7.9.2020 12:51

Σωστά έργα ανάπτυξης ή έργα σπάταλης απορρόφησης;

Έχουν συμπληρωθεί 40 χρόνια από τότε που η χώρα εντάχθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και 35 περίπου από τότε που άρχισε να απολαμβάνει - συμμετέχουσα κι αυτή - οικονομικά, χρηματοδοτήσεις έργων που η κάθε αυτοδιοικητική Αρχή περιφερειακά, ή η Κυβέρνηση δια των Υπουργείων - κάθε κράτους - προγραμματίζει κι εκτελεί. 

Σήμερα, 35 χρόνια μετά μπορούμε και πρέπει να ψάξουμε να βρούμε τα αίτια της διατήρησης αντί της επίλυσης των προβλημάτων. 

Ακατάλληλα νερά, Αεροδρόμιο, Λιμάνια, Δρόμοι, Κόμβοι, Αποχέτευση, Παραθαλάσσιο Μέτωπο, Οδοστρώματα επικίνδυνα, σβησμένες οδοσημάνσεις συνθέτουν το Μωσαϊκό που καθημερινά βιώνουμε και διατηρείται με την ανοχή ή μη συμμετοχή ΟΛΩΝ μας. 

Αφήνω προσωρινά το Μεταναστευτικό, το οποίο χρειάζεται συνεχείς αναφορές και οριστική λύση. 

Θα ρωτήσει κανείς τι και ποιος φταίει; Με δεδομένο ότι οι σχεδιασμοί (μελέτες) κατά το πλείστο είναι τοπικοί (Δήμος και Περιφερειακή Ενότητα - Νομαρχία) και ελάχιστοι κεντρικοί (Υπουργεία), το μέλλον προδικάζεται δυσοίωνο, εφόσον δεν αναστραφεί το κλίμα της μη συμμετοχής όλων των πολιτών στην έκφραση και λήψη Αποφάσεων. 

Ο Νόμος προβλέπει τη δημοσιοποίηση των Μελετών που εκπονούνται, ώστε να ενημερώνονται οι Δημότες και παραπομπή τους στις Επιτροπές Διαβούλευσης, Ποιότητας Ζωής και Δημοτικό ή Περιφερειακό Συμβούλιο για την λήψη των τελικών και σωστών αποφάσεων. 

Μέχρις στιγμής αυτά κατά το πλείστον καταστρατηγούνται ή υποβαθμίζονται - όπως συμβαίνει ήδη με την αναβάθμιση του Παραθαλάσσιου Μετώπου και τα αντίστοιχα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί στον Δήμο Χίου με συνέπεια να μην προωθούνται λύσεις και να έχει χαθεί ήδη (1) ένας χρόνος από τον Δήμο και την Νομαρχία. 

Τελευταία ο Αντιπεριφερειάρχης Χίου προχωρεί πεισματικά ένα ανεπαρκές - όπως επανειλημμένα έχει αποδειχθεί - έργο, την μετατόπιση του παραλιακού δρόμου Αεροδρομίου, το οποίο από τη μία θα χρονοτριβήσει (παρά τα λεγόμενα από τον κ. Μπουγδάνο) κι από την άλλη - το χειρότερο - θα είναι κατά πολύ χειρότερο από το σημερινό, δηλαδή χωρίς αναπτυξιακή προοπτική. 

Γι’ αυτό η στήλη επικροτεί την στάση και θέση του τοπικού συμβουλίου των Καμποχώρων (Χαλκειούς) ως προς την παράκαμψη του χωριού τους που σχεδιάστηκε πριν 17 (!!!) χρόνια πάνω σε άλλα δεδομένα και προϋποθέσεις, να μην προχωρήσει, αν δεν επιλυθεί - πρώτα - το Μεταναστευτικό και το κλείσιμο της ΒΙ.ΑΛ. 

Για λόγους που άπτονται των πιο πάνω είναι πολύ πιθανό η υποχρεωτική επικαιροποίηση της Μελέτης να απαιτήσει μερική ή ολική τροποποίηση της χάραξης, μια και στην οδοποιία - όπως και στην πολιτική - δεν υπάρχουν αδιέξοδα. 

Ψευτοδιλήμματα, του τύπου: θα χαθούν τα χρήματα, μας έχουν στοιχίσει την παραγωγή ακατάλληλων ή προβληματικών έργων, με βαρύ περιβαλλοντικό και μη επανορθώσιμο αποτύπωμα που δημιουργούν αντί να λύνουν προβλήματα όπως ο Περιφερειακός της πόλης, τα φράγματα Κόρης Γεφύρι και Κατράρη και πολλά άλλα.

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε έντυπος Συνδρομητής. Αποστολή σε όλη την Ελλάδα.

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ