Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου
Εάν θυμάστε, είχαμε γράψει πριν δύο μήνες ότι και η σημερινή κυβέρνηση προεξήγγειλε τη δρομολόγηση υδροπλάνων στη Χίο με πομπώδεις δηλώσεις και διαφημίσεις -πρόπερσι και πέρσι- αλλά δεν έγινε τελικά τίποτα. Τα ίδιο είχε κάνει και πριν πολλά χρόνια με εντυπωσιακή άφιξη υδροπλάνων στα Ψαρά, παρουσία 3-4 Υπουργών και παραγόντων Υπουργείων (γύρω στο 2007, επί Υπουργίας Μιχάλη Λιάπη –στο Υπ. Μεταφορών), που αποδείχθηκε απλά μια ακόμη εξαγγελία. Σήμερα, όλοι διερωτώνται εάν, τελικά, γίνουν ποτέ αυτά τα δρομολόγια με υδροπλάνα, από και προς πού και με ποιο κόστος. Εάν πάρετε απάντηση γράψτε μας…
Το γράψαμε και πριν από 20 ημέρες, αλλά, ΄΄στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα΄΄… Τα πεζοδρόμια του δρόμου από το γεφύρι του Παρθένη-Μονοδέντρι (από τα Κάτω Σ.Ο.Α. προς Άγ. Σπυρίδωνα, κοντά στο υπό ανέγερση δικαστικό μέγαρο, το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου, τις περιοχές Καστρομηνά και Νερόμυλοι) είναι άβατα σε πολλά σημεία λόγω των χόρτων και της εν γένει βλάστησης που υπάρχει εκεί, όπως και τα δέντρα ακλάδευτα, με αποτέλεσμα οι πεζοί να κινούνται σε πολλά σημεία μέσα στον αυτοκινητόδρομο, είτε για να μην τους πιάσει φαγούρα από τα χόρτα που πατάνε και ακουμπούν είτε για να μην τους βγει κανένα μάτι από τα κλαδιά που έχουν φτάσει μόλις το ένα μέτρο από το έδαφος. Το είπαμε ξανά ότι, στο δρόμο αυτό, τη θερινή περίοδο, περπατούν περί τα 400 άτομα σε καθημερινή βάση και έπρεπε να έχει καθαριστεί τουλάχιστον από τα μέσα του Μάη. Αλλά, δε βαριέσαι… Εμείς, πάντως, θα το γράφουμε κάθε 15 ημέρες και θα δημοσιεύουμε και φωτογραφίες από την κατάσταση των πεζοδρομίων (όπως κάνουμε και σήμερα, με συνημμένες φωτογραφίες, που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές). Γιά να δούμε, θα καθαριστεί;
Φθάσαμε ήδη στις 20 Ιουνίου και ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί οι ψάθινες ομπρέλες, οι αλλαξιέρες και οι βρύσες-λουτήρες σε μια σειρά πολυσύχναστων παραλιών στο νησί. Αυτά τα πράγματα έπρεπε να προγραμματίζονται και να έχουν υλοποιηθεί τουλάχιστον ένα μήνα νωρίτερα. Και επειδή διανύουμε ήδη τον δεύτερο χρόνο θητείας της τρέχουσας αυτοδιοικητικής περιόδου, έπρεπε να είναι γνωστά από πέρυσι, όταν κλήθηκαν κάποιοι να τα αντιμετωπίσουν για πρώτη φορά. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι, στο Δήμο, υπάρχει σοβαρό ζήτημα συντονισμού το οποίο, διαπιστώνουμε ότι, δεν έχουν τη διάθεση να διορθωθεί… Ες αύριον τα σπουδαία !
Είναι η δεύτερη φορά, που ο κυβερνητικός βουλευτής προβαίνει σε ανακοινώσεις για ζητήματα που δεν γνωρίζει, με αποτέλεσμα να εκτίθεται. Πριν από δύο χρόνια είχε προβεί σε δημόσιες δηλώσεις όπου, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι, όταν τελειώσει το δικαστικό μέγαρο (που δεν το βλέπουμε πριν το … 2028...), η αίθουσα συνεδριάσεων (ακροατήριο) του Πρωτοδικείου Χίου <<θα περιέλθει στον ιδιοκτήτη του- Δήμο Χίου- προκειμένου να δημιουργήσει εκεί μια σύγχρονη αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου>>. Είπαμε και τότε, για όσους δεν ξέρουν (αλλά και δεν ρωτούν να μάθουν) ότι, το κτίριο αυτό δεν ανήκει στο Δήμο, αλλά στο Ελληνικό Δημόσιο (Κτηματική Εταιρία του Ελληνικού Δημοσίου). Συνεπώς, δεν θα το πάρει ο Δήμος. Είπαμε, επίσης, τότε, ότι η εν λόγω Δημόσια Υπηρεσία (Κτηματική), πληρώνει σήμερα μίσθωμα (ενοίκιο) προκειμένου να στεγάσει τα γραφεία της στη Χίο. Τι πιο λογικό, λοιπόν, να μετεγκατασταθεί σε δικό της κτίριο, ώστε να απαλλαγεί και το Δημόσιο από την καταβολή επιπλέον χρημάτων. Αυτό, το είπαμε και πριν 1,5-2 χρόνια, αλλά ο κυβερνητικός βουλευτής εμμένει να μιλά στις ανακοινώσεις του για αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου. Ο σχεδιασμός περί της αίθουσας συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν (τουλάχιστον μέχρι πριν λίγα χρόνια) για το κτίριο της οδού Λάδης, όπου και υπήρχε σχετική προμελέτη από την περίοδο Βουρνού. Ας προσέξουν κάποιοι, διότι εκτίθενται ευρύτερα εάν μιλούν δίχως να γνωρίζουν. Οι συνεργάτες τους, δεν τους προστατεύουν;
Με αφορμή τα ανωτέρω, καλό θα ήταν να υπάρξει και μια επίσημη ανακοίνωση του Δήμου, σε ποιο στάδιο αξιοποίησης-ανάπλασης βρίσκονται τα κτίρια της οδού Λάδης και το Ρεξ. Θα γίνει κάτι σύντομα ώστε να αξιοποιηθούν; Δεν πρέπει να λησμονεί κανείς ότι, ήδη διανύθηκε το 1/3 (30 %) της τρέχουσας αυτοδιοικητικής θητείας, αλλά κάτι το χειροπιαστό μέχρι στιγμής οι πολίτες δεν έχουν δει, πέραν της διαχείρισης της καθημερινότητας (κι αυτή με δυσκολία…). Σε λίγο, θα εκδίδονται ανακοινώσεις ότι, ο Δήμος προέβη σε αποκομιδή απορριμμάτων ή ότι άλλαξε λάμπες… και αυτό θα θεωρείται …μείζον έργο !!!
Πάντως εδώ και 1,5 μήνα η μια πλευρά του δημοτικού φωτισμού (φανάρια) από τη διασταύρωση των οδών Γ. Βερίτη-Περιφερειακός προς Σ.Ο.Α. δεν ανάβουν από τη δεξιά (νότια) πλευρά. Μιλάμε για περίπου δέκα (10) φωτιστικά. Το ξαναείπαμε, αλλά… Επίσης, δεν ανάβουν 3 φωτιστικά επί του δημοτικού πεζοδρομίου λίγο πριν την είσοδο του βιολογικού καθαρισμού, στον παραλιακό του αεροδρομίου (ανατολικά του δρόμου).
Πάντοτε, αλλά ειδικά την περίοδο αυτή, κάθε σταγόνα νερού είναι πολύτιμη και εάν χάνεται είμαστε όλοι υπεύθυνοι. Ευτυχώς, υπάρχουν πολίτες που ενδιαφέρονται και μιλούν. Ευελπιστούμε να δείξει και η ΔΕΥΑΧ την ίδια ευαισθησία (που δείχνει) και να αποκατασταθεί η διαρροή νερού εντός δρόμου, στην περιοχή του Κονταρίου (όπου και η συνημμένη φωτογραφία).
Κάποτε, πριν ΄΄διαλύσουν οι καρεκλοκένταυροι΄΄ τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛ.ΤΑ). και τις δημόσιες μεταφορές, έστελνες ένα γράμμα και εντός 3 ημερών είχε πάει ακόμη και στην πιο απόμακρη πόλη της χώρας. Σήμερα, βλέπουμε ότι, οι λογαριασμοί της ΔΕΗ στέλνονται από την Αθήνα και λαμβάνονται από τους παραλήπτες τους μετά από 20 ημέρες (δηλαδή σχεδόν κοντά στη λήξη τους !). Ένα δε απλό γράμμα προς την Αθήνα είναι αμφίβολο εάν φτάσει στον προορισμό του κάτω από μια εβδομάδα. Πώς κατάντησαν έτσι τις δημόσιες μεταφορές στη χώρα μας ! Ακόμη και οι εταιρίες ταχυμεταφορών, που παλαιότερα σε μια ημέρα έφερναν το δέμα σου, κάνουν σήμερα τουλάχιστον 4-5 ημέρες να διεκπεραιωθεί. Αποστέωσαν τα ΕΛΤΑ από προσωπικό και υποδομές και τα υποβάθμισαν. Είναι συνυπεύθυνοι όλοι οι κατά καιρούς ασκήσαντες εξουσία τα τελευταία 15 χρόνια. Προσλάβετε επαρκές προσωπικό στα ΕΛΤΑ και τις δημόσιες μεταφορές. Προσλάβετε γραμματείς και -κυρίως- διανομείς, να εξυπηρετείται ο κόσμος. Ανοίξτε τα ταχυδρομικά πρακτορεία στα μικρά χωριά και δώστε ζωντάνια στην καθημαγμένη ύπαιθρο. Σε λίγα χρόνια μόνο φίδια και σαύρες θα ζουν στα χωριά μας. Όλοι οι πολιτικοί είναι συνυπεύθυνοι. Και ασφαλώς παίζει μεγάλο ρόλο το γεγονός ότι, στο νησί μας έρχονται όλο και μικρότερα αεροπλάνα (ελικοφόρα) με αποτέλεσμα να μην μπορούν να φθάσουν όλα τα εμπορεύματα έγκαιρα. Κάποτε (το 1991), όταν κάποιοι θέλησαν να υποβαθμίσουν την παροχή υπηρεσιών στους Χιώτες, με την καθιέρωση των ελικοφόρων στο νησί, ξεσηκώθηκε ο κόσμος και προέβη σε κατάληψη του αεροδρομίου. Σήμερα, βλέπετε κανένας να αντιδρά για οτιδήποτε; Περνούν όλα τα νομοσχέδια νύκτα από τη Βουλή και οι πολίτες καταπίνουν, ότι τους σερβίρουν, σιωπηλοί ! ΄΄Για να μην χάσει τη…συμβασούλα του το γιουκάκι μας ή να μην μας κυνηγήσει ο κακός δεξιός που βάζει στο μάτι όσους δεν πάνε με τα νερά του…΄΄ !
Τις τελευταίες ημέρες πραγματοποιήθηκε ακόμη μια διερευνητική, μυστική σύναξη, στο υπερώο παραθαλάσσιου παραθεριστικού κέντρου, στα νότια προάστια, γύρω από τις επόμενες εκλογές (αυτοδιοικητικές και εθνικές). Συμμετείχε δε και υψηλόβαθμο κομματικό στέλεχος εξ Αθηνών. Πάντως, το όλο συμπέρασμα ήταν ότι, όσον αφορά στη Χίο, υπάρχει απογοήτευση για τα αυτοδιοικητικά στελέχη, αλλά και τα κομματικά.
Διαβάσαμε στον τοπικό Τύπο ότι, ο Δήμος θα προβεί σε μεταφορά πολιτών στην Αμανή με ίδια μέσα, διότι -όπως ισχυρίζονται- δεν τηρούνται όσα συμφωνήθηκαν εδώ και 8 μήνες, ως προς τη συγκεκριμένη παροχή υπηρεσιών από το αντίστοιχο ΚΤΕΛ. Για το ζήτημα της μεταφοράς πολιτών από τον Δήμο, πρώτοι εμείς γράψαμε από την παρούσα στήλη, εδώ και πολλούς μήνες και μάλιστα είπαμε ότι, το αυτό πράττουν πολλοί Δήμοι της χώρας με ίδια (δημοτικά) μέσα, όπως είχε κάνει στο παρελθόν για τη Σιδηρούντα και ο πρώην Δήμος Ομηρούπολης επί Δημαρχίας Μάρκου Μεννή. Όμως, τονίσαμε ότι, για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει να ληφθούν άδειες (Περιφέρεια Βορ. Αιγαίου, Υπουργείο Εσωτερικών δια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, Υπουργείο Μεταφορών), μέσω διαδικασιών που είναι -κατά τι- χρονοβόρες. Είναι έτοιμος ο Δήμος Χίου για όλα τούτα; Έχουν γίνει οι διαδικασίες αυτές; Ή απλά ΄΄πετάμε μια τορπίλη κι όποιον πάρει΄΄; Το φετινό καλοκαίρι (αλλά και τον επερχόμενο χειμώνα) θα έχουν οι κάτοικοι της Αμανής και οι επισκέπτες της μέσα μεταφοράς (ενδοδημοτικά-εντός Αμανής, αλλά και από και προς την πόλη) ή θα παραπεμφθεί το όλο θέμα στις Καλένδες…μέχρι νεοτέρας;
Την επόμενη εβδομάδα και πάλι μαζί, με νεότερα και λίαν ενδιαφέροντα από την τοπική καθημερινή ζωή μας. Μέχρι τότε υγιαίνετε κατ΄ άμφω !-
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.