 2017 και ο κ. Χαρίτσης είχε πει ότι θα δώσει μια χρηματοδότηση για να γίνει η μελέτη της μετακίνησης της παραλιακής. Πανηγυρίσαμε πέρσι. Ακόμα τα λεφτά δεν έχουν φτάσει. Δεν έχει γίνει αυτή η μελέτη.» επεσήμανε, ενώ επανέλαβε την πρόταση του διαχωρισμού των έργων του αεροδρομίου, ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες.

Αν πάντως έχει κάπου τη σημασία του, ο κ. Σπίρτζης δεν εμφανίστηκε – για πολλοστή φορά – σε υπόθεση που αφορά το αεροδρόμιο της Χίου τελευταία…

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε έντυπος Συνδρομητής. Αποστολή σε όλη την Ελλάδα.

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ