Άποψη

27/1/14 12:00

τελ. ενημ.: 27/1/14 12:00

Ποιοι και με ποια κριτήρια επιλέγουν τις Τουριστικές Εκθέσεις;

Η αρνητική επίδοση της Χίου ως τουριστικού προορισμού αποτελεί ένα γεγονός που οφείλεται κυρίως στο ξεπερασμένο και σχεδόν αμελητέο για το μέγεθος του νησιού, σύγχρονο ανθρωπογενές τουριστικό προϊόν όπου μέρος του αποτελεί και η τουριστική προβολή.
Σχεδόν μια 20ετία η προβολή του τόπου βρίσκεται στα χέρια πολιτικών και δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι όμως δεν έχουν καμία εκπαίδευση και γνώση του τουριστικού φαινομένου και ειδικά αυτού που ονομάζουμε τουριστικό μάρκετινγκ. Η βασική αυτή έλλειψη σε συνδυασμό με την αδράνεια ή και την «τυφλή» σύμπλευση του ιδιωτικού τομέα, έχουν φέρει μια σειρά από τραγικά αποτελέσματα, ενώ ταυτόχρονα είναι ακαθόριστο το πόσα λεφτά σπαταλήθηκαν σε ενέργειες με μηδενικό αποτέλεσμα. «Θύμα» αυτής της αρνητικής κατάστασης έπεσε και η προβολή του νησιού μας στην τουριστική έκθεση FerienMesseτης Βιέννης.
Η μονόπλευρη προβολή στην Τουρκία, η «εθιμοτυπική» πλέον συμμετοχή στην έκθεση «Φιλοξένια» και σε χώρες όπως η Γερμανία από όπου δεν έχουμε ίχνος οργανωμένης μετακίνησης με πτήσεις charter, αφήνουν στην απ’ έξω την όποια αξιοπρεπή τουλάχιστον παρουσία του νησιού σε σημαντικές αγορές όπως αυτή της Αυστρίας που σαν όαση εμφανίστηκε, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι το νησί βρίσκεται σε τεράστιο τουριστικό τέλμα και αδυναμία προσέλκυσης νέων αγορών και πτήσεων εξωτερικού από το 2009 και μετά. Από τα 60.000 ευρώ που δικαιούται κάθε χρόνο να δαπανήσει ο Δήμος για τουριστική προβολή, δεν επιλέχθηκε σχεδόν καμία συμμετοχή σε εκθέσεις στην Ευρώπη με αποτέλεσμα την πρώτη χρονιά η Χίος να είναι ανύπαρκτη στην έκθεση της Βιέννης και τη δεύτερη να συμμετέχει με ένα μικρό τραπεζάκι, αφού ούτε ο ΕΟΤ, ούτε οι διοργανωτές της έκθεσης ειδοποιήθηκαν εγκαίρως για τη συμμετοχή μας.
Εν τέλει όλοι αυτοί που συμμετείχαν σε αυτή την έκθεση και κυρίως οι επαγγελματίες θα πρέπει να αναλογιστούν τις ευθύνες τους για αυτό το αποτέλεσμα. Ποιοι αποφασίζουν και με ποια κριτήρια επιλέγονται οι χώρες στις οποίες συμμετέχουμε ως προορισμός; Ποιοι απαρτίζουν τις αποστολές στο εξωτερικό και τι επιδιώκουν; Μια απλή παρουσία και ένα ταξίδι αναψυχής ή μήπως να προσεγγίσουν νέους tour operators και αεροπορικές εταιρίες; Επί της ουσίας ό,τι πληρώνεις παίρνεις… Εάν περιμένουν μια ζωή να τους πληρώνει ο Δήμος και ο κάθε Δήμος τα έξοδα για την τουριστική τους προβολή, τότε το παιχνίδι είναι χαμένο προ πολλού με απαιτήσεις πολύ χαμηλές, όπως και τα αποτελέσματα.  Παντού συστήνονται Οργανισμοί Τουρισμού και εδώ εθελοτυφλούμε… ζητώντας υψηλές προσδοκίες που είναι αδύνατον να πραγματοποιηθούν.

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση