Άποψη

26/1/18 9:40

τελ. ενημ.: 26/1/18 9:40

Τελικά λεφτά υπάρχουν, για να φάνε κι οι εργολάβοι;

Αν πάρει κανείς τοις μετρητοίς τους κατά καιρούς αφορισμιούς της τοπικής Αριστεράς θα περίμενε να δει τις Roll Royce σε παράταξη έξω από το Ομήρειο το απόγευμα της Τετάρτης. Η πρόσκληση της διοίκησης του Επιμελητηρίου στους εκπροσώπους του κατασκευαστικού κλάδου φαντάζεται κανείς ότι θα έφερνε στο Ομήρειο το μισό Ακαθάριστο Τοπικό Προϊόν του νομού. Τέτοια δυσφήμιση έχει επιτρέψει να φάει ο κλάδος…

Εξήλθα της αιθούσης με διαφορετική άποψη. Επαγγελματίες που δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει, να προσδοκούν να πιαστούν από κάπου για να απαντήσουν στο ερώτημα αν αξίζει να συνεχίσουν τη δουλειά τους ή καλύτερα να γραφτούν στον ΟΑΕΔ για το επίδομα. Το περιέγραψε πολύ εύστοχα ο Γιάννης Ζανάρας. Πολλοί από τους συναδέλφους, είπε, τους βλέπω να βγάζουν μεροκάματο στο Δήμο….

Αυτή είναι η εικόνα του κλάδου, με όσους έχουν την ευθύνη διοίκησης του τόπου να μην τολμούν να του πουν αλήθειες. Φώναξε το Επιμελητήριο Περιφέρεια και Δήμο να καταθέσουν τον προγραμματισμό της δράσης τους για το 2018 κι εκείνοι, αντί να μιλήσουν ωμά, οπότε να βοηθήσουν τουλάχιστον για έναν ορθό προγραμματισμό τους επαγγελματίες που προσδοκούν μια κατεύθυνση για το μέλλον τους, παρουσίασαν μια ειδυλλιακή εικόνα.

Ο Στ. Κάρμαντζης τραβούσε από εδώ, τέντωνε από την άλλη, πάνω από 20 δεσμευμένα και 7 διεκδικήσιμα εκ. δεν κατάφερε να τα βγάλει. Ο δήμαρχος έκανε πιο πειστική την παρουσίαση του. Με τη βοήθεια οπτικοποιημένου υλικού και για να μην μας τιγκάρει στα εκατομμύρια, σοφά απέφυγε να τα αθροίσει, υπήρχε ο κίνδυνος με τη φόρα που είχε πάρει να τα έβγαζε πάνω από 100 και να γελούσε και το παρδαλό κατσίκι.

Ποια μεγάλη αλήθεια απέκρυψαν; Ότι τα δημόσια έργα έχουν πια ψοφήσει. Το είχε πει ανοιχτά στην παρουσίαση του ΕΣΠΑ πριν τέσσερα χρόνια ο Γ. Πλακωτάρης, προϊστάμενος της Διαχειριστικής Αρχής. Σαν τινάξαν την αχλάδα… Η Ευρώπη συνεχίζει να χρηματοδοτεί τη χώρα μας αλλά κατευθύνει πια τους πόρους της αλλού. Φρονεί ότι πιάνουν περισσότερο τόπο οι πόροι για την ανάπτυξη εργασιακών δυνατοτήτων, παρά για δρόμους και γεφύρια.

Ο κατασκευαστικός κλάδος θα διασωθεί μόνο αν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Είναι σε θέση να τον κρατήσουν ζωντανό οι ιδιωτικές κατασκευές, αλλά αυτές προϋποθέτουν μια μαγική λέξη: τουρισμός, πραγματικές ανάγκες υποδομών. Η πορεία, επομένως, του κλάδου είναι άρρηκτα συναρτώμενη από την τουριστική πορεία του τόπου. Κι αυτό δεν είχε κανένας το σθένος να το πει, αραδιάσαμε και πάλι αυταπάτες εκατομμυρίων στο τραπέζι. Δεν ήρθε η ώρα σοβαρά να προσεγγίσουμε τα ζητήματα; 

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση