Άποψη

7/10/13 10:37

τελ. ενημ.: 7/10/13 10:37

Τουρισμός και Υποδομές

Η σημασία του τουρισμού υπήρξε αποφασιστική στην εξέλιξη της υφέσεως αφού αυτή, η ύφεση, δεν ήταν τόσο βαθειά όσο είχε προβλεφθεί και τούτο οφείλεται στη θετική πορεία του τουρισμού. Αυτό σε εθνικό επίπεδο. Σε τοπικό επίπεδο η σημασία του τουρισμού ίσως να είναι και μεγαλύτερη. Αυτό το απλό πράγμα που δεν θέλει

 Ιδιαίτερες γνώσεις οι πάνσοφοι οικονομολόγοι που πολιτεύονται το αγνόησαν· προτάσσοντας τον κομματικό φανατισμό.

Η επιτυχία του τουρισμού δεν είναι έργο ενός ανθρώπου. Το τουριστικό προϊόν καταναλίσκεται στην χώρα που το προσφέρει. Αυτό σημαίνει πως χρειάζεται περιβάλλον ασφαλές, εξυπηρετικό, άνετο και ευχάριστο. Τα όσα συνέβησαν το καλοκαίρι του 2010 ασφαλώς συνέβαλαν στην αρνητική πορεία του τουρισμού. Απλώς να υπενθυμίσω ότι ματαιώθηκαν 16 διεθνή συνέδρια.

Τα παραπάνω ισχύουν και για τη Χίο πλέον κάποιων τοπικών προβλημάτων που θα ήθελα να θίξω σήμερα. Ο εξ Ανατολών τουρισμός ήταν μια ανασχετική δύναμη στην φθίνουσα οικονομία του νησιού. Η επίδοσή μας στον εκτός Τουρκίας τουρισμό υπήρξε στάσιμη. Η αύξηση του τουριστικού ρεύματος είναι καθήκον όλων μας. Ενας μόνον άνθρωπος, ένα και μόνον ατυχές περιστατικό μπορούν να προκαλέσουν δυσανάλογη ζημιά.

Οι υποδομές στους χώρους υποδοχής των τουριστών είναι επιεικώς ανεπαρκείς. Η αίθουσα υποδοχής του αεροδρομίου νομίζω πως δεν ικανοποιεί κανένα. Τα του αεροδιαδρόμου δεν τα σχολιάζω διότι είναι ανεξάρτητα του κτιρίου. Μπορεί το αεροδρόμιο να είναι μικρό αλλά, η αίθουσα υποδοχής να είναι κατασκευασμένη με 

κριτήρια λειτουργικά, αρχιτεκτονικά, εσωτερικής διακόσμησης κ.ά.

Το λιμάνι ασφαλώς και δεν είναι αυτό που θα έπρεπε να είναι· ιδιαίτερα δε, δεν προσφέρεται για την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων. Οι χώροι υποδοχής ακόμη και για τις γραμμές εσωτερικού δεν είναι αυτοί που θα έπρεπε να είναι. Για τις εγκαταστάσεις του τελωνείου ισχύουν τα ίδια. Κι’ όταν υπάρχουν αυτές οι ελλείψεις εμείς διαθέτουμε κονδύλια για άλλα πράγματα.

Θα αναφέρω ένα μόνον έργο απλώς, για να χρησιμεύσει ως παράδειγμα αλλά και επειδή δεν αποτελεί έργο των τοπικών αρχών. Τα τελευταία χρόνια υπήρξε πίεση προς τις εκάστοτε κυβερνήσεις για την ανέγερση δικαστικού μεγάρου. Αν ιεραρχούσαμε τις ανάγκες του τόπου, τεχνοκρατικά, οι τουριστικές υποδομές θα προηγούντο του δικαστικού μεγάρου και άλλων έργων.

Χωρίς μελέτη, υπολογισμούς και εκτιμήσεις ο οποιοσδήποτε δύναται να κατανοήσει ότι ο τουρισμός ημπορεί να «ανεγείρει» το δικαστικό μέγαρο, δεν ισχύει όμως το αντίστροφο. Φυσικά, δεν προηγήθηκε καμιά μελέτη κόστους-ωφελείας για την πρόκριση των έργων που εκτελούνται. Η πρόκριση έργων γίνεται με κριτήρια προσωπικά και αυτά της κοινωνίας της παραδόσεως και όχι της αγοράς.

Ο τουρισμός χρειάζεται επενδύσεις σε υποδομές. Η τριτοκοσμική υποδοχή των τουριστών, τους προκαταλαμβάνει μάλλον αρνητικά. Ας δούμε και την προσέλκυση ξένων τουριστών από τη Σμύρνη. Μήπως η σύγκριση με την απέναντι πλευρά δεν μας ευνοεί;

Αφού πατήσει το πόδι του κάποιος στο νησί είτε αεροπορικώς είτε θαλασσίως βλέπει πράγματα που δεν θα ανέμενε· ένα απ’ αυτά είναι το οδικό δίκτυο· υπερέχει πολλών άλλων νησιών. Στα αρνητικά θα πρέπει να περιλάβουμε τα σκουπίδια. Η κατάσταση στα μέσα Αυγούστου ήταν απελπιστική. Τα ετοιμόρροπα ασφαλώς και δεν δίνουν καλή εικόνα. Φυσικά, αυτά που αναφέρω είναι ενδεικτικά και δεν εξαντλείται ο κατάλογος με τα θετικά και αρνητικά στοιχεία που παρουσιάζουμε στον τουρίστα. 

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση