Άποψη

8/10/13 13:30

τελ. ενημ.: 8/10/13 13:30

Πεζοδρόμια και πεζόδρομοι

Χωρίς να  εγκαταλείψει η στήλη το θέμα  που πρωτοξεκίνησε (των λιμενικών υποδομών της κεντρικής  Χίου) λόγοι επικαιρότητας  επιβάλλουν το κείμενο που ακολουθεί.

Είναι κοινά αποδεκτό ότι οι Δημοτικές Αρχές και οι υπηρεσιακοί παράγοντες, διαχρονικά δεν έχουν  καλή και σωστή σχέση, με πεζοδρόμια και  πεζόδρομους.  Π.χ. η Δημοτική Αρχή Γ. Βαρκάρη προετοίμασε και  η αντίστοιχη του Π. Παντελάρα εξετέλεσε το έργο της «εμφύτευσης» των στύλων  φωτισμού σε Βενιζέλου , Ροδοκανάκη, Λιβανού, Μιχάλων, Πατελίδα κόστους 107 εκατομμυρίων δρχ της Ε. Ένωσης και του Ελ. Κράτους., τη στιγμή που υπήρχαν και διατηρούνται κρεμαστά φώτα που εξυπηρετούσαν.

Αποτέλεσμα: Τα στενά πεζοδρόμια έγιναν αδιάβατα για μαμάδες με καροτσάκια, και για πεζούς με  ομπρέλες. Ακολούθησε η  Δημ. Αρχή Μ. Μεννή με την αναδιάταξη και μεγάλωμα των πεζοδρομίων Βενιζέλου και Ροδοκανάκη  με ελλιπή σχεδιασμό και διατήρηση των ίδιων στύλων φωτισμού.

Αποτέλεσμα:  Να εξυπηρετείτε μόνο η δεξιά πλευρά  από εφοδιασμό καυσίμων κλπ διότι δεν προβλέφθηκε η εξυπηρέτηση της άλλης.

Η Δημ. Αρχή Π. Βρουλή έφτιαξε τα πεζοδρόμια της Καλαμπόκα με πολύ ακριβά υλικά, με μεγάλη υψομετρική διαφορά από το δρόμο, με εξυπηρέτηση μόνο της δεξιάς πλευράς χωρίς να εκτελεστούν έργα υπογείωσης των νερών του δρόμου.

Αποτέλεσμα: Να αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες από ασυνείδητους συμπολίτες, λόγω της ευθυγραμμίας του δρόμου που καταβρέχουν τους πεζούς με τα  επιφανειακά νερά του δρόμου.

Στο έργο της Απλωταριάς που συμπαθά η κοινωνία και ο εμπορικός κόσμος ήταν κατ’ αρχην θετικοί,  ακολουθήθηκε διαφορετική σχεδίαση  ευρωπαϊκού επιπέδου πιθανά επηρεασμένη από σημείωμα  μου που δημοσιεύθηκε σε ανύποπτο χρόνο στον τοπικό τύπο.

Καταργήθηκαν τα πεζοδρομία, άλλαξε η κλίση  των νερών στο κέντρο, προβλέφθηκε η τοποθέτηση διακοσμιτικών στοιχείων και βυθιζόμενων μπαρών  στα σημεία εισόδου.

Σύμφωνα με απόφαση Δ.Σ. του Οκτωβρίου 2008 το έργο θα ξεκινούσε εφ’όσν τηρούνταν δυο (2) προϋποθέσεις:

Η αντιδρόμιση της Εγκρεμού για να διοχετεύει νότια μέρος της κίνησης από βορρά και  η σύνταξη και αδειοδότηση  των υποστηρικτικών μελετών για τις υποδομές από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου.

Με ευθύνη του Δημάρχου κ. Π. Λαμπρινούδη και ΟΛΩΝ  των Δημοτικών παρατάξεων, αυτά δεν τηρήθηκαν δηλ. ούτε η   αντιδρόμιση  Εγκρεμού έγινε, ούτε οι υποστηρικτικές μελέτες εκπονήθηκαν και αδειοδοτήθηκαν  πλην της μελέτης  φωτισμού που μέχρι σήμερα δεν έχει εφαρμοσθεί.

Πολίτες , Εμπορικός Σύλλογος και Επιμελητήριο  Χίου που επέμεναν να δουν τις μελέτες, αρκέσθηκαν  στις διαβεβαιώσεις  του κ. Δημάρχου ότι υπάρχουν. Λόγω των πλημμυρών του Οκτώβρη 2012 που είχαν ως αποτέλεσμα καταστροφή εμπορευμάτων και καταστημάτων, το Τμήμα Περιβάλλοντος της  Π.Ε. Χίου ζήτησε αρχικά την εκπόνηση  υδραυλικής μελέτης παραλαβής και υπογείωσης  των νερών της βροχής.

Αυτό τελικά δεν έγινε διότι ασκήθηκαν  πολιτικές πιέσεις τις οποίες  ακολούθησε εσωτερικά αλληλογραφία Δήμου, ΔΕΥΑΧ  Τμ. Περιβάλλοντος, ότι το υπάρχον  δίκτυο (αυτό που δημιούργησε τις  καταστροφές) επαρκεί. Κατά  συνέπεια  δεν χρειάζεται να γίνει υδραυλική μελέτη.

Το έργο συμπλήρωσε  ένα χρόνο (με διακοπές) μέχρι σήμερα, έγινε και το τμήμα από ΑΠΛΩ μέχρι Καλαμπόκα- Ατσική χωρίς να γνωρίζει κανείς αν θα είναι δρόμος  ή πεζόδρομος με τον αντιδήμαρχο και τους υπηρεσιακούς να «αντιδικούν» για αυτό, να αναζητούν εκ  των υστέρων άλλο δρόμο προς Καλαμπόκα  δια της Μητρόπολης που πολύ σωστά απορρίφθηκε και τέλος να τον  αναβαπτίζουν  δρόμο για μικρά επιβατικά

Υποστηρίχθηκε  ότι ως πεζόδρομος δεν μπορεί να δεχθεί φορτία μεγάλων οχημάτων.

Δημιουργούνται τα εύλογα ερωτήματα: Αν χρειασθεί  να περάσει κάποια στιγμή για διάφορους λόγους  μεγάλο όχημα (πυροσβεστική ή μπετονιέρα) για να υποστήριξει ή να εξυπηρετήσει θα το απαγορεύσει ποιος και με ποιο δικαίωμα;

Το τεχνικό «δράμα» της ιστορίας  γράφεται αυτές τις ημέρες  με την τοποθέτηση κολωνακίων αριστερά – δεξιά  (δίπλα στον οδηγό των τυφλών) για να μην παρκάρουν αυτοκίνητα.

Ήδη ο χώρος των πεζων καταλαμβάνεται από μηχανάκια  με τα καταστήματα να πληρώνουν δημοτικά τέλη, χωρίς να μπορούν οι  πελάτες να κοιτούν τις βιτρίνες τους, οι πεζοί να βαδίζουν μέσα στο δρόμο της στιγμή που μια κίτρινη γραμμή στην γραμμή των κολωνακίων, και μια  υπερυψωμένη διάβαση πεζών πριν το ΑΠΛΩ  επί της οδού Αργέντη και ένας γερανός  για τους παραβάτες, αρκούσαν για να παραμείνει το έργο Ευρωπαϊκού επιπέδου με μόνο  το ερωτηματικό αν θα αποφεύγονται οι  πλημμύρες στο μέλλον.

Αυτό βέβαια συνεπάγεται  να  υπάρχει και Δημοτική Αρχή Ευρωπαϊκού επιπέδου κάτι που είναι κοινά αποδεκτό πια ότι δεν υφίσταται.

Υ.Γ.

Τελικά μελέτες δεν έγιναν, παρά τις διαβεβαιώσεις του κ. Δημάρχου κα.

Δείτε επίσης